korg mini ms20 ervaringen?

sure :Z

wordt steeds leuker. maar heb eigenlijk meer controllers, handen en voeten, meer patchmogelijkheden nodig om verder te komen.
maar ik ben nog niet uitgepraat...kijken hoe ver ik kan komen. maar is al mooi dat dit ook kan met de korg.

nice!

leuke patch demo :okdan:

ik vind het een 99% overhyped ding.

ook al heb je gelijk wat maakt het uit ??? 8D

De mensen beleven er een hoop lol aan

Net als ik met mn ouwe ms20 die zoveel als zeker een overhyped ding is.

Lekker belangrijk :kont:

;):biertje:

van Korg om een reissue te brengen van hun beste synth ooit.

Nou nou nou laten we niet overdrijven :mega:
Das natuurlijk de 800DV maxikorg
of M1...of MS2000..of Mono/Poly ja toch echt Korg Mono/Poly... zijn nog wel zeker 10 Korgies die boven die legbatterijkippendiaree MS20 synth uitkomen!

nou , de ms20 was wel de eerste echte analoge ( semi ) modulaire volkssynthesizer. heeft 1000den mensen de liefde voor het synthetiseren bijgebracht.
geloof niet dat er 1 andere korg is die even populair was .
misschien de m1 , maar da's een heeel ander verhaal.
natuurlijk klinkt de ps3300 anders , evenals de dv800 ( volledig mee eens) , maar objectief gezien zou je de ms20 best als "meist erfolgreich cq beste" kunnen betitelen tmho

als nou alle mini MS20 bezitters er na een paar weken op uitgekeken zijn komt dat vanzelf :D

Nou nou nou laten we niet overdrijven :mega:
Das natuurlijk de 800DV maxikorg
of M1...of MS2000..of Mono/Poly ja toch echt Korg Mono/Poly... zijn nog wel zeker 10 Korgies die boven die legbatterijkippendiaree MS20 synth uitkomen!

Tja....maar Korg laat iedereen natuurlijk éérst de "kippendiarree" synth kopen om vervolgens de 700 en 800 reeks opnieuw uit te brengen die nog beter klinkt. Het filter wordt al getest in de de Volca Bass.

Ik vind die kippendiarree wel prima. Dat is een kakkleur die nog ontbreekt in mijn palet :kont:

ja, lekekr mooi weertje :mexico:

het gaat erom wat je ermee doet..........niet om al dat nutteloze gehannes over o.a. wel/niet gehyped.

de waarde van een instrument heeft ook te maken met de context waarin het gebruikt wordt.
De Korg MS-20 is een goed en functioneel apparaat maar geen alles-kunner. in de juiste muziek geplaatst en op de juiste manier bespeeld is het zeker een goed ding.

ik hoor liever een bescheiden maar getalenteerde muzikant op een casio van 3 euro dan een a-muzikale uitslover met z'n veel te dure allerbeste wat er te krijgen is compensatie-mega-modulaire systeem.

58% dan.......

ach ik ouwehoer maar wat, tuurlijk ist een grappig ding waar je best wat mee kunt maar ik vind de oscillators gewoon niet lekker klinken. zo tja blieperig.

zonder fx ist niks en dat kun je van mijn sub phatty niet zeggen.
smaken verschillen laten we het daar op houden.

Korg mini ms-20 kippebasje

even snel een bas gemaakt. niet dat ik de Korg daar zo snel voor zou gebruiken (ik ben een bass guitar fan), maar ik wil jullei menig hoe slecht/goed dit klinkt. ik ben geen kenner/geberuiker van synth bassen.,

normale reacties/opbouwende kritiek zou wel leuk zijn. inplaats van kinder-puberaal afzeiken. :luv:

Attachments

• kippebas.mp3
    565,4 KB · Bekeken: 53
smaken verschillen laten we het daar op houden.

het hangt toch ook 100 % af van welke muziek en hoe je het gebruikt?
een vette synth is mischien niet altijd nodig bij een muziekstijl

lijkt me toch onhandig dat dat ding geen geheugen heeft voor patches...

lijkt me toch onhandig dat dat ding geen geheugen heeft voor patches...

dat geldt ook voor andere vintage analoge synths..
en stel je voor: een modulair systeem met 50 modules en geen geheugen. ook leuk!

je moet hiermee anders leren werken. hele bijzondere patches noteer je op de speciale kaarten die Korg er bij levert. voor de rest weet je op een gegeven moement ter plekke basis patches zo op t eroepen.

even snel een bas gemaakt. niet dat ik de Korg daar zo snel voor zou gebruiken (ik ben een bass guitar fan), maar ik wil jullei menig hoe slecht/goed dit klinkt. ik ben geen kenner/geberuiker van synth bassen.,

normale reacties/opbouwende kritiek zou wel leuk zijn. inplaats van kinder-puberaal afzeiken. :luv:

waar komen die klikken vandaan?

klinkt niet slecht! Kan die toch funky bassen :biertje:

die klikken komen niet uit de Korg.

ik heb problemen met mijn Mac /geluidsinterface audiokaart..bale!

Back