korg mini ms20 ervaringen?

Als je op het patchpanel de pijlen volgt zie je precies waar je iets naartoe stuurt en welk signaal je onderbreekt :biertje:

ja, daar hebben we het ook over, maar het werkt blijkbaar niet ..het onderbreken

ik ga het zo even proberen ..

Als je op het patchpanel de pijlen volgt zie je precies waar je iets naartoe stuurt en welk signaal je onderbreekt :biertje:

Bedankt!
Daar was ik zelf nog niet opgekomen :eureka:

Even serieus: Niet alle gedrag van de MS-20 is vanaf het patch panel te voorspellen.
Dat maakt 'm dan ook wel weer zo leuk. Een soort vrouwlijke synthesizer.

Je kan altijd nog de EG1 naar de initial gain sturen.

Werkt alleen goed als je alles van EG2 op 0 zet en heeft dus niet veel zin tenzij je een soort mixed EG aansturing ambieert.

Nog een basale waarneming:

Als je met een Oct/V signaal (vanaf je modulair oid) de VCO's wilt aansturen via EXT of T.EXT,
zet de potmeter van die ingang dan op een waarde ca. '9' en stem handmatig de scaling verder af.

Kan zo via een een seq. + quantizer de MS20 prima aansturen zonder extra lin-exp converter.

Nice :okdan: De ESP is trouwens ook te gebruiken om v-gate naar s-trig te converteren, maar wellicht was dat al bekend :)

Ehhm .. bij mij wel, maar wellicht nog niet bij iedereen?

MS20 mini CV/gate outputs sturen ook de Korg X-911 probleemloos aan (zoals verwacht)

Monotribe met OS 2.1 schijnt ook prima te gaan met de juiste kabel (4-polige 3.5 mm stekker)

Voor de MS-20 moet je de montribe dus wel Hz/V laten schalen (niet oct/V, zoals hier benodigd voor de minibrute)

Ga ik binnenkort eens zelf uitproberen & zal er hier verslag van doen.

Met je eens! Ik heb eens geprobeerd om het uitgangssignaal door een reverb te halen en die 2 signalen dan samen weer terug te routen naar de LPF-cutoff. Daar kun je best wel leuke feedback-achtige fx mee maken :)

vette geluiden.. instant Tommy Four Seven..

heb er zaterdag in de music store wat mee zitten rommelen. En damn klinkt lekker.

Maaaarrrrrr fuck man wat een crapy bouw kwalitijd. Mn MFB synth 2 voelt oer degelijk in vergelijking met de nieuwe ms20. Erg jammer. Voor die prijs kan je niet alles verwachten dat snap ik ook wel. Maar vondt sommige knoppen toch wel ERG wobbly.

:mega:

Je kan het ook gewoon zeggen......ik heb niet zo een zin om te raden....

Vooruit dan maar 350,- :)

Waar ga ik niet zeggen.... Omdat ik heb afgesproken met de winkel dit niet te doen omdat er een fout is gemaakt op de website :) :) :)

Vooruit dan maar 350,- :)

Waar ga ik niet zeggen.... Omdat ik heb afgesproken met de winkel dit niet te doen omdat er een fout is gemaakt op de website :) :) :)

Mooie prijs....wel dom van de winkel want elke winkel heeft standaard een disclaimer dat fouten in de weergegeven prijzen onder voorbehoud zijn.

Dat dacht ik dus ook ..Maar heb het gedaan met de insteek dat ik een telefoontje zou krijgen dat er een fout was gemaakt...en dat ik me geld zou terug krijgen

Werd dinsdag gebeld na zelf gebeld te hebben ...dat ik een super deal heb gemaakt en dat ze hem ook gaan leveren voor de betaalde prijs.

Dus ik ben vandaag net een klein kind die een snoepje krijgt ..happy :)

Dat zijn leuke meevallers ja. Netjes van ze, jammer dat je er geen reclame voor kunt/mag maken ;)

Ik gun gewoon iedereen een MS-20 mini voor een fijne prijs.

"World peace & understanding through the Korg MS-20 mini"
(dit mag iedereen ook quoten)

Inderdaad bofkont, het is je van harte gegund :okdan:

Nou niet meteen weer verkopen voor 500,- he? ;)

Back