korg mini ms20 ervaringen?

dat is wel een hele eer. 300 jaar oud hout op je MS.
de ruis hoort daar dan gewoon bij! *D

op zolder vond ik nog een zielig plankenkastje van Gamma. de planken zagen er mooi genoeg uit (Vuren meubelplaat met mooie tekening) om een poging te wagen. vandaag verder schuren en boren.

ik wilde graag van dat bijna zwarte hout, en heb toen een redelijk goed uitziend stuk hout tussen de troep van een afbraak kerk gevonden ik weet alleen niet of hij recht is en of het de tijd in de schuur goed heeft doorstaan

ik vind de ruis trouwens niet echt het vermelden waard, alleen de koptelefoon=een ander verhaal
ik ben nu aan't noisen op een oude buizenradio waar ik een aux op heb gesoldeerd(1958) van opta-loewe
dus lekker analoog geluid

best een gedoe.. die zijkantjes...

ik heb de basisvormen klaar maar mooi zou zijn als het cassis (of hoe je dat moet noemen) in een gleuf in het hout verdwijnt. mischien met een beitel te doen....en ook jammer is dat de schroeven erg kort zijn en langere versies wordt lastig. het zijn geen standaard bouten met normaal schroefdraad.

best een gedoe.. die zijkantjes...

ik heb de basisvormen klaar maar mooi zou zijn als het cassis (of hoe je dat moet noemen) in een gleuf in het hout verdwijnt. mischien met een beitel te doen....en ook jammer is dat de schroeven erg kort zijn en langere versies wordt lastig. het zijn geen standaard bouten met normaal schroefdraad.

probeer't te frezen(misschien huren of't laten doen)

nee, te ingewikkeld voor nu...ben al blij als ze er op zitten. wat een gedoe met de juiste diepte te boren waar die kleine moertjes nog net pakken..

ok, de zijkantjes passen min of meer. nu nog een likje nep eikenhouten kleur!

ik kwam wat probleempjes tegen:

-er steken aan beide kanten dingen uit en moet je wat gaten in het hout beitelen.
-na montage ontstaan er hier en daar kieren die je beter op een of andere manier beter dicht kan maken vanwege stof
-de schroeven halen het niet bij het modulatie-wheel. dat wordt denk ik langere schroeven zoeken. verder heb ik alleen de originele schroeven gebruikt.
-het was weer als vanouds gepiel. ondanks zeer secuur passen, meten en zagen en boren!

:mexico:

Attachments

• DSCF8414.jpg
    DSCF8414.jpg
    58,2 KB · Bekeken: 66
Ziet er top uit!
Ga je het hout nog afwerken met olie of was oid ?

ik ga het vrijwel zeker met speciale kleurstof/verf behandelen. in de hoop dat het
een beetje jaren 80 hifi stijl qua kleur en gevoel wordt. zeker niet zo licht als het nu is.

er zijn was soorten die het hout een mooie diepe kleur geven in een mooie zeideachtige glans, maar dat vereist wel wat poetswerk
dat geeft wel een zeer gelijkmatige kleur, houtolie kan ook maar dat is moeilijker gelijkmatig erop te poetsen dus je kan een vlekkerig resutaat krijgen.

ok, de zijkantjes passen min of meer. nu nog een likje nep eikenhouten kleur!

ik kwam wat probleempjes tegen:

-er steken aan beide kanten dingen uit en moet je wat gaten in het hout beitelen.
-na montage ontstaan er hier en daar kieren die je beter op een of andere manier beter dicht kan maken vanwege stof
-de schroeven halen het niet bij het modulatie-wheel. dat wordt denk ik langere schroeven zoeken. verder heb ik alleen de originele schroeven gebruikt.
-het was weer als vanouds gepiel. ondanks zeer secuur passen, meten en zagen en boren!

:mexico:

Ziet er heel goed uit hoor!

Vraagje:
ik heb onlangs een vrij coole patch gevonden op mijn MS-20 mini. Nu gebruik ik wel een ietwat ongewone connectie om deze klank te bekomen: ik verbind de "initial gain" met de "trigger in", iets wat volgens een vriend van mij écht niet gezond is voor de synth. Wat denken jullie, kan ik hiermee de elektronica binnenin mijn toestel beschadigen?

wat je nu doet zijn twee ingangen met elkaar verbinden. uit allebei komt denk ik geen
stroom signaal waar je iets mee kan veranderen.

misschien dat je nu alleen maar iets raars doet met stroom in het circuit....aarding verbinden, enzvooort...

ik ga het zelf liever niet nabouwen. wat doet de verbinding dan precies? wat is het effect? heb je niet een geluidsfile mp3 met wat sound?
misschien kan je wat je doet ook anders..of misschien is het wel een verborgen schat op het patchpanel! :-)

Hehe thanx :biertje:
Volgens die vriend is dit crosstalk tussen de LFO en de andere componenten. Het vreemde is wel dat je dit soort dingen niét kan nabootsen in de softwareversie (iPad) die hij heeft.

ik wil dit wat specifieker begrijpen. dan heb je er tenminste ook wat aan. ik zal kijken of ik de code kan breken...

heb je de code nou al gebroken? en zo ja is het inderdaad schadelijk voor je synth zoals Danny's vriend opperde?

ik wil eerst wel eens horen hoe het klinkt....of het de moeite waar is van het bestuderen.

wat ik zeer raar vind is dat er op internet nergens (tenminste...ik vind zelf niks) massa's patches en fora zijn te vinden voor de MS-20.
of is er wel wat ergens? wie weet een/meerdere sites?

Hey iedereen, ik heb snel effe een mp3tje opgenomen!

Het begint met de basisklank zonder patchkabel. Vanaf 0:22 hoor je dan de klank waarbij <initial gain> en <trigger in> met elkaar verbonden zijn. Het klankverloop wordt hierdoor als het ware in stukjes gehakt, wat ik wel best cool vind klinken.

en hier is ie:

dit is´t geluid

en wat zou het verschil zijn in klank als je deze verbinding op het patchpanel weggehaald en weer inschakelt?
want wie zegt dat het effect expliciet door deze verbinding komt. of is dat dus inderdaad zo?
en wat als je een hele normale patch maakt en deze verbinding legt....wat is het resultaat?

beetje onderzoek er naar en je komt te weten of het wel of niet iets voorstelt en bruikbaar is.

Back