Welke Midi interface

Origineel geplaatst door fuse
Even het gebakkelei wie hier gelijk heeft, je hebt wel last dat als je Steinberg produkten gebruikt niet die ondersteuning voor de AMT hebt en voor logic die Midex.
Ik zou inderdaad de Midex nemen als je met Cubase werkt en de AMT als je met Logic werkt.
Uitwisselbaarheid is nog niet volledig geimplementeerd.
Alhoewel ik niet weet of Logic 5 de Midex wel goed ondersteund.

Er is een of twee jaar geleden een deal gesloten tussen Steinberg en Emagic dat zij elkaars producten zouden ondersteunen.
Tot nu toe heeft alleen Emagic daar werk van gemaakt.

Werken die usb interfaces eigenlijk wel samen met oudere software?? Ik gebruik Win98 en Cakewalk 3.0........

Ik heb het flauwe vermoeden dat het wel kan werken maar heeft iemand hier toevalig ervaring mee??

In combinatie met Windows 98 en Cakewalk werken de interfaces ook prima
Je maakt dan geen gebruik van de strakke timing technieken zoals eerder besproken, maar je hebt dan wel meerdere midi poorten tot je beschikking die hoe dan ook strak werken
En de USB ondersteuning van Windows 98 is prima in orde

Ik heb zelf een midisport 2x2 usb en nog nooit problemen mee gehad. Ik heb een dual celeron (bp6) met windows 2000 en de timing is perfect. En meerdere applicaties kunnen dezelfde midipoort gebruiken wat ook heel erg handig is....

Ik snap dat gezeur over bv. die AMT dingen niet echt....zal wel uitmaken voor de echte prof, maar ik hoor het niet. Net als gouden pluggen op je stereo ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door OnAcid
Ik heb zelf een midisport 2x2 usb en nog nooit problemen mee gehad. Ik heb een dual celeron (bp6) met windows 2000 en de timing is perfect. En meerdere applicaties kunnen dezelfde midipoort gebruiken wat ook heel erg handig is....
Kijk, DAT is nou echt nuttig :)

Origineel geplaatst door Synic
In combinatie met Windows 98 en Cakewalk werken de interfaces ook prima
Je maakt dan geen gebruik van de strakke timing technieken zoals eerder besproken, maar je hebt dan wel meerdere midi poorten tot je beschikking die hoe dan ook strak werken
En de USB ondersteuning van Windows 98 is prima in orde

volgens mij is die timing er wel.. De amt wordt serieel aangesloten
daarom maakt hij gebruik van buffers. wanneer je de sequenser aanzet stuurt hij die info naar buiten maar dat doet hij iets eerder zodat alle info in een keer parallel naar buiten wordt gegooid. en volgens mij heeft dat niet zo veel te maken met welke sequenser je hebt aangezien dit allemaal in de AMT gebeurt.

Mijn Egosys Miditerminal 4140 onder Win98se (PC gebaseerd op 1,0 GHz Celeron) in combi met Cakewalk 9 pro Audio werkt ook vlekkenloos

Origineel geplaatst door EDP
volgens mij is die timing er wel.. De amt wordt serieel aangesloten
daarom maakt hij gebruik van buffers. wanneer je de sequenser aanzet stuurt hij die info naar buiten maar dat doet hij iets eerder zodat alle info in een keer parallel naar buiten wordt gegooid. en volgens mij heeft dat niet zo veel te maken met welke sequenser je hebt aangezien dit allemaal in de AMT gebeurt.
*zucht*
Lees je eigenlijk wel wat er staat?
Cubase maakt gebruik van de Windows midi drivers om de AMT aan te sturen
Logic stuurt het apparaat zelf direct aan
Cubase heeft die extra timing dus niet op de AMT!!!

Het is pas 5 keer gezegd hoor

Back