akai mpx8 en mpc1000 bk / samplers

pistolenedje

Stamgast
Geen idee of dit het juiste gedeelte van het forum is (zie door de bomen het bos niet meer hier af en toe ;)

maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit ding:

http://www.feedbackmusic.com/dj-en-vj/akai-mpx8/100006102/FBR107331#description

en of er mensen zijn die ervaring hebben met dit ding:

http://www.feedbackmusic.com/synthesizers/akai-mpc-1000-bk/100006102/111650

ik begrijp dat die ene geen sequencer is en de andere wel... zit te twijfelen over een van deze 2 (of misschien toch ff doorsparen voor een octatrack).. de pads en sequence mogelijkheid van de tweede spreekt mij wel aan.. aan de andere kant lijkt de eerste mij weer lekker simpel (en ik hou van simpel).. ik wil iig geen computer hoeven gebruiken (alleen voor het voorbereiden van samples e.d.)

Kom maar op met de tips/ervaringen ;)

Wat wil je er mee gaan doen?

Als enige bak om muziek mee te maken?
Dan zou ik voor de mpc1000 gaan... octatrack is iets heel anders; heel vet, maar heel anders. En niet echt geschikt om hele nummers mee te maken...

Als je dus hele nummers wil maken, zou ik voor de mpc-1000 gaan en dan doorsparen voor een octatrack... volgens mij kunnen die 2 wel met elkaar rocken... (heb zelf de 2500 met de octatrack ;) )

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik ermee wil.. ik sequence nu met mn electribe emx en mn machinedrum.. dus zou het iig als aanvullende samplebak willen gebruiken (werkt denk ik intuitiever dan de machinedrum).. verder ben ik wel benieuwd naar de manier van sequencen op een mpc.. in filmpjes zie ik allerlei muziekanten vrolijk losrammen op die dingen dus ik wil dat ook wel eens proberen ;) tot voor kort wist ik eerlijk gezegd niet eens dat het (kennelijk) zo'n handige sequencer is.. binnenkort krijg ik een rmx1 te leen dus ga die ook proberen..

nee...

ik heb geen machinedrum, maar octatrack is wel iets heel anders... gaat veel dieper qua sampling.

check veel filmpjes op internet...

ik houd ook heel erg van mpc-rammen om een beat, of een melodie oid te creeren...

Back