daarom heb je toch die passieve high en lowpass erop zitten dacht ik ( hicut/lowcut )
een compressor ervoor helpt ook veel , bv bij bassgitaar.
blijft dat hij terugvalt in frequentie als het signaal erg laag is ( kan weer een s/h op natuurlijk).
maar goed , het blijft een beetje aankloten, de envelopfollower echter doet het een stuk lekkerder.
ja, met de enveloppe volger (PTT, PostNL) en de trig out kan je vast al veel gekke dingen doen. ik ga me daar ook maar eens in verdiepen!
maar wat ik bedoel is dit:
je kan zeer goede pitch-tracking krijgen ,echt een op een correct, via de ESP afdeling van de MS-20 (en ook op de mini!!!!!)) als je een sinus-achtige klank gebruikt.
probeer maar eens (zoals hier voor ook werd gezegd) een saai orgel geluid..of een blokfluit multi sample..of een driehoek of sinus golfvorm.
een sinus of dergelijke klank heeft weinig boventonen en de grondtoon is wat er dan voornamelijk overblijft en die geeft nu juist ook aan wat de frequentie is van de toon.
ik neem dus aan dat de ESP pitch converter naar de laagste (de grondtoon)probeert te luisteren op een of andere manier. en als er dus te veel boventonen met grote amplitude in het geluid aanwezig is dan raakt ie in de war.
een gitaar geluid is rijk aan boventonen. zou mooi zijn als je boventonen kon wegfilteren maar dan moet een LPF intelligent werken en mee schuiven met de grondtoon.
de filters op de ESP kunnen dat dus niet .die blijven passief op een gekozen frequentie hun werk doen...dus zo veel kan je dus ook weer niet met die filters wat dat betreft...
mischien werkt een efffect wel op electrisch gitaar om boventonen af te zwakken. je hebt bijvoorbeeld van BOSS een effectpedaal wat elektrisch laat klinken als een akoestisch gitaar.