En er is toch verschil

IK ben nu iemand die het nu tot de laatste snik heeft uitgesteld om een BOM van een PC in de studio te loodsen, omdat ik altijd wat anders wou kopen toen zich wat extra geld aandiende.
Ook door het feit dat ik cubase atari goed ken en er een beetje aan vastgeroest ben.
Wat uiteindelijk geen handicap is, daar ik alle klanken en middelen daarvoor in handen heb om dat te maken wat ik nodig acht hardwarematig.

Maar soms zou ik dingen willen doen met speciale effecten die voorhande zijn oa in de pluggo wereld, en dan die klanken in die ABSYNT die ik graag eens zou willen verbroederen met hetgeen ik nu uit mijn hardware haal.

Wel "DAT" alleen al maakt mij ervan overtuigd, dat ik de stap moet maken naar een krachtig PC systeem en liefst zo vlug mogelijk. Enkel om wat extra's toe te voegen die ik nu mis, die technologische digitale geflipte dingen, die je pas echt kan gebruiken als het naast al je andere machines staat en ermee begint te prutsen.

Origineel geplaatst door mono-poly
laat maar iedereen heeft gelijk
analoog hoor je niet software klinkt net zo goed of beter

religieus fanatisme! ophangen! ;)

citaat:
Origineel geplaatst door mono-poly
laat maar iedereen heeft gelijk
analoog hoor je niet software klinkt net zo goed of beter

religieus fanatisme! ophangen!

Welnee, dat is religieus fatalisme.;)

gewoon ff iets constructiefs, qua hoe je met reason (of een andere DAW) kan omgaan....... sommige mensen vinden dat de "summing" (dus het digitale mixen) in reason een bepaalde typische klank met zich meebrengt....of dat nou zo is of niet mag je voor jezelf uitvogelen, maar er zijn manieren om een andere klank te krijgen..je kan bv (bepaalde submixen) via rewire audio naar een DAW als nuendo of cubase sturen en daar verder afmixen, evt met plugins..... of je kan submixen via een soundcard met meerdere outputs naar buiten sturen, en met een analoge mixer afmixen.....dan kan je er evt ook nog outboard opzetten om de klank te boetseren......

Olaf

Hehe,

Dat is wel grappig Olaf.

Koop je zo'n pakket waar alles in zit en je in principe een hele studio hebt. Ga je het outboard mixen en FX'en.

Kan propellerheads niet een hardwarebak maken waar die softsynths etc al in zitten, kun je de rest via hardware doen. ;)

Nou ja, de beste methode is degene die werkt. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Hehe,

Dat is wel grappig Olaf.

Koop je zo'n pakket waar alles in zit en je in principe een hele studio hebt. Ga je het outboard mixen en FX'en.

Kan propellerheads niet een hardwarebak maken waar die softsynths etc al in zitten, kun je de rest via hardware doen. ;)

Nou ja, de beste methode is degene die werkt. ;)

hehehe...tja.....ik gebruik het zelf niet, maar tis altijd handig om te weten wat er mogelijk is...... je moet eens weten, er zijn superdure summing-bakkies te koop voor bv nuendo gebruikers....die kunnen dan lekker analoog gaan summen....er zijn ook gasten die hun nuendo projects naar een simpele behringer mixer sturen en daar afmixen, en dat veeeel beter vinden klinken dan de nuendo mix...tja ;)

ik heb weinig plezier aan muziek maken op de computer. ik kan het soms amper muziek maken noemen. beetje naar het scherm staren en aan priele schuifjes slepen. ik krijg er een lange arm van en last van zitvlees... daarnaast vind ik het vervelend naar een monitor te kijken. ik werk de hele guts ganse k#t dag al achter zon klote bak...

hardware kan je tot op de bodem uitzoeken(begrenst). met software blijf je vaak zwemmen in de mogelijkheden. hardware haal je extremen uit om een bepaalde sound toch mogelijk te maken. software kies je weeeer een andere plugin.. kicked weer ff tot je weer een nieuwe plugin vind.. zo blijf je aan de gang met soft. live de bune op met een laptop zuigt ook trouwens...

ik gebruik wel een computer in mijn setup.. alleen om samples te arranger met live en mastering (eigelijk is dit werk). alle samples die ik in live gebruik maak ik zelf en zijn resultaten van hardware sessie's met mijn mmt8. ik heb hiervoor ook muziekgemaakt met de computer als sequencer maar werd helemaal gek van sjit dat het niet deed, ram kopen, gammele midi, discussie's over snellere cpu's (how boring) en nog meer van die crap. momenteel kan ik werken met een P3 500... ook als ie niet aan staat.

Back