Dave Smith Prophet 12

Dit is toch wel de categorie "als ik maar één synth mocht hebben". Mooi ding. Kan hem niet betalen en heb hem ook niet hard genoeg nodig maar hopelijk over een tijdje tweede hands of een kleinere versie...

.... of een kleinere versie...

Ik begrijp nooit dat ze niet eerst met een rack of tabletop versie komen,
Ruimte is voor veel mensen toch een beperkende factor. Scheelt vaak ook nog wat geld.

Ik begrijp nooit dat ze niet eerst met een rack of tabletop versie komen,
Ruimte is voor veel mensen toch een beperkende factor. Scheelt vaak ook nog wat geld.

Je hebt gewoon een categorie early adopters met geld zat. Die kopen die bak omdat hij nieuw is en nieuwe klanken bevat en verkopen hem dan weer door als de sounds te bekend zijn geworden, veel broodproducers doen dat die geen tijd, zin of talent hebben om zelf patches te bouwen maar wel origineel willen klinken. Of gewoon mensen die weer eens wat nieuws willen.

Als je die mensen eerst een tabletop verkoopt verkoop je de keys versie niet meer waar veel meer winst op zit. En persoonlijk vind ik synths met keys meer "instrument" dan synths zonder keys of hands-on sequencer dus ik vind het wel leuk dat er meer met keys in omloop komen. De Virus KB en KC zijn bijvoorbeeld best zeldzaam vergeleken met de modules terwijl een Nord Lead 1 best vaak voor komt.

De Prophet 12 lijkt ook grotendeels als 'performance synth' ingeschoten te worden met al die knopjes en wieltjes en ribbons, dus dan is het logisch dat er eerst een keys versie komt op zich. Er zal ongetwijfeld wel een rack versie komen uiteindelijk, die is er tenslotte van vrijwel alle DSI producten.

von deutsch lesen habe ich nach 10 worten schon die nase voll, aber die sound-beispeile klinken bepaald niet gek!

Hmmm ik zit hier toch te tandenknarsen bij sommige sounds zit een soort nare mid frequency in een boel van die sounds maar hopelijk is dat weer een geval van slechte presets net als bij de P08 die zijn ook heel schel terwijl die P08 echt wel mooi rond diep kan klinken...misschien is die Dave Smith Instruments preset programmeur half doof ofzo :?

Hij schijnt nu leverbaar te zijn. Ik vroeg me gewoon af of iemand hier op het SF hem al heeft.

Tevens nog een filmpje wat ik op YouTube tegenkwam.

tja

anyways...

Is nu leverbaar al een paar dagen zie ik bij Bax.....

Ik hoop dat ik het kan weerstaan er een te kopen tot er een 2e hands verschijnt of er een desktop/rack variant komt.

Voor mij hoeven die toetsen niet zo zeer...

Maar ja ik weet wel waar die voornemens zullen eindigen...

mooi ding dan wel weer, maar is het geen rompler?

..lijkt het nu zo of zit er een lampje achter '12' aan de rechterkant?

dat staat wel blits :)

ja, dat zal dan ook wel idd

Wat ik me dan nog afvraag is hoe de amping is... mijn ervaring is dat veel van de sound wordt bepaald door het circuit, de filters, maar voor een belangrijk deel ook door de amping. Dit wordt wel eens vergeten. Vond dit bij de 08 en Evolver niet het sterkste punt.

En hoe klinkt zoiets als je het vergelijkt met een Prophet 5 of een Memorymoog? De prophet 08 is leuk, maar qua sound is het toch wel wat flets in vergelijking met de Prophet 5 (waarmee is ge A B'd). Het blijft toch minder vol klinken, als ik de demo's zo beluister (digitaal gecomprest geluid weliswaar).

Back