Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Dobre
ik sample meestal 909-achtige kicks (of kicks rechtstreeks uit mijn 909) met de emu e 6400.
daarbij filter ik het laatste stukje van de release met een low pass filter (mbv een env op de filter).
hierdoor behouden de kicks hun punch maar krijgen ze aan het einde wel een soort van sublaag.
wellicht is dit ook in reason te doen...
meestal layer ik de kicks dan ook met kicksamples uit discoplaten of hiphop-platen.
compressen en daarna laag erbij eq'en wil ook nog weleens goed uitpakken.
met de Scream 4 Distortion!!! Lukt aardig!! Xperiment!!!
Origineel geplaatst door Arv
Zelf een bassdrum maken met synthese technieken? pff, nog nooit bij me opgekomen, ik vind niet graag twee keer het wiel uit.![]()
Origineel geplaatst door jes303
waarom maak je dan muziek?

Origineel geplaatst door Arv
vind je het maken van een bassdrum dan muziek maken?
..nee ik ben geen synthofiel, ik zie ze als tools om muziek mee te maken.![]()

Origineel geplaatst door Sander02
Wanneer vind je (naar iedereen) een basskick goed dan eigenlijk? Als er genoeg laag in zit? als de mid-click lekker is?
Ikzelf vind een basskick pas goed als hij bij de rest van de beat/song/whatever past. En wat daarvoor nodig is om de kick zo te maken...so be it. (net zoals een goed op elkaar afgesteld drumstel getuned en binnen context van de rest van het drumstel)

Origineel geplaatst door bakkerij.......
gewoon een equalizer over de kick heen doen en aanpassen tot jouw wensen

Maak je kickdrum als laatste, als alle andere drumsounds staan. Op deze manier kan je bd zo krijgen dat ie lekker in de mix zit. Ik maak vaak bd's dmv synthese, soms layer ik hem met hiphop of disco bd's voor de extra snap. Ik doe altijd een sinus rond de 60 en 100 hz onder de kickdrum voor de staart.