RM1x tips, the sequel

Okee, nou ben ik daar ook nog niet 1,2,3 aan toe, om het direct weer op te sturen..

Nog zoiets, als ik op een kanaal een andere voice doe, dan kan ik dat wel op de rm1x spelen.
Maar op de Emu keyboard speel je nog met de voice die ik voor de rest van de kanalen gebruikt heb..

*** nevermind, midi verhaal

Zit ik alleen nog met het volgende;
Elke keer als ik op record druk op de rm1x, knalt de supernova synth weer naar de 1e present.
Waar ligt dit aan, en hoe verhelp ik dit?

Laatst gewijzigd:
Mischien is deze workaround wel de oplossing (komt ook ergens uit deze draad)

Het kanaal in het voice menu op alles behalve phrase zetten anders stuurt de rm1x programchange uit en zou de oorzaak kunnen zijn van je probleem.

Okee, nou ben ik daar ook nog niet 1,2,3 aan toe, om het direct weer op te sturen..

Nog zoiets, als ik op een kanaal een andere voice doe, dan kan ik dat wel op de rm1x spelen.
Maar op de Emu keyboard speel je nog met de voice die ik voor de rest van de kanalen gebruikt heb..

*** nevermind, midi verhaal

Zit ik alleen nog met het volgende;

Hmm.. klikt als dat recM verhaal.. zorgt ervoor dat je inkomend midi signaal naar je actieve track wordt geroute..

Het kanaal in het voice menu op alles behalve phrase zetten anders stuurt de rm1x programchange uit en zou de oorzaak kunnen zijn van je probleem.
Ahja dat is waar ook, volgens mij ben ik daar ook wel eerder tegen aan gelopen.

Anyway het probleem met de naar 1e present springende synth is nu weer opgelost.

Bij utility > midi setup > midi control, en die uitzetten =)

Bedankt voor het meedenken :mega:

Ahja dat is waar ook, volgens mij ben ik daar ook wel eerder tegen aan gelopen.

Anyway het probleem met de naar 1e present springende synth is nu weer opgelost.

Bij utility > midi setup > midi control, en die uitzetten =)

Bedankt voor het meedenken :mega:

Graag gedaan :)

Werkt cc data nog naar je synth toe als midi control uit staat?

De rm1x triggert de synth wel ja.
Alleen zal ik zometeen wel in de problemen komen denk ik, nu ik vanmorgen een sampler binnen heb gekregen.
Die moet eigenlijk via midi thru van de novation synth aangesloten worden.
Dit heb ik nog niet eerder gedaan, en dat zal wel aardig dokteren worden hoe dat in zn werk gaat.

Via de MIDI thru moet goed gaan. Waarvoor ga je de sampler gebruiken? Vooral drums? In dat geval zou ik eerst de sampler aansluiten, en de novation op de thru van je sampler.

Goed om te horen dat je sampler aan een RM1x komt te hangen trouwens, dat deed ie tot gisteren bij mij ook :luv:

OK, simpele beginersvraag
(ik heb m'n RM1X nog maar pas, en nog geen manual geprint)

stomme vraag,
hoe neem ik een drumloopje of een synthklank op met de RM1X ?

een drumloopje lukt me niet via midi out van de drumcomputer naar de midi in van de RM1X : de drumpattern wordt opgenomen, maar moet ik dan een drumklank van de RM1X gebruiken (ik wil eigenlijk de klank van de drumcomputer houden)
net hetzelfde verhaal met een synthstyle die ik van m'n SH-32 wil opnemen (via midi) bnaar de RM1X, de style neemt ie wel op, maar de klank is RM1X

bedankt voor jullie hulp
ik ben een echte nOOb

midi settings eens bekijken (zie manual)

OK, simpele beginersvraag
(ik heb m'n RM1X nog maar pas, en nog geen manual geprint)

stomme vraag,
hoe neem ik een drumloopje of een synthklank op met de RM1X ?

een drumloopje lukt me niet via midi out van de drumcomputer naar de midi in van de RM1X : de drumpattern wordt opgenomen, maar moet ik dan een drumklank van de RM1X gebruiken (ik wil eigenlijk de klank van de drumcomputer houden)
net hetzelfde verhaal met een synthstyle die ik van m'n SH-32 wil opnemen (via midi) bnaar de RM1X, de style neemt ie wel op, maar de klank is RM1X

bedankt voor jullie hulp
ik ben een echte nOOb
Probeer je het geluid op te nemen? De RM1x kan geen geluid opnemen, en sowieso bevat MIDI geen audio. Je kunt via de MIDI out van de RM1x wel weer de drumcomputer en SH32 aansturen om de patronen af te spelen.
http://www.synthwiki.nl/index.php/MIDI

Probeer je het geluid op te nemen? De RM1x kan geen geluid opnemen, en sowieso bevat MIDI geen audio. Je kunt via de MIDI out van de RM1x wel weer de drumcomputer en SH32 aansturen om de patronen af te spelen.
http://www.synthwiki.nl/index.php/MIDI

AHA!
:stupid
ben eigenlijk een gitarist die net de wondere wereld van syths begint te verkennen ...en ik wou dus idd. een geluidje van m'n drumcomputer en m'n RH-32 opnemen met de RM1X ... en dat kan dus niet
heb net de manual gedownload, ga er vanavond nog es mee aan de slag ...

Je kunt beter andersom werken: gebruik de rm1x als sequencer: de rm1x stuurt midi uit (dus alle noot informatie) naar de SH32 en je drumcomputer. Hoef je niks geen geluid op te nemen en heb je toch melodieën en drum patronen plus de klanken die je wil.

Dat is echt basic beginners informatie (is verder geen schande hoor). Je zou even wat artikeltjes moeten zoeken over midi en sequencing... Zoals deze: http://www.tweakheadz.com/how_to_get_started_with_midi.html

Meestal hebben handleidingen ook dit soort basis informatie voor absolute beginners, maar Yamaha hanteert soms een bizarre logica als het gaat om handleidingen...

Back