RM1x tips, the sequel

anders gewoon met styles werken a, b, c, d, e, f etc..
kan dan wel geen verschillende fx maar wel loops enzo.
zet je gewoon je hele live set aan audio loops in 1 pattern.

Tja inderdaad zo kan t ook.

Iniedergeval wordt mijn keuze er niet makkelijker op.

Misschien RM1x met losse sampler een optie? :eureka:

Is het dan mogelijk om per midikanaal een sample/loopsample te programmeren en bij de volgende track weer andere?

Voor het interne geluid van de rm1x doe ik het iniedergeval niet...

Is het dan mogelijk om per midikanaal een sample/loopsample te programmeren en bij de volgende track weer andere?

Voor het interne geluid van de rm1x doe ik het iniedergeval niet...

Ja dit kan, zelf doe ik het ook.
Je speelt je track op de rm1x met de samples uit een bank van je sampler.
Als je dan van track verwisselen moet doe je dat bij een lange vocal zodat je een aantal seconden tijd voor jezelf hebt om de sampler in de volgende bank te zetten.
Rm1x naar de volgende track, en daar gaat ie weer. :kroon:

Ik ga me er even in verdiepen.

Toevallig zag ik een filmpje van jou live met de rm1x (in birmingham geloof ik), dacht al niet dat je al dat geluid uit de rm1x haalde...

beetje terror op zn tijd..8D

Kan je de RM1x geen bank-switch commando laten versturen naar de sampler zonder dat ie hikt?

Kan je de RM1x geen bank-switch commando laten versturen naar de sampler zonder dat ie hikt?
Ja, zo heb ik het ook altijd gedaan. Ik heb altijd een paar apparaten als MIDI slave aan de RM1x hangen. Bij een overgang naar een nieuw nummer stuur ik een voor een een program change naar de synths/samplers. Zo krijg je een soepele overgang naar het volgende nummer, zonder onderbreking.

Dit heeft bij mij veel gekke problemen opgelost, wie weet ook voor jou.

oh ja dat moest ik aanpassen :D .......me rm1x had iets te lang uitgestaan....werd al bijna sagerijnig omdat ie zo raar syncte :D

Je kan toch een phrase maken en daarin met de editor een Program Change zetten? Is alweer een poos geleden dat ik met een RM1x gewerkt heb..

Moet kunnen denk ik.

Ik heb sinds 2 dagen een RM1x, geqeldig ding!! Die editor kan je die downloaden?

de editor is een funtcie in de rm1x :) ......is een soort van "menu functie" ....je kan per step verschillende functies toewijzen zoals: Program Change, Control Change, Note, etc. etc.

En je hebt dan nog dit wat later is gemaakt heb ik geen ervaring mee trouwens):
http://www.squest.com/Windows/Instruments/YamahaRM1x/index.html

Als ik op de RM1x TRANSPOSE indruk en dan een key, wordt er helemaal niks getransponeerd. Dat zou moeten werken. Weet iemand wat ik fout doe?

Back