Integra 7 ervaringen

dixxy

There are keys to be play
Dag forumluitjes.

Ik ben sinds gister dolblij met de nieuwe Integra 7.
Was benieuwd of er nog andere hier op het forum zijn die ook een integra hebben en wat de ervaringen en meningen zijn over dit apparaat.

Voor mij is het een absoluut mooie aanvulling op de setup.
Veel, heel veel geluiden van goeie kwaliteit en in combinatie met de ipad goed te bedienen.
Vooral de supernatural piano, gitaar en synthgeluiden ben ik weg van.
De fx is ook goed en de motional surround is super.

Ik gebruik de I7 momenteel zonder computer.
Als masterkeyboard heb ik een fantom G8.

Maar ik denk dat ik tzt wel weer met de computer ga werken om tracks te sequensen.
De sequencer van de fantom werkt trouwens ook lekker op de I7.

Met Windows gebruik ik al sinds versie 2 fruityloops, maar ik ben me nog aan het oriënteren op een andere sequencer omdat ik mijn beste tijd wel heb gehad met fruityloops.
Helaas is Logic niet meer op Windows te draaien.

Is je al opgevallen dat het reverb-niveau voor SuperNatural klanken ongeveer de helft minder is dan bij PCM klanken?
Probeer maar eens een SN piano met maximale (127) reverb-send, en vergelijk dit met een PCM piano met maximale reverb. De SN piano heeft dan een 'redelijke' hoeveelheid reverb, maar de PCM piano is echt 'wet' (verzuipt). Dit laatste is goed (wet). SN voices krijgen te weinig reverb.

Probleem gemeld bij (en bevestigd gekregen door) Roland.

Het is me inderdaad al opgevallen ja.
Hopelijk wordt dit verholpen met een volgende update.

Nog wat..
Ik heb gister avond nog eens een uitgebreide test gedaan met de synth tonen van de I7 naast de jp8080 en ik moet zeggen dat de supersaw van de JP 8080 met vlag en wimpel boven de I7 uitsteken.
Van beide apparaten zonder enige FX klinkt de jp8080 vele en vele malen gespreider en breder.
De overige oscillatoren klinken op de I7 ook wat doffer.
Op zich vind ik dat geen ramp omdat ik de acoustische geluiden van de I7 belangrijker vind.

Ik heb niets om mee te vergelijken. Wel heb ik even gerommeld met de VA maar ik heb een aantal zaken nog niet door.

Het is een mooie bak, maar het enorme aantal sounds is wel een beetje intimderend ;)

Als je vragen hebt kan ik je altijd proberen te helpen.
Niet gezegd dat ik alles 100% weet, maar ik heb de bak al behoorlijk door.
In mijn opinie is ie zeer degelijk te bedienen.

Ik was benieuwd of er in tussen al wat meer forumleden een integra 7 hebben aangeschaft.
Ik heb de I7 nu bijna 2 maanden en ik blijf verrast hoe veel sound er in dit monstertje zitten.
Het geluid ervan ga ik ook steeds meer waarderen en ik gebruik de I7 nu voor bijna alle sound.
De drums blijf ik wel uit de fantom drum expansion halen die lekker te bedienen zijn met de triggerpads.

Als het goed is heb ik morgen m'n FA-08 in huis. Mogen de FA-bezitters ook meedoen in het topic? Ik moet zeggen dat het mij vooral ging om de integra sounds en een 88 toetsen gewogen klavier, en niet om de workstation functies.

Sinds vandaag ook een Integra 7, hoeveelheid sounds is gewoon ziek: ALLE piano's ALLE strings, ALLE drumkits, gewoon ALLES wat ROLAND ooit heeft uitgebracht zit er in, of zit in een van de vele gratis expansies. Naarnaast ook nog eens een beest van een VA, waarmee je ook de 101 en JPs en JUNO's naar boven haalt. Ik heb er m'n Nord 4r voor moeten opofferen en dat ging me best aan het hart, maar om ALLES van ROLAND in één doos te hebben is wel héél erg gaaf.

Sinds vandaag ook een Integra 7, hoeveelheid sounds is gewoon ziek: ALLE piano's ALLE strings, ALLE drumkits, gewoon ALLES wat ROLAND ooit heeft uitgebracht zit er in, of zit in een van de vele gratis expansies. Naarnaast ook nog eens een beest van een VA, waarmee je ook de 101 en JPs en JUNO's naar boven haalt. Ik heb er m'n Nord 4r voor moeten opofferen en dat ging me best aan het hart, maar om ALLES van ROLAND in één doos te hebben is wel héél erg gaaf.

Het is idd een enorma bang for the buck deze bak.
Ook de Roland Virtual drums zitten erin uit die grote HW kits van ze

Enigste minpuntje vind ik dat je niet makkelijk met een midicontroller ofzo het insert effect per part kan bypasssen, want soms zit er disto/verb/delay over die te overheersend is, ik heb mijn display dan ook steevast op de efx page staan en met de part < > knoppen kan je dan snel die uitzetten.

De standaard editor laat je geen effecten aanpassen behalve je 2 sends (91/93 CC)

ik heb een netgear wifi dongle besteld en ga verder met de iPad editor, ik zal de unit zelf dus niet meer zo veel aanraken. net ff een complete roland jam gedaan met TR-8, TB-3 en piano en JP8 strings uit de Integra, men kan zeiken op Roland wat ze willen, maar zo saampjes is dat weer instant jaren 80 :)
hoef je alleen maar een beetje door presets te fietsen en het valt zo samen.
ben benieuwd of m'n oude MDC-1 module er ook nog in zit een aantal van die samples zou ook op de dance kaart moeten staan. had vroeger als één van de eerste zo'n unit voor ze uit de handel werden genomen

die ipad editor (heb ik ook) laat je niet veel doen hoor, heb je hem al eens geopend? bijv niet de supernatural acoustics editen bijv, alleen de supernatural synth presets, ook niet de srx presets.. en de effecten dus, wat ik het meest mis eigenlijk. Die link die ik van de week gaf laat je alles editen, maar dan ook echt alles ook de srx presets.

De vintage zit er ook in (in de srx variant samen met 2 andere) Maar daar zit soms teveel disto enzo op, dus om die oude sound van de jv80 kaarten te krijgen kan je beter die insert per part muten.

Damn, ik wil eigenlijk ook zo'n ding voor strings erbij enzo, is fijn live.

Maar ze zijn duur toch?

Ja ben met de iPad wezen spelen, voorlopig bennik nog wel ff druk met presets pushen en multitimbral ensembles samen stelken, je ecitor heb ik ook gedownload, maar dat zal wel eens tegen de kerst kunnen worden tot ik zo ver ben :D

Goed om te weten, ik ben van de 'minder is meer' afdeling.

Ja, maar ik heb al genoeg, minder is méér synths :D dit is gewoon de perfecte ROLAND alles in één bak, waarom een hele verzameling JV, JP, XP & D series in je studio, als je voor minder geld ALLES in één unit kan hebben.
De Integra is eigenlijk de perfecte verzamelbak voor alles wat je niet uit analoog haalt. (En close enough voor ROLAND analogue via VA)
Aangezien ik niet meer met een daw werk en ook nooit samples gebruik, is dit VOOR MIJ de perfecte oplossing.

Hoezo 3wkn? De AIRA staat ook nog steeds
Deze heeft trouwens wel meer outs :D
Zal vanavond eens de 909 kits naast elkaar zetten :D

Back