Integra 7 ervaringen

Hoe klinkt de Integra tov van de Fantoms? Ik heb een XR module gehad, en vond ik qua dynamiek maar slapjes tov bv de Yamaha Motif's.

Naast de Integra-7 heb ik ook een Fantom G. Ongetwijfeld gebruikt de I-7 veel van de techniek van de F-G, maar ik vind de I-7 beter klinken. Waar de Fantom G soms wat wollig klinkt, klinkt de Integra-7 frisser en meer uitgesproken.

Toegegeven, de Supernatural sounds van de Integra-7 zijn natuurlijk niet te vergelijken met de sounds van de Fantom. Ik blijf me verbazen over de geweldige realistische klanken van de I-7. De piano's zijn écht goed. De gitaren ook. Het mooie van de SN gitaren is dat de klank zich aanpast op het spel. Sla je een akkoord aan, dan hoor je echt een aanslag van individuele snaren, vlak na elkaar. Speel je 'solo' dan klinkt de gitaar zoals deze klinkt als er een melodie op gespeeld wordt. Erg knap gemaakt.

Voor wat betreft piano, gitaren, maar ook blaasinstrumenten zoals hobo's, saxofoons enz. vond ik dat Yamaha eigenlijk altijd de meest overtuigende sounds leverde. Maar met de Supernatural sounds van de Integra heeft Roland Yamaha (een klein beetje) ingehaald.

Zijdezachte strijkers vind ik nog steeds het mooist uit Yamaha (Motif XS).

Wat betreft de VA synth van de Integra-7, op de een of andere manier mis ik "breedte" in de geluiden. Het klinkt wel vet, maar vooral 'mono'. Ik hou bijv. van stereo-rijke pad-sounds en supersaws. De supersaws zijn er wel, maar ik mis hier de stereo-spreiding van de onderlingen saws. Hierdoor worden de saws vooral in het 'midden' gehoord. Natuurlijk is het wel te verrijken met een effect (chorus/stereo delay), maar dat is eigenlijk een lapmiddel.

Maar samengevat, een brute machine.

Ja, maar ik heb al genoeg, minder is méér synths :D dit is gewoon de perfecte ROLAND alles in één bak, waarom een hele verzameling JV, JP, XP & D series in je studio, als je voor minder geld ALLES in één unit kan hebben.
De Integra is eigenlijk de perfecte verzamelbak voor alles wat je niet uit analoog haalt. (En close enough voor ROLAND analogue via VA)
Aangezien ik niet meer met een daw werk en ook nooit samples gebruik, is dit VOOR MIJ de perfecte oplossing.

Ik kan je enthousiasme zeker wel begrijpen hoor :) Maar ik heb met bv Maschine dat ik zoveel drumkits heb, zoveel samples, dat ik soms alleen maar een hele avond door presets zit te scannen en uiteindelijk nergens aan toe kom :)

Ja, ik zie de I-7 meer als een archief, weet zo 30 ROLAND patches uit m'n hoofd waar ik de afgelopen 25 jaar op heb terug gegrepen.
ik zit dus niet meer door een sample library te bladeren tot ik iets hoor wat ik eigenlijk wel vet vind
al m'n andere synths heb ik meestal ook zelf een paar patches gemaakt waar ik altijd op terug grijp totdat ze me vervelen. ik zit dus zelden te browsen om iets tegen te komen wat inspireert

Ik wist niet dat er ook een VA deel in de Integra zit. Ik ben het wel eens met Raphie dat het super is dat je alle bakken van Roland in 1 unit hebt.

Die zit ook in de Jupiter80, zelfde engine

een hele dikke zelfs, met wavetables, dus je kan ook d50 sounds maken als je wilt

info_04R_L.jpg

Damn, ik wil eigenlijk ook zo'n ding voor strings erbij enzo, is fijn live.

Maar ze zijn duur toch?
Ik ga mijn integra 7 misschien verkopen wegens wat omstandigheden.
Dat beest zal ik echt weer terugkopen zodra dat in de toekomst weer kan.

Dat maakt de Integra dan toch wel erg interessant. Nog wel wat te duur voor mij, maar wel een gave bak zeg.

is de volledige synth engine in de integra idem als de jupiter 80?

De Super Natural Synth engine is identiek aan die van de Jupiter 80.
De Integra heeft wel veel meer Super Natural Acoustic tones.
De polyfonie van de JP80 is 256 noten.

Septic,kan je dat bevestigen?

Ja, bij deze...:engel:

Er zitten in de integra7 wel een paar meer supernatural generators, vnl etnische dingen
En dan de roland vdrums, die zitten ook niet in de jp80

klopt iets meer van het een iets minder van het ander, ik word er steeds blijer van :D

hmm ok bedankt,lastig kiezen

zo een midi controller a la MPG80 zou cool zijn voor de integra

Ik heb de Integra Editor V2 geinstalleerd en ingesteld volgens de handleiding maar ik krijg het niet werkende in Cubase. De editor opent wel maar werkt niet en ik zie geen midi in/output werkende.
Ook zonder editor krijg ik geen geluid meer uit mijn module (in/output zijn hier wel zichtbaar) dus er zal een instelling ergens niet goed zitten.
De app editor heb ik ook nog nooit werkende gehad, ziet er leuk uit maar midi boodschappen worden niet ontvangen (error)... Kan iemand me een helpen?

Back