ptaurus
Ouwe rot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
het is natuurlijk ook lekker makkelijk een kant en klaar stuk muziek te samplen wat al voor-geproduceerd is zodat je zelf weinig meer hoeft te doen om een nummer te maken from scratch
In de "oude" hiphop .![]()
Dat was tenminste nog muziek die uit het hart kwam i.t.t. de huidige HIPHOP waar alles draait om het grote geld. Het zijn nu een stelletje patsers geworden die vaak zelf de bazen zijn, die de pioniers van de HIPHOP verafschuwden
Paul

I got the moneyz, I got the honeyz. I got a pocket full of weed and the moneyz.
Yo Check me I am ritcher then richie rich. a p0rnstar girl that scratches my itch.
I smack her with my mike and i call her a bitch. Bitches Yeah got lots in book.
its not a playboymag, but black with the numbers I took. so here is the hook
Doe er een geripte sample van 1 of andere funkband onder.. en tadaa
Woord omhoog..
Wat je hiermee wilt zeggen dat weet ik natuurlijk niet, maar aan dit soort teksten stoor ik me dus ook bij de muziek uit die scene. Totaal ontdaan van alle waarden en normen en ze staan volstrekt buiten de normale maatschappij. Mocht ik kinderen hebben (en die heb ik niet) dan zou ik het niet fijn vinden als ze naar dit soort muziek zouden luisteren.
Paul
ik zou het prima vinden als me kinderen hiernaar zouden luisteren, omdat ik er zeker van zou zijn dat ik ze beter zou opvoeden, dan teksten als dit "inspirerend / eerzaam / leerzaam" te zien.
Het was meer een "geintje" .. jijzelf begon over.. Dat was tenminste nog muziek die uit het hart kwam i.t.t. de huidige HIPHOP waar alles draait om het grote geld. Het zijn nu een stelletje patsers geworden die vaak zelf de bazen zijn, die de pioniers van de HIPHOP verafschuwden
Paul
simpel gezegt paul, je was slachtoffer van me slechte humor.. mijn excuses
Yo Check me I am ritcher then richie rich. a p0rnstar girl that scratches my itch.
I smack her with my mike and i call her a bitch. Bitches Yeah got lots in book.
its not a playboymag, but black with the numbers I took. so here is the hook
Doe er een geripte sample van 1 of andere funkband onder.. en tadaa
Woord omhoog..
Weet iemand hoe het zit met het maken van remixen? Is het daarbij dus ook verplicht om je toestemming te gaan vragen bij de maker? Van sommige tracks zijn ook meerdere remixen gemaakt, of ze nu wel of niet gereleased zijn, waarvan ik me afvraag of dit ook allemaal zonder aanklagen etc. gebeurd
niet waar Paul......Er zijn genoeg artiesten die hun werk beschikbaar stellen.
en allemaal 'in tha club'...Het zijn nu een stelletje patsers geworden die vaak zelf de bazen zijn, die de pioniers van de HIPHOP verafschuwden
niet waar Paul......Er zijn genoeg artiesten die hun werk beschikbaar stellen.
Een terugkerend misverstand:
Auteursrecht speelt zich af in het privaatrecht, dus tussen twee partijen. Dit in tegenstelling tot het strafrecht dat zich tussen de overheid en een andere partij afspeelt. Bij auteursrechtelijke overtredingen wordt geen boete opgelegd en komt er geen politie of openbaar ministerie aan te pas. De benadeelde partij moet zelf voor zijn recht opkomen en schadevergoeding eisen.
De benadeelde partij moet er dus eerst achterkomen dat jij een gedeelte van zijn werk gebruikt. Als je een wereldhit scoort (Gotye) valt dat snel op, hobbygebruik minder. Vervolgens moet het voor de auteursrechthebbende de moeite waar zijn om naar de rechter te gaan, dat zal bij hobbygebruik ook niet snel het geval zijn.
Heb je concrete plannen?
Is je vraag
Heb je daar misschien voorbeelden van? En waar herken je dat dan aan?