Samples gebruiken uit bestaande tracks?

mij ook eigenlijk; ik heb de indruk dat ik veel beter werk als ik opdrachten heb dan als ik 'niks te presteren' heb. Heel fijn.
Zou dit te herhalen zijn? Uitdagingen 'maak eens dit en dat' van nummer 'stijl x'
Vast verkeerde forum. Heeft niks met synth te maken als je sampled. Of wel :)

Grappig, deze is nog niet geraden. Leuk topic zo! Maar nu is de hamvraag. Mag dit eigenlijk wel, of zou ik dan echt die gasten moeten bellen van Yo, ik heb een sampletje hier en daar uit jullie track getrokken? :dj:

https://soundcloud.com/djtt-1/funku

Ik heb al verhalen gehoord van mensen die anderen complimenteren met hun nieuwste nummer. Tot die dan terug antwoorden 'er zit een sample in van jou'
Hadden ze dus niet gemerkt, en ik begrijp dat nu ook, als je ziet hoe moeilijk ik het zelf vond om vanop youtube mijn stuk sample (loop) terug te vinden, misschien wat YT een andere versie dan mijn itunes track, maar toch...

Wie raadt de mijne... Ik heb nog geen oplossing.

Grappig, deze is nog niet geraden. Leuk topic zo! Maar nu is de hamvraag. Mag dit eigenlijk wel, of zou ik dan echt die gasten moeten bellen van Yo, ik heb een sampletje hier en daar uit jullie track getrokken? :dj:

https://soundcloud.com/djtt-1/funku

Nee dit lijkt me niet slim om zo uit te brengen, ik herken de track namelijk wel, kom alleen niet op de naam, dus deze is naar mijn te herkenbaar doordat je te lange samplestukjes hebt gebruikt om aan elkaar te plakken. :D

vind het overigens wel een lekkere track zo :okdan:

nope
zie het zwarter en trager qua tempo.
Nog een hint nodig? Ik zal 'm pm-en, die hint...

nope
zie het zwarter en trager qua tempo.
Nog een hint nodig? Ik zal 'm pm-en, die hint...

goede hint, ik ga er weer mee aan de slag :D (ik zal het raden uiteindelijk!)

Ik weet het. pittig hoor, maar ik heb hem. zal je het antwoord pb-en

yep, 10 seconden na ik play drukte wist ik 'm al. Check pb. Na halve minuut hoor je zelfs vocals :)
Veel te makkelijk :) Maar wel heel fijn om te doen.

mm ik hoor op 35 s echt wel de titel zingen hoor, door een filter wel eens waar...
Als je refreinen of intro's gebruikt door een filter van muziek die ik heb is de kans groot dat ik het onmiddellijk weet. En ik heb heel wat... Maar grappig genoeg zijn er hier al 2 nummers gebruikt die ik niet had en dus niet herkende :)
Als je het moeilijk wil maken met nr's die ik heb moet je noten gaan verwisselen zonder filter. Dan is 't moeilijk. Als er dann og een filter overgaat is het onmogelijk.

Nee serieus, echt geen vocal, wel idd de mainlead/melodie van de track, maar das een synthesizer :).

Die van jou is veel te moeilijk voor mij ben helemaal niet thuis in disco.

Heb je niks makkelijkers? :D

ik maak er een. ff geduld (want ik ben traag)

1u 30 werk (vooral omdat de masterplugin de boel deed hangen (ik had versie 4 open, wou 5 openen en hoppa, there goes the spinning beachball) en ik gelukkig de klank kon opnemen tijdens de hang met audio hijack pro...
Dat filmpje van je hierboven (dat ik vrij slecht vind) geeft je een idee hoe ik dit gemaakt heb met maschine... Zelfde werkwijze maar veel meer mogelijkheden aan boord :)
En ik had 'm graag nog beter op de beat gezet maar when you got a hang, you lose everything.
Eerste keer eigenlijk dat ik dit had met ozone 5

http://snd.sc/174KKFX

Apart stukje muziek heb je gemaakt :). Had gehoopt dat je het wat makkelijker zou maken, ik ben helemaal niet thuis in disco :P. Dus helaasch, geen antwoord van mij.

Heel ff dacht ik een synthlead te herkennen van een bij mij bekende discoknaller, maar neen, mijn kennis van de disco is waarschijnlijk te beperkt. :D

(Waar is trouwens de pompende kick met sidechain op de samples :)? En het filter met de flanger? Dacht dat we het zouden doen zoals de kerel in het filmpje, kan zijn dat jij daar een andere interpretatie van hebt, geen probleem.)

O, ik wou gewoon samples verbergen :) Ik had niet de intentie iets 3 minuten te maken en boeiend genoeg om te blijven luisteren, daar ben ik nl niet sterk in om dat 'even' te doen. Ik ben al snel veel te creatief aan de gang en dan verlies ik mezelf. Anyway, dit is een 80's nummer dat iedereen kent. 90 BPm
Dame zingt het alleen, deed het vroeger met andere dames. Zwart.
de clap is een sample uit de track. Ook het snufje tekst maar ik heb de zin verknipt. En de rest vd geluiden komen in dezelfde volgorde ergens in 't lied, ik heb ze enkel voorzien van thrash plugin.
Ik heb 't niet meer als project, maschine is gecrashed door die ozone. No save at all.
Anders had ik de thrash eruit kunnen halen, dan had je 't zo herkend.
't mag moeilijk zijn niet, moet enkel oplosbaar zijn. Ik hou niet van weggevers, kost teveel tijd om te maken voor me om makkelijk' zat' te zijn. Maar ik ben te moeilijk bezig dus?

Stel anders een ander genre voor of tijdperk.
Maar probeer nog even deze. Ik geef desnoods nog tips.
Nog een tip? Denk aan een lid hier zijn avatar. Die beweegt. Blote torso. Broekje.
Die avatar heeft er een boel van. En dat is de titel...

Je bent iig wel erg creatief bezig geweest klinkske!

Mag ook best moeilijk zijn om te raden.

Je tips zullen me vast helpen, nu nog even mijn disco hersenkwab raadplegen.... :)

Vind je......het lijkt wel op elkaar, maar beide traks zijn zo basic dat je dan niet meer van pikken kan spreken, maar meer leunen op dezelfde basis. En de basis kan je niet copyrighten, anders houdt het muziek maken wel op:)

Back