Samples gebruiken uit bestaande tracks?

ik heb net ook even heel snel een hele bekende disco klassieker gepakt (uit de jaren 80) en daar hetzelfde truukje mee uitgehaald en het bewust niet te moeilijk gemaakt, dus zeg het maar (ik hoef geen PB want dit lijkt me echt niet te raden hahahaha). Uit welke bekende track komen de akkoord stabs?

Ik weet overigens zeker dat als je gezien had hoe dit tot stand is gekomen vanuit het origineel dat je denkt dat je het zo geraden had, dus verbaas me maar met de 'een beetje dj weet dit in seconden' uitspraak :D

Ik heb dus precies hetzelfde gedaan als die man in de video, dus uit de track willekeurige fragmentjes geknipt en daar deze akkoord stab mee gebouwd, vervolgens de transients veranderd en de toonhoogte en kadanz veranderd.

Ben benieuwd of dit iemand lukt :okdan:

Attachments

• discoTestje.mp3
    562,4 KB · Bekeken: 113
ah jullie ontleden het veel verder dan ik doe, ik heb gewoon een loop genomen en er nog wat samples over gezet vanuit dezelfde track en dan wat fx er over (filter enz)
jullie knippen noten uit de track en veranderen volgorde enz, zo diep ben ik niet gegaan. Vond ik al moeilijk genoeg. Nee, ik herken dat inderdaad niet. Ik had de video ook niet gevolgd, ik heb gewoon even gezapt naar 't einde en vond het toch nog herkenbaar omdat er enkele noten (flarden geluid?) overeind bleven zoals origineel.

ah jullie ontleden het veel verder dan ik doe, ik heb gewoon een loop genomen en er nog wat samples over gezet vanuit dezelfde track en dan wat fx er over (filter enz)
jullie knippen noten uit de track en veranderen volgorde enz, zo diep ben ik niet gegaan. Vond ik al moeilijk genoeg. Nee, ik herken dat inderdaad niet. Ik had de video ook niet gevolgd, ik heb gewoon even gezapt naar 't einde en vond het toch nog herkenbaar omdat er enkele noten (flarden geluid?) overeind bleven zoals origineel.

dat vind ik wel knap dan, want als je in dat videootje het originele nummer niet gehoord heb maar puur het eindresultaat dan vond ik die toch wel onherkenbaar aangezien die dat op diezelfde manier heeft gedaan als ik nu.

Om het iets makkelijker te maken, het was een knaller van een disco hit uit 1987 waar ik die sample uit gemaakt heb :)

Rick astley? Never gonna give you up? Ik heb geen idee anders

Rick astley? Never gonna give you up? Ik heb geen idee anders

nee, die is er wel geschikt voor overigens :)
ik stuur je een pb met het antwoord.

Kort stukje in mekaar "gefrot". Het klinkt nog lang niet goed natuurlijk maar het ging om het raden toch? :D

Oh, kan trouwens best zijn dat dit (ook) geen disco plaat is/was :P.

Attachments

• Discotrack.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 116
hehehe, de 1 na de andere demo, maar het is dus allemaal niet zo simpel te raden!

Kort stukje in mekaar "gefrot". Het klinkt nog lang niet goed natuurlijk maar het ging om het raden toch? :D

Oh, kan trouwens best zijn dat dit (ook) geen disco plaat is/was :P.

Patrick Hernandez born to be alive?

Paul

@silverbullet, ik denk Communards, never can say goodbye met een flanger effect eroverheen :D

@silverbullet, ik denk Communards, never can say goodbye met een flanger effect eroverheen :D

Maar geen "never can say goodbye". Overigens, niet Communards maar Bronski Beat, de song "tell me why" :D

Overduidelijk...

ja was erg makkelijk, ik wist het al na de eerste 4 noten. Enkel die titel, ik zat te denken aan allysa moyet, nee die is het niet, het is een goeie plaat, peins peins, ik heb'm zeker, het is foute muziek, het is gay, het is ...
Idd Sommerville :)
En tot mijn verbazing kwam er nog veel meer dan die eerste 'loop' - helemaal een weggever. Tot nu toe heb ik nog geen enkel antwoord voor mijn uitdaging, trouwens...

ik stel voor dat jullie raden via pm dan blijft het voor iedereen zoeken. Ik heb er een, hij is MOEILIJk maar ik geef ook wat weg omdat het anders niet geraden wordt. En ik heb er ook een kanjer van een afleiding in zitten zodat het NIET ring my bell is :)

Probleem is momenteel dat soundcloud vertikt te uploaden. Grr
Ik edit deze post wel eens 't online sukkelt.

youtube klinkt namelijk erg slecht

https://www.youtube.com/watch?v=u-f949587p8

ah na 5 keer staat 't op soundcloud

http://snd.sc/1bMW8XW

Heb zo'n vermoeden dat de post van djtt ook zo'n slechte timing had met soundcloud.
DUS PM en niet zomaar een titel gok posten aub

Welk gedeelte is "gesampled"? De drum-gitaarachtige loop? Dan weet ik min of meer al :D

En ja je mag ook aan de competitie doen voor gay tracks for straight men :P

Back