Track op synthforum plaatsen wel veilig?

beter goed gejat dan.....

okee geen goed voorbeeld.

Ik denk idd dat het wel meevalt.
We weten allemaal wat het is als er van je gejat wordt en ja, tegenhouden is niet te doen.

nou ja 1 ding: niets posten of alleem maar buma beschermde nummers posten.

Origineel geplaatst door bambamstudio
.....alleem maar buma beschermde nummers posten.

Het is een algemeen misverstand om te veronderstellen dat BUMA je nummers beschermd. De Nederlandse wetgeving "beschermd" je. BUMA zorgt dat de auteursrechtelijke centjes bij de rechthebbenden terechtkomen.

Indien je iemand van plagiaat beschuldigd, moet je zelf naar de rechter stappen. BUMA doet dat niet voor je.

Sja, ik kan me er wel wat bij voorstellen..
Opties zijn dus idd:
-Niet plaatsen & niks doen
-Aangetekend aan jezelf sturen & plaatsen
-Niet plaatsen & naar de Efteling gaan met een demootje (:D klinkt wel grappig!)
-Ieder Synthforum-lid uitnodigen op een feestje en je nummer laten horen.

Succes met je keuze!

............
plaats een mp3 van 96kbps dan weet je zeker dat de kwaliteit te erg is om te jatten, maar kunnen wij 'm nog wel redelijk beoordelen :eureka:

tja....als je zeker wil zijn dat niemand er ongestraft met je nr vandoor gaat, dan moet je idd ongeopend aangetekend aan jezelf cd sturen. Dit heeft buma mij zelf geadviseerd, en ik ga er dus vanuit dat het een volledig rechtsgeldig bewijs is van het feit dat jij de copyrights houdt op die track.

Maar ik heb al veeeele nr's op t internet neergepoot en vreemd genoeg is er naar mijn weten nog nooit iemand vandoor gegaan.;) Maar hoe zuur zal ik me voelen als samples uit "peter the entertainer" in de top 40 belanden :D

Nogmaals... waar zitten die sounds dan vrij? Intro? Break?

Knip het intro er dan af of zet inderdaad een pieptoon (niet TE irri graag) onder die break.

We verwachten na al dit ge-tease natuurlijk wel een héle goeie sound hè! ;)

Origineel geplaatst door Mike-E
Nogmaals... waar zitten die sounds dan vrij? Intro? Break?

Knip het intro er dan af of zet inderdaad een pieptoon (niet TE irri graag) onder die break.

We verwachten na al dit ge-tease natuurlijk wel een héle goeie sound hè! ;)
Bass in het uitmix stuk en sound in het midden. Ik durf hem nu niet meer te posten. :D

Origineel geplaatst door omc
Ik durf hem nu niet meer te posten. :D

Mail hem maar dan doe ik het wel voor je. We zijn er tenslotte om elkaar te helpen niet waar? :D

Origineel geplaatst door Pim
Het is een algemeen misverstand om te veronderstellen dat BUMA je nummers beschermd. De Nederlandse wetgeving "beschermd" je. BUMA zorgt dat de auteursrechtelijke centjes bij de rechthebbenden terechtkomen.

Indien je iemand van plagiaat beschuldigd, moet je zelf naar de rechter stappen. BUMA doet dat niet voor je.

maar via de buma kan ik wel aantonen dat het van mij is....

Ik daag je uit om een nummer van me te jatten....see you in court..

Origineel geplaatst door Pjotr G

Maar ik heb al veeeele nr's op t internet neergepoot en vreemd genoeg is er naar mijn weten nog nooit iemand vandoor gegaan.;) Maar hoe zuur zal ik me voelen als samples uit "peter the entertainer" in de top 40 belanden :D

dat kop dicht stukje wat je niet in het origineel hebt zitten dat heb ik al gebruikt :p komt in september in de platenzaken te liggen hehehe :D

daar weet ik ook niks van...wat heb ik niet in t origineel zitten?

trouwens, ome henk klaagt je aan!

Origineel geplaatst door olafmol
blow je veel? ;)

er zijn minstens 20000000000000000.0000000000000000000000000.000000000000000000000 platen/opnames waarvan mensen kunnen samplen, waarom zouden ze dan jou mp3tje dat op het Nederlandstalige synthforum staat gebruiken?

maar ff zonder dollen, als je er zo over voelt, dan moet je het gewoon niet online zetten......

mee eens!

Origineel geplaatst door Slipperman
je mooie kopdicht beat :p

mijn beste pjotr,
wat maak jij toch phreaky dingen! :D

iedereen zit ondertussen vol spanning te wachten op de track van omc...

iedereen zit ondertussen vol spanning te wachten op de track van omc... [/B]
Hehe dit was les 1 in 'hoe creeër je een hype?'. 8)
Ik heb besloten geen tracks te plaatsen tenzij ze al gereleased zijn. Conclusie, de aankomende 10 jaar geen tracks van omc op synthforum. 8o)

Origineel geplaatst door omc
Hehe dit was les 1 in 'hoe creeër je een hype?'. 8)
Ik heb besloten geen tracks te plaatsen tenzij ze al gereleased zijn. Conclusie, de aankomende 10 jaar geen tracks van omc op synthforum. 8o)

pas dan maar op dat je releases straks niet gebootlegged worden, of dat er zonder clearing van gesampled wordt ;)

Ik heb hier laatst nog 2 trackies gepost maar als iemand daar geluiden van wil samplen zou ik dat alleen maar leuk vinden..:D

Back