Track op synthforum plaatsen wel veilig?

omc

boem
Ik heb een track bijna klaar en wil hem eigenlijk graag eens laten horen aan de andere forum gasten. Ik twijfel echter om dit te doen. Ik heb vrij lang zitten rommelen met de pro-53 om een leuke sound te maken en ook de bass heb ik aardig lang op gezeten. Beiden zitten echter helemaal clean in het nummer. Ideaal te samplen. Als ik het nummer dus op synthforum post dan zou het best wel eens kunnen dat een stiekeme meegluurder er met mijn sound vandoor gaat. Als zo iemand de juiste connecties heeft zou het weleens zo kunnen zijn dat ik mijn track nog aan het finetunen ben en een ander een plaat released met mijn geluidje. Ik zal de eerste niet zijn die dat overkomt...

Ik moet zeggen dat ik de vaste gasten hier zeker wel vertrouw maar je kunt ook anoniem rondkijken hier en lekker het een en ander aan ideeën en samples wegkapen.

Nou heb ik eraan gedacht om dan een lage kwaliteit mp3 te maken maar daar kun je natuurlijk ook weer niet echt op beoordelen. Zijn jullie terughoudend in het laten horen van je nieuwe ideeën? Heb je ook moeite om iets te laten horen omdat je dan jou sound heel makkelijk kunt samplen?

Je kunt natuurlijk je track al bij buma/stemra registreren maar iedereen weet dat je vandaag de dag niet meer achter een release aan hoeft die een geluidje van je gejat heeft. Dat is echt een kansloze zaak geloof ik.

paranoia chachacha.... ik zou zeggen: gewoon rechtstreeks naar een label sturen, het moet wel een heel geweldig nummer zijn als ik dat zo lees ;)

Hahaha nee hoor, echt niet, maar in de genre waarin ik muziek maak wordt nogal veel gestolen aan drums en sounds. :D

Dan laat je het toch?

Niemand die je hier iets verplicht hoor. Of je gooit er een irritant geluidje door als watermerk zeg maar.

Anders kom je ook mee naar de Efteling en neem je het op je mp3 speler of ander wandelapparaat mee. Dan willen we vast wel luisteren. :D

Trouwens dat zet me aan het denken.

Als je een track hebt aangemeld mag je hem dan nog wel hier neerzetten zonder te dokken voor het publiceren?
Die regels zijn nog steeds superonduidelijk mja, je moet toch wat? Wat niet weet wat niet aanklaagt. ;)

ik betwijfel echt dat je van een 128 kbps of 160 kbps mp3
genoeg hebt aan kwaliteit om van te samplen. of om uit
te brengen. ik denk niet dat ze erg blij zullen zijn als iemand
met een mp3tje komt om te laten masteren en dan uit te
brengen.

Mijn idee is dat dat dit echt wel een serieus forum is en er echt geen types
tussen zullen zitten die met je sound aan de haal gaan.
De meesten hier vinden het juist veel te leuk om aan knoppen te zitten en een eigen sound te maken.:)

En idd de kwaliteit van mp3 is toch ruk dus maak je geen zorgen;)
De meesten hier willen je alleen maar helpen en vinden het juist leuk om wat tips te geven.

lighten up.8)

Ik zou het juist leuk vinden als iemand sounds van mijn tracks zou samplen en hergebruiken !
8)

Ipv. registreren bij BUMA/STEMRA kun je je track ook op een CD in een verzegelde envelop,
aangetekend naar jezelf opsturen, en dan de envelop niet openen.
Dit is ook rechtsgeldig.
Daarna kun je je track veilig verspreiden!

Uh... misschien het deel weglaten waar de sound(s) vrij in zitten?

Weet jij veel of iemand in LA of NY een track uitbrengt die jouw samples gebruikt en daar 100.000 exemplaren mee verkoopt? Geen hond die daar achter komt.

Voor een luttle bedrag van € 1500 per maand kun je bij mij een anti diefstal verzekering afsluiten.

Mocht je jouw sound tegenkomen op een cd-release dan:

- moet je keihard kunnen bewijzen dat het JOUW sound is
- vervolgens schakel je mij in
- ik stap voor je naar de rechter

Bij de rechter moet je kunnen bewijzen:

- dat jij de sound zelf hebt gemaakt
- jij de allereerste gebruiker van deze sound bent
- jij geen sound-plagiaat hebt gepleegd

Kortom: zekerheid is nooit te koop. Blijf je op je zolderkamer zitten dan steelt niemand jouw ideeën, dat is wél zeker.

En die buitenaardse wezens die onze hersens scannen dan? :confused:

Die lopen vet binnen met hun reality-soap. :D

Origineel geplaatst door Bass
Ik zou het juist leuk vinden als iemand sounds van mijn tracks zou samplen en hergebruiken !
8)

Waar kan ik die tracks vinden?:D

Origineel geplaatst door Bass
8)
Ook nog als diegene jou sounds eerder op vinyl weet te krijgen als jij zelf? Dat lijkt mij namelijk echt heel zuur.

Origineel geplaatst door omc
Ook nog als diegene jou sounds eerder op vinyl weet te krijgen als jij zelf? Dat lijkt mij namelijk echt heel zuur.

blow je veel? ;)

er zijn minstens 20000000000000000.0000000000000000000000000.000000000000000000000 platen/opnames waarvan mensen kunnen samplen, waarom zouden ze dan jou mp3tje dat op het Nederlandstalige synthforum staat gebruiken?

maar ff zonder dollen, als je er zo over voelt, dan moet je het gewoon niet online zetten......

Misschien ben je niet zo into hardstyle/hardcore maar daar wordt nogal wat gepikt hoor, vergis je niet..

beste omc, ik kan enigszins je bezorgdheid begrijpen.
maar inderdaad, beetje geluidje door scrambelen misschien
(een gesproken "made by omc" bijvoorbeeld)
om die dingen te voorkomen, dat lijkt me wel iets. en de mp3 slechts incoderen in 96kb...
eens die beide dingen gedaan zal niemand het meer in zijn/haar hoofd halen zeker dit te
misbruiken?

misschien die zelfopgestuurde enveloppe ook maar doen als achterdeur...

en vervolgens zullen we met veel plezier luisteren naar je track!

greetz

cloudy

jezus we lijken wel amerikanen zo paranoia dat er wat word gejat van een klein soundje. hebben dan al die mensen die de rhodes uit de dx7 hebben gebruikt plagiaat gepleegd en gejat?

ach joh.....zet die track maar gewoon op het forum.....ik ben altijd op zoek naar samples,misschien zit er iets bruikbaars tussen....:duivels:

Back