Struikrovers zijn het... Wat een verrotte appels...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lezen heren, lezen... het gaat me om het kunstmatig omhoogstuwen van de prijzen voor 'vintage' gear. Binnenslepen en paar honderd euro meer vragen bij verkoop binnen een week of twee.

Zoals jij het doet, C738 lijkt het me gezonde hobby-activiteiten. :)

Weet je met 100% zekerheid dat het dezelfde synth is?
Dat vraag ik me namelijk af.
Verder heb ik het prima gelezen en denk ik niet dat je met 1 juno 60 de prijzen voor vintage gear omhoog kunt stuwen.
Als je nu alle juno 60's van marktplaats systematisch opkoopt en voor een asociaal bedrag weer aanbiedt, ja, dan ben je aan het stuwen.

Ik denk dat er in eindhoven 2 juno 60s kort na elkaar te koop gekomen zijn.

-C-

Weet je met 100% zekerheid dat het dezelfde synth is?
Dat vraag ik me namelijk af.-C-

Dat weet ie niet dus is het roddel en achterklap, gedreven door ergernis dat ie die juno niet kan bespelen nu.. Zo zit het, de rest is gelul.

Dit komt allemaal een beetje wereldvreemd over... Kopen en voor duurder verkopen komt voor.. dat heet handel.
Sneu voor je dat jij niet degene was die die Juno voor 700,- kon kopen, maar hey... life goes on.

Er zijn meer mensen met pech in deze wereld..
Vrouwen en kinderen zijn de dupe van de oorlog in Syrie, daklozen in NL slapen onder viaducten en hebben geen cent te makken, iemand's net aangeschafte scooter wordt binnen een week gejat.

Jouw tijd om een mooie Juno te kopen komt wel weer.. voortaan sneller reageren, of gewoon wat meer geld uitgeven :)

Ik vraag me af of je dan ook klaagt bij de lokale supermarkt, groenteboer en bakker.

Je beschrijft namelijk de meest generieke vorm van handel: Zo goedkoop mogelijk inkopen en zo duur mogelijk verkopen. Hoe duur zal een brood morgen zijn als er ineens nog maar 1 bakker is in Nederland...............

Natuurlijk is het vervelend.....maar het exact hoe handel in elkaar steekt.

Preken voor eigen parochie... Jammer; tis toch van de zotte om boven op spullen te gaan zitten met je bepukkelde kont om het niet te gebruiken maar om het binnen korte tijd met beschamende winst door te verkopen.

tegen wie heb je het nu eigenlijk? misschien ff een realiteitscheck doen?
de wereld is niet aardig en niemand gaat jouw aankoopfobie sponsoren met vooroorlogse verkoopprijzen...

Bericht door een moderator:
Wat betreft de popcorn....... Het punt is gemaakt....nu weer even on topic?

ik denk dat je er gewoon niks aan doet. Je onvrede er over uitspreken kan prima natuurlijk.
Zo'n reactie van waaar je t gore lef vandaan haalt is boosmakend uiteraard.
Er is dus ook een groep mensen die het geen zak kan schelen of ze dat soort gedrag stimuleren door van zo'n eppie een synth te kopen..die willen gewoon een synth en ervoor betalen.
er zijn ook lui die cd's van jan smit kopen.. of tiesto :D
die houden dat geneuzel ook in stand dus.
Ik heb zelf als ik iets verkoop liever een redelijk bedrag dan een dik bedrag en zo zijn er gelukkig nog meer.
En ik koop niets voor teveel, dan maar niet denk ik dan.

Ik heb voldoende, ik baal niet specifiek van het niet kunnen binnenslepen van deze Juno; heb de mijne een maand geleden tegen een Mono/Poly geruild maar had een Juno wellicht tegen markt conforme prijs willen terugkopen.

Leg ff uit... je ruilt jouw juno 60, die een straatwaarde lijkt te hebben van een euro of 700, tegen een korg mono/poly, die een straatwaarde heeft van een euro of ... 1100+?...
En nu ben je ontstemd over de dure juno 60's?

't is een beetje nemen en geven soms ;)

-C-

Ik heb zelf als ik iets verkoop liever een redelijk bedrag dan een dik bedrag en zo zijn er gelukkig nog meer.
En ik koop niets voor teveel, dan maar niet denk ik dan.

Precies mijn insteek. Heck, ik heb zelfs ooit een TR-808 verkocht voor exact dezelfde prijs als waar ik hem voor kocht (1 jaar gehad). Ik geloof dat er 3 uur zat tussen het plaatsen van de ad (hiero) en de betaling/ophaling.. :D
Ik heb daar heel veel spijt van gehad: niet de prijs, maar dat ik hem weg deed!!

ik begrijp niet zo goed waarom TS bestookt moet worden met vanalles. Ik deel die onvrede best wel, dat kan toch?
Hij vraagt er niet om gelijk te krijgen of dat we allemaal t zelfde vinden. Hij spreekt zn onvrede uit over prijsopdrijvende handelaren. :)
en doet een suggestie om daar mee om te gaan.. wat niet gaat werken vrees ik.

Je kan het ook positief zien...

Door figuren die de Juno's voor hoge prijzen aanbieden vallen de koopjes extra op! ;)
Wat nou als die dingen standaard weggaan voor 300,-, nou, dan wil iedereen hem wel.

Nu valt een Juno van 700,- op als 'goedkoop', mede dankzij deze 'handel' dude.. :)

Het is niet meer dan een aanname dat het dezelfde juno is. Eindhoven is een grote stad, dr kunnen best twee juno's kort na elkaar te koop komen.

fjoesz ik heb jou ook wel eens anders gehoord over handel ;-)

-C-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back