Je eerste 3 aankopen

dixxy

There are keys to be play
Er is al een leuke draad met je laatste 3 aankopen maar het lijkt me leuk om te weten wat je eerste 3 aankopen zijn.

Aangezien niet iedereen op dit forum tegelijk is begonnen met zijn hobby vermoed ik dat er best uiteenlopende aangeschafte gear in de draad kan komen uit verschillende jaartallen.

Mijn eerste aankopen..

* Roland D20

* MC 303

* Yamaha CS1X

Leuk onderwerp! Het lijkt dat wanneer het bericht aangevuld wordt met waarom juist die eerste aankopen en in welk jaar het was en wellicht of je de gear nog steeds hebt, dat het extra interessant wordt.

Mijn eerste aankopen waren in 1999. Na jaren met Fasttracker te hebben gewerkt heb ik toen de stap gemaakt naar hardware.
Mijn eerste en gelijk ook duurste aankoop was een yamaha A4000 sampler, nieuw bij Verspuy. Niet veel later heb ik een 2ehands juno 106 gekocht en ergens in 2000 een Korg electribe EA1.

De sampler kocht ik omdat ik altijd met samples werkte en het toen een beest van een apparaat was met alle functies. De juno kocht ik hier in de buurt via een lokale marktplaatsen was erg goedkoop. En (toen nog) een legendarische bak.

Alleen de 106 heb ik verkocht vanwege stemproblemen. Dit was voordat er nieuwe stemmen beschikbaar waren, anders had ik wel gehouden, ik mis 'm nog steeds. De A4000 en EA1 heb ik nog steeds en gaan ook niet weg.

Leuk onderwerp! Het lijkt dat wanneer het bericht aangevuld wordt met waarom juist die eerste aankopen en in welk jaar het was en wellicht of je de gear nog steeds hebt, dat het extra interessant wordt.

Inderdaad een leuke aanvulling;)

Deze spullen heb ik allemaal rond 1998 gekocht toen ik met deze leuke hobby begon.
Omdat ik een gebrek had aan muzikaliteit en kennis kreeg ik het maar redelijk voor elkaar om iets in elkaar te flansen waar ik tevreden mee was.
Dat deed me besluiten om al mijn gear te verkopen en te stoppen met mijn hobby.

Enige jaren verder kon ik het niet laten om de draad weer op te pakken en weer in synths te investeren.een paar synths zoals de JP-8080 heb ik ook weer teruggekocht waar ik nu echt wel heel blij mee ben omdat na wat geleerd te hebben alles toch wel beter klinkt.

TR-707 in '89

pas een jaar later of iets langer

SH-101 (een blauwe)
TR-808 of TB-303 weet het niet meer

Yamaha cs15d , polysix en een Roland drum computer cr 78 geloof ik was begin tachtiger jaren.

Korg ms-10 tr-808 moog prodigy, en waarom ik heb geen idee denk dat het toen goedkoop was allemaal en ik denk mooie sound. sforum was toen net actief. dus dat zou het niet kunnen geweest zijn.

ff denken....
- Ensoniq Mirage
mirage.jpg

- Alesis HR16
alesis_hr16.jpg

- ART DRX effect (de bakken ruis kreeg je er gratis bij....).
art-dr-x-248258.jpg

En ik heb ze nog alle 3 :D

Ooopsss...

VCOVCA! Tijd om weer wat plaatjes te verkleinen... }:|

Cheers,
Exo. :mega:

Na wat geklooi rechtstreeks in Vienna Soundfont studio met mijn AWE64, ben ik begonnen met een Roland EM-15BNL. Tussendoor nog een orgel uit de kringloop (ging na 1 dag stuk door een losse draad bij de versterker), een Yamaha SHS-10 die geruild is voor een K1M.

juno 60
spirit absolute zero
AN1x

ook in die volgorde.

En toen ging het los...

Eeeuh,

Sequential Circuits Drumtraks en Pro One. De Drumtraks vanwege Prince, en de Pro One vanwege z'n absurde arpeggiator.

Drumtraks ging weg vanwege te basic, en de Pro One was me te veel geld voor wat ie kon. Maar wat ie kon was wel perfect, gewoon niet toepasbaar voor wat ik wil doen.. dat ook weer om de 3 maanden verandert.. dat heb je met een uiteenlopende muzieksmaak..

En dan nog een Little Phatty. Vond ik maar niks..

Leuke thread! Ik moet even heel diep graven..

Ik ben op mijn 12de met Stream Tracker begonnen en lang met alleen samples en de computer gewerkt te hebben ben ik toch hardware erbij gaan gebruiken:

- Yamaha PSR 290 keyboard: zat een leerfunctie op om akkoorden te leren en stukken na te spelen. Had ook midi, dus kon hem ook gebruiken met Fruity Loops.
- Yamaha RM1x: na een collega van mijn pa bezig te zien op een Roland MC505 wilde ik ook persé een hardware alles in een bak. Na veel wikken en wegen eindelijk van al mijn spaargeld een RM1x gekocht. Jááááááren plezier aan gehad
- M-Audio Audiophile: wordt nog steeds dagelijks gebruikt

Na eerst een paar jaar basgitaar gespeeld te hebben in bandjes, in de studietijd de eerste set up verzameld (1985-1987). Prijzen omgerekend in euros:

Eerste drie:

1. Solina Stringensemble (nieuw) €240
2. Tascam 244 4-track Cassette Recorder €1000
3. Korg SDD2000 Digital Sampling Delay €750

Daarna:
Roland TR707 (nieuw) €840
Korg MS-20 €180
Yamaha DX27S (nieuw) €590
Atari ST1040 + Nakajima ALL AR30 printer + Steinberg Pro24 (nieuw) €1475

Hiermee dozenvol cassettetapes opgenomen, daarna nooit meer zo productief geweest. De eerste drie heb ik nog steeds, rest verkocht. Op de DX27 na later weer via MP en SF gekocht.

Back