Stilste woonhuisventilator?

Remmelt

75 Sounds
Ik vroeg me af of iemand wat praktijkervaring heeft met woonhuisventilatoren.

Ik heb mijn studio op zolder, waar ook de woonhuisventilator (centrale afzuiging) hangt.
Deze is volgens mij zo'n beetje aan vervanging toe, en mocht ik een nieuwe kopen, lijkt het me handig om gelijk maar de stilste te nemen.
Er zijn een aantal merken (Itho, Stork, S&P, Airfan) die volgens mij veel gebruikt worden.

Iemand enig idee of er merken / types zijn die specifiek stiller zijn dan andere?

Als de Dyson net zo stil is als die handdroger van hetzelfde merk, kun je beter oordopjes in doen. Maar ik ben de nieuwe versie ook nog niet tegengekomen.

AB05_flyer_684.jpg

Er is er geen een stil genoeg om muziek naast te maken. Dus zorg dat die unit ver genoeg weg hangt en maak de eerste stukken vanaf de unit met flexibele aansluitingen. Maar als ik een gokje mag wagen dan denk ik dat de js stork het stilst is.

Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar uit je woorden maak ik een beetje op
dat dit ventilatiesysteem niet afgeschermd is.
Misschien is het dan een optie om gipswanden eromheen te plaatsen?
Dit heb ik ook gedaan; uiteraard met de nodige openingen en deuren erin ;)
Eigenlijk gewoon geluidsisolatie, maar dan voor geluid wat de studio niet in
mag komen.

Plafondventilator misschien? Hoe groter hoe stiller, immers.

Die Dyson rotzooi, brrrrr..

Even voor de duidelijkheid, het gaat dus om een centrale afzuigunit, en niet om een tafel- of plafondventilator :)

@Vizion: Ik heb 'm inderdaad in een kast hangen, dus de overlast valt in principe mee. Soms trek ik de stekker er even uit als ik iets belangrijks moet opnemen. Maar nu ik toch een nieuwe aan ga schaffen zoek ik natuurlijk het liefste een die zo stil mogelijk is.

@Fles: Stork lijkt inderdaad voorlopig de beste kandidaat. Volgens hen zelf hebben ze idd. de stilste.. http://zehnder-jestorkair.nl/producten-systemen/woningbouw/mechanische-ventilatie/comfofan-s/?gclid=CJjjtuGIiLoCFQOW3god_DcAzg

Ken je probleem! Ik heb onze centrale afzuiging uitgezet, ondanks dat het een nieuwe "zeer stille" is. Wordt helemaal gek van dat gezoem als ik de hele dag bezig ben op zolder.

Gewoon het raam van de badkamer op een kier zetten geeft hetzelfde effect. Maar bij ons ziet er dan ook alleen afzuiging in de badkamer en het toilet beneden. Als deze ook in de keuken zit zal hij helas wel aan moeten blijven..

Back