spriet2000
Ouwe rot
verkoop anders die minibrute als je daar niets mee hebt.. koop er een moog voor in de plaats.. of een oudere roland mks ofzo..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

maar ik zit in een gat in de hand (GAS)fase. Hopelijk groeit dat gat dicht in 2014 want ik heb een schuldgevoel - maar 'savers have money, spenders have fun' 

Goede vervanger voor een DX is een Casio CZ. Of op zijn minst een tussenstap. Ook is een 4op DX makkelijker dan een 6op en klinken die basjes ook erg goed. Maar een DX daar moet je een kleine studie aan wijden een CZ is veel makkelijker te temmen, werkt bijna het zelfde als analoog.
Een CZ klinkt dan ook totaal niet als een DX. Het klinkt veel analoger en de bassen gaan niet diep. Niet dat ik een CZ wil afraden, maar het is gewoon een totaal ander beestje dan een DX.
Als het gaat om makkelijk FM te programmeren, lijken me een Korg DS8, 707 of Elka EK-44 mij betere alternatieven, in de vorm dat daar ook werkelijk FM in zit.
... Maar een DX daar moet je een kleine studie aan wijden een CZ is veel makkelijker te temmen, werkt bijna het zelfde als analoog.
Ik zou ipv de Slim Phatty een SubPhatty halen. Gewoon een betere interface. Dat telt….

Monopoly is ondertussen in huis met midi.
En de virus b en de nord lead 2 ook... Bloos...
Gelukkig is de synth gas gedooft.
Nu is de vraag of de minibrute weg zal gaan voor vb een bass station 2
Geen haast.
Een moeilijke bak is een te hoge drempel. Ik zie nu al hoe weinig ik toekom om de huidige gear te leren kennen (al moeilijk genoeg)
En ivm de moog: mocht de SubPhatty ooit 2e hands een beetje betaalbaar te vinden zijn, wie weet. Ik heb hier zoveel staan dat ik nog moet ontdekken dat ik tegen dit tempo nog jaren bezig ben met huidig speelgoed :-D - of moet dat eerder zo'n smiley zijn![]()
Hij klinkt zeker anders maar het werkt onder de motorkap redelijk het zelfde. Bijvoorbeeld hoe de DCW het geluid "filtert" is meer zoals je de modulatiediepte verandert bij FM. Ik kan hier wel een heel verhaal van drie kantjes tikken over wat er wel en niet het zelfde is maar goed mensen kunnen ook zelf Googlen.
ik krijg uit de brute enkel storende geluiden die me niet liggen, eigenlijk. Ik hoor altijd dezelfde vervormingen optreden. Was trouwens de synth voor de korg.
Ik vond de slim phatty enorm klinken, alsook de nord x2 maar kocht de brute omdat de reviews zo lovend waren. Moet duidelijk nog steeds ontdekken waar die magie zit.
Ik zie nu al hoe weinig ik toekom om de huidige gear te leren kennen (al moeilijk genoeg). Ik heb hier zoveel staan dat ik nog moet ontdekken dat ik tegen dit tempo nog jaren bezig ben met huidig speelgoed :-D
Dan ga eerst eens aan de slag met je huidige gear.