Sh-101 laten triggere/synce door de tr 909

bjonson

Ouwe rot
Sinds gister een Sh101en wil de arpegiator graag laten trigger door de 909.

heb deze twee dingen gelezen
tr909of trigger out naar sh101 gate in
tr909 trigger out naar sh101 external synce

welke van deze twee is juist? en is de arpegiator dan ook beat synced met de 909?
of ander.tips omdit te doen?

dit is allemaal nieuwe voor mijn ik stuurde alles met een pc aan en wil nu met hardware gaan werken.

heb ook nog een 707 die is synced via midi out van de 909 naar midi in 707.

Trigger out 909 -> ext clk in.
Persoonlijk vind ik het leuker om de sequencer van de 101 te triggeren ipv de arpegiator maar daar kom je vast nog wel achter.

Trigger in is een stap maken in je ingevoerde noten van de 101 sequencer. Dus de 909 trigger bepaalt wanneer de volgende stap is, werkt dus erg snel als je een riedeltje invoert op je 101.

tijdens het spelen op de sh101 verander na enige tijd het geluid iemand een idee wat dit kan zijn?
het gebeurt als het lampje naast LFO/CLK RATE knipperd terwijl de fader helemaal omlaag staat.

EDIT: kom er nu ook achter als ik hem niet bespeel dat er dan een heel naar geluid uit komt....

Laatst gewijzigd:
Het eerste 'probleem' zou modulatie kunnen zijn. Verandert de vorm van het geluid als je de waveform verandert?

Het tweede 'probleem' is misschien te verhelpen door de releasewaarde op 0 te zetten, of de VCA schakelaar naar gate.

Mocht dit niets uitmaken, lijkt het mij verstandig om even een geluidsopname te maken en hier te posten. Dan wordt het misschien wat duidelijker voor ons.

Ik zie je waveform en dat is geen release issue. Maakt me wel benieuwd. Vervelende is alleen dat ik de waveform niet kan horen. Ik zie hem laden maar vervolgens gaat hij een liedje uit de kolom eronder afspelen. Misschien nog eens proberen.

kun jij de waveform wel via SC afspelen. Ik zie de waveform wel maar als ik op afspelen druk, gebeurt er niet veel.

Da's weiry. Als ik op play druk, laadt hij de track en begint daarna 100% pure af te spelen. ik probeer het zo boven nog wel even.

Hmkay. Het duurt effe... Boven kan het geluid harder dus nu heb ik hem echt gehoord. Dat is niet goed wat daar gebeurt. Het lijkt mij iets met je uitgang of je VCA maar dat is meer iets voor mensen met verstand daarvan. Tenzij je natuurlijk zelf heel handig bent met een soldeerbout enzo maar dan had je waarschijnlijk deze case niet voorgelegd.
Voor nu kan ik je denk ik alleen maar succes wensen. Als je zelf geen wonderdokters weet, kan ik er wel aanbevelen.

dit is trouwens me ander probleem:
https://soundcloud.com/bjonsonklap/audio

Ik stuur hem aan via mijn 707 trig naar gate in van de sh101.
op de helft ongv zet ik nog even de wave van saw thoot naar squar het lijk indd op iets met de modulation want op mijn minitaur kregen je ook zulke effecten als je aan de modulation zat te klooien.

ik krijg dit maar niet normaal op de sh101.

Edit: nu zet ik de SH101 weer aan en uit en klinkt het allemaal weer heel anders

en weet zelf nog geen wonder dokter ik weet dat er een in Oegstgeest zit dat is redelijk in de buurt maar suggesties zijn altijd welkom

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit getriggerd heb dmv de gate input. Altijd via ext clk in gedaan.

Oegstgeest is voor jou de beste optie, denk ik. Qua afstand dan. Ook goede berichten over Jack gehoord. In Amsterdam zit ook wel wat maar daar weet ik niets van. Ik ga zelf meestal naar Den Bosch.

Werkt je 101 wel normaal wanneer die niet getriggerd wordt (door de 909/707)?
Zonder je audio voorbeeld te hebben gehoord; De 101 heeft wel eens last van gare sliders die roet in het eten gooien en rare dingen met je geluid doen.
Mijn 101 had ook een probleem met de power knop, als ik er nog maar naar keek dan ging die out of tune.

Heb je op je 909 wel een aantal rimshots geprogrammeerd...?? 8)

@ Dod563 als je hem van 707 trig in de gate in van de sh101 doet is gewoon de sequenser van je rimshot op de 707 de sequenser voor de sh101.

Denk ik idd dat ik hem maar weg gaat brengen jammer dat ik het bij de koop niet hoord op een koptelefoon....

@monotron Nee dan werkt die ook niet normaal als die niet getriggerd word, als ik dan steeds de zelfde toest achter elkaar blijf indrukken veranderd het geluid ook steeds. het lijkt er een beetje op dat die steeds iets gefilter word ofzo net zoiets wat die moog minitaur doet als je bij MOD aan de LFO rate, VCO LFO rate & VCO LFO mat zit te klooien dan gaat je geluid ook in stapjes lopen en veranderen. maar welke knoppen zou ik op de sh101 uit moeten zetten om dit te voorkomen? of is dit gewoon een probleem in de sh101 dat die gewoon ze eigenwereld je heeft.

Dus het zou kunnen dat die daardoor dus ze eigen wil gaat zoeken, ja der is bij mijn ook iets met de power knoppen als je daar je vinger ligt op legt en je vinger beetje beweegt komt er ook een heel gaar geluid uit.

@ Enzo.F hij word nu via de 707 getrigger naar de gate in en dan zijn der bij de rimshots een aantal rimshots geprogrammeerd.

Back