Sh-101 laten triggere/synce door de tr 909

Bjonson, ik begrijp wel hoe de trigger out vanuit je 707 z'n werk doet maar probeer nou eerst eens een trigger naar de external clock in te sturen. Ik heb net jouw setup geprobeerd maar dan krijg je nooit toonhoogteverschil. Het zal vast leuke resultaten kunnen opleveren maar zo is het naar mijn idee niet bedoeld. Je krijgt dan overigens wel dat je LFO je waveform bepaalt oid. In ieder geval, prik die trigger in je ext clk in.

Ik heb niet alles gelezen, maar als je de snelheid van je LFO verhoogd, hoor je dat dan ook in het gefilter van je geluid?
Het zou kunnen dat je mod schuif in het filter gedeelte gaar is en je filter dus altijd door de lfo wordt gemoduleerd.

Dat van die powerknop had ik dus ook, alleen bij mij vloog de tuning alle kanten op.

Oh en zet je sh101 even zoals op dit plaatje, met dan alleen de volgende schuiven omhoog (en haal de cv/gate en trigger kabels even los):
- de saw in de source mixer
- de freq in de VCF sectie
- de S(ustain) in de ENV sectie

Je zou dan een simpele ongefilterde saw zonder modulatie moeten horen:
roland-sh101-synthesizer.jpg

@dod563

Hij word nu aangestuurd via ext in werkt goed dan hoor dat gefilter niet heb dan de funky bass uit de manual gemaakt.
EDIT: tog niet geluid blijft veranderen....

als ik dan niet trigger en zelf speel dan hoor je dat gefilterd. terwijl de lfo rate gewoon op 0 staat lijkt mijn dat als die op 0 staat dat die ook niks doet, en het rode lampje dan gewoon continu brand of juist niet maar niet om de +/- 8sec tog aan of uit knippert.

@monotron:

als ik de snelheid van de lfo verander als ik de na gemaakte funky bass bespeel met de keys hoor ik het gefilter veranderen (eerste instantie staat de lfo rate op 0 en dan hoor ik ook gifilter worden.

gedaan wat je zei en er komt idd een ongefilterde saw uit.

Nou, vanuit daar dan verder troubleshooten. Als je een ongefilterde saw hebt, dan cutoff omlaag om te zien of dat werkt en of dan de modulatie gelijk terug is. Is de modulatie terug dan is wslk je mod slider kaduuk...

Trouwens, zet ff alles in je pichbender sectie op 0. Wellicht dat daar iets stoort...

Denk dat er iets stuk is. Ga hem maar weg brengen voor 50euro word die dan helemaal gecontroleerd en als er wat mis is word dat doorgegeven en kunnen ze er wat aan doen.

Hey Dod,

Nee helaas nog niet moet hem nog weg brengen alleen heb even nog geen geld er voor =(

dus het zal wel volgende maand pas worden dat die gemaakt kan worden.

of me zed r16 moet snel verkocht worden

Onder tussen is de Sh-101 al weer een tijdje terug en werkt hij weer perfect.

Nu ben ik wel weer wat nieuws van plan ivm veranderen van me setup gaat namelijk toch weer sequensen van uit mijn Ableton. Ik ben dus van plan om midi in & midi out mod er in te laten zetten, heb er alleen wat vragen over.

Kan ik via midi in de Sh-101 seqeuncer nog triggeren?

En kan je met de midi out dan weer in ableton midi clips in spelen?

Midi out mod is niet hoofdzakelijk.

Als ik het volgende maar kan met een midi in mod:

*de sequencer van de sh101 triggeren van uit ableton

en neem aan dat als je de midi in gebruikt om de sh101 aan te sturen via ableton dat je nog wel gewoon de keys kan gebruiken op de sh101 als je een geluid wil tweaken voor dat die in ableton sequenced gaat worden.

Roland spul is de bekendste cv type dus bijna elke midi naar cv converter werkt naar behoren (veel al). het is trouwens ook niet makkelijk om een midi naar cv in een sh-101 te duwen want hij heeft geen 240 volt.

Dit is wat ik wil:
http://www.synhouse.com/SH-101.html

maar dan blijft mijn vraag nog steeds als ik dit laat doen kan ik dan de sequencer van de sh101 triggeren met midi?

Waarom ;{

Waarom ;{

Waarom wil je MIDI poorten bouwen in je SH-101?

Volgens mij voegt die kit helemaal niks toe terwijl je met een goede MIDI -> CV convertor extra dingen kunt toevoegen zoals vibrato. Je kunt hem op al je andere CV synths gebruiken.

En je verlelijkt geen klassieker.

Volgens de beschrijving werkt de sequencer nog in OFF mode (dus geen MIDI). Maar volgens mij emuleert hij geen bender of emulatie verder.

Back