Platenhoes?

dixxy

There are keys to be play
Ik heb deze afbeelding gefotografeerd en daarna wat bewerkt.
Is het een platenhoes waard voor electronische muziek?

sized_planeten+eiland+met+sterrenbest3.jpg

Die planeten heb ik er juist bij gemaakt voor het elektronische sfeertje
Voor de rest heb ik er niet aan bewerk op wat donkerder maken na dan.
Maar het is net als muziek, kwestie van smaak ook wel.

Daar was ik al bang voor :{
Toch ziet het er uit alsof je daar flink bent uitgeschoten met je Photoshop-kwast.
Die immense Luxaflex was ook echt aanwezig?

Wat ik al zij, alleen de planeten heb ik erbij gegimpt en de rest is gewoon de foto zoals ik hem geschoten heb.

Okee, I rest my case... Om terug te komen op je beginvraag: de originele foto doet een soort feelgood-muziek verwachten, de beeldbewerking gaat een beetje richting sciencefictionachtige Roger Dean-hoezen, maar de strandsfeer blijft volgens mij dominant.

ehm je kan wel een paar planeten erin zetten maar niet ff ene blauwe vlek wegpoetsen?
volgens mij is 't een wolk die zo verkleurd is dat ie voor spook-smurf door kan...

die planeet link boven heeft een andere zon en wordt gemist het licht van de zon achter de palmboom?

ik vind 't een beetje een poster die je bij de afhaal chinees vaak ziet...

Ik vind 'm maar niks, sorry.
Zeker die planeet is kitch. Dan zie ik liever die blauwe veeg. Doet me ook helemaal niet synth aan, eerder iets uit de 70's (met hawai in de titel) dat ik zou laten steken in de platenbak.
Sorry

Maar never mind: 1000 mensen 1000 meningen. Doe wat jij wil, daar gaat 't om.
Moest ik een platenhoes maken, dan nam ik een foto van een synth die open lag met een focus op de print. Daar wat raar licht op. Zoiets.
Je foto doet me trouwens hieraan denken: en je ziet, blauw is perfect te doen :)

the-eagles-hotel-california.jpg

Ik zou het wat ouder en rustieker, vervaagd laten lijken. Probeer eens wat brushen of filters in Photoshop, cadrage mag wat anders ook. Zo wat Polaroid/Minolta- achtig, is dat een idee?

(Ben een vormgever)

Foto laten hoe die origineel is, ander font gebruiken.......en klopt de maat wel voor vinyl?

Geschikt voor een italo disco plaat. Maar ik mis wat sprekends... Het is net niet boeiend genoeg voor een electronische muziek album, maar ik kan in dit geval maar advies geven op basis van smaak...

Het is niet slecht, maar ik mis iets in het contrast aan de rechterkant, bijvoorbeeld de tietel; de planeten vind ik ook geen goede toevoeging, maar nogmaals het is ook hoe je het voelt.

Ik heb deze afbeelding gefotografeerd en daarna wat bewerkt.
Is het een platenhoes waard voor electronische muziek?

sized_planeten+eiland+met+sterrenbest3.jpg

Als je Balearic Bill bent in ieder geval wel. :)

Het allereerste wat ik doe als ik een hoes ontwerp is de verhoudingen correct maken voor LP. Ik zou in jouw geval dus ook beginnen van de originele foto en een crop doen met LP hoes verhoudingen. En dan verder kijken wat je er nog mee wil doen.

Of zijn dit de verhoudingen voor een doorlopende hoes, dus voorkant plus rug plus achterkant? In dat geval zou ik hem spiegelen, zodat je de palmboom vooraan hebt en het legere strand achteraan.

Sorry voor de copyright :P Heb iets geprobeerd met de foto. Beetje Balearic ja.

Meteen gedaan met een sfeermuziekje erbij, wat het bij me opriep. Weet niet of je in de balearic zit :p

Laatst gewijzigd:
Die eerste ziet er wel eigentijds uit! Maar gezien jouw andere topic vind jij dat misschien niet zo'n compliment :P

Die eerste ziet er wel eigentijds uit! Maar gezien jouw andere topic vind jij dat misschien niet zo'n compliment :P

Je kan niet zo gek veel doen met de foto helaas. Hij is wat hij is. Is een mooie wel. Een font kan veel doen. Misschien iets zoals die Eagles plaat, zo mooi kalligrafisch opgelost. Zijn maar voorstellen he!

Plastiekje erover:

Laatst gewijzigd:
Ik had het gezicht van Phochos er in geshopt in plaats van een maan. Veel kosmieser.

Back