Elektron

Ik ben even met jouw verhaal aan de gang geweest SB-SIX en dat geeft weer interessante mogelijkheden. Het werd in eerste instantie voornamelijk teringherrie, maar met een beetje pielen, spelen, aanpassen en nog meer pielen gebeuren er interessante dingen.
Ook leuk om die instellingen te sequencen.

Het heeft mijn begrip van dit instrument weer doen toenemen, waarvoor mijn oprechte dank. :okdan:

Ik ben even met jouw verhaal aan de gang geweest SB-SIX en dat geeft weer interessante mogelijkheden. Het werd in eerste instantie voornamelijk teringherrie, maar met een beetje pielen, spelen, aanpassen en nog meer pielen gebeuren er interessante dingen.
Ook leuk om die instellingen te sequencen.

Het heeft mijn begrip van dit instrument weer doen toenemen, waarvoor mijn oprechte dank. :okdan:

Haha koel, ja fm/am is tricky, een vak apart. Mooi dat het gelukt is :mega:

Ik zit zo eigenlijk een beetje te hopen op het volgende wapenfeit van Elektron.
Zo een hands on analoge poly zoals de A4 met meer voices en met alle parameters knopjes op de synth desnoods zonder sequencer.

Ze maken prachtige dingen.. Maar mogen wel eens af van dat te kleine schermpje..

Ik hoop eigenlijk eerder dat ze even een pas op de plaats doen en ze een aantal operating systems even de nodige aandacht geven.

Vooral de Octatrack kan van de oudere machines wel wat aandacht gebruiken en de analog rytm is ook nog verre van af.

Laatst gewijzigd:
Zo een hands on analoge poly zoals de A4 met meer voices en met alle parameters knopjes op de synth desnoods zonder sequencer.

Ze maken prachtige dingen.. Maar mogen wel eens af van dat te kleine schermpje..

Ze hebben net 2 machines uitgebracht?!

Ik ben nu bijna twee weken in het bezit van een Analog Keys, maar de sequencer is wat mij betreft zo'n beetje de essentie van de kracht van dit instrument.
Juist de uitgebreide mogelijkheden van de sequencer maken de polyfonie/multimbrailiteit minder tot een beperking.

Laatst gewijzigd:
Ze hebben net 2 machines uitgebracht?!

In de verre toekomst :)

Lees nu pas trouwens over die Overbridge en zie het ook op de video. Verandert wel veel aan de zaak. Ziet er toch vet uit.

- VST implementatie
- Bidirectioneel Audio over USB
- Total recall van alle paramter veranderingen bij oproepen DAW projecten

"Overbridge will be a part of a free OS update expected to be released Q4 2014. The OS update will work on all Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm units in existence."

Wat bedoelen ze met Q4?

4de kwartaal? Okt - December?

Is nog een eind maar dat belooft.

Vooral de Octatrack kan van de oudere machines wel wat aandacht gebruiken en de analog rytm is ook nog verre van af.

Kan je dit even toelichten?

Laatst gewijzigd:
Wat is nu eigenlijk concreet het verschil tussen de Analog Four en de Analog Keys? Alleen de toetsen? Op de site van Elektron zag ik staan: "The Analog Keys uses the same means of analog sound generation as the Analog Four, but features circuits fine-tuned for delivering deep bass." De Keys klinkt dus dieper?

Wat is nu eigenlijk concreet het verschil tussen de Analog Four en de Analog Keys? Alleen de toetsen? Op de site van Elektron zag ik staan: "The Analog Keys uses the same means of analog sound generation as the Analog Four, but features circuits fine-tuned for delivering deep bass." De Keys klinkt dus dieper?

De claim is dat de keys iets beter is laag zou zijn, maar volgens verschillende Elektron insiders is het verschil behoorlijk subtiel. Verder heeft de Aanlog Keys individuele outputs per part (4x stereo) waar de Analog Four alleen een stereo out heeft.

De toetsen worden ook weer ingezet als meer toegankelijk gebruik van de functionaliteit (denk aan splits etc.)

In de verre toekomst :)

Lees nu pas trouwens over die Overbridge en zie het ook op de video. Verandert wel veel aan de zaak. Ziet er toch vet uit.

- VST implementatie
- Bidirectioneel Audio over USB
- Total recall van alle paramter veranderingen bij oproepen DAW projecten

"Overbridge will be a part of a free OS update expected to be released Q4 2014. The OS update will work on all Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm units in existence."

Wat bedoelen ze met Q4?

4de kwartaal? Okt - December?

Is nog een eind maar dat belooft.

Kan je dit even toelichten?

Kwartaal 4 duurt nog even ja maar als het goed werkt is het een enorme toevoeging die ook nog eens gratis is.

Wat betreft het OS voor de Octatrack: Elektron staat er om bekend om hun machines steeds tot het maximum te blijven updaten. De Octatrack heeft een aantal updates gehad maar de potentie is nog lang niet bereikt en hier mag nog wel wat aandacht aan worden geschonken. Sinds de analoge serie heeft de Octatrack nog wel een update gehad maar vooral extra features. Een aantal workflow zaken die echter veel beter zouden kunnen verdienen nog wel aandacht.

De Analog Rytm zou her en der nog wat bugs hebben maar dat is dan ook een net nieuwe machine.

Vind de OT prima mee te werken eigenlijk. Geloof alleen dat de pickup machines een beetje buggy zijn maar die gebruik ik nooit. Samples afspelen, slicen, bewerken, fx toevoegen en midi sequencen werkt allemaal heel goed imho. Ja zou leuk zijn als ze een keer midi scenes zouden maken maar wat mis je dan nog?

AR heeft erg weinig bugs voor een machine die net gereleased is, ongelofelijk hoe ze dat gedaan hebben. Ik dacht wat bugs gevonden te hebben maar bleek allemaal by design.

Vind alleen de weg van een sample vanaf je pc naar een leeg project onnodig lang en frustrerend. Hoop dat je gewoon samples van de +drive kan kiezen in het keuzelijstje. Nu moet je samples op je +drive zetten met C6, die moet je vervolgens weer naar je project kopieren, maar je hebt geen preview mogelijkheid. Dan pas kan je ze kiezen in je project.

Ah dan had ik niet goed gelezen op Elektronauts SB-Six. :)

De octatrack is niet zozeer buggy maar er zijn potentieel gewoon nog een aantal zaken die het oude Elektron zonder twijfel zou uitdiepen (kijk naar de Machinedrum. OS versie is 1.63 o.i.d.. Dat waren allemaal individuele update met steeds bugfixes en later vooral workflow improvements).

Ik zit te overwegen om een Analog 4 of keys te gaan aanschaffen maar ik kan op youtube/google weinig vinden over de unison future op deze bak...ook lees ik verschillende dingen de 1 noemt het een zwoel karakter de ander heeft het weer over een agressieve sound...Kortom ik begin te twijfelen of deze synth wel echt iets voor mij is want ik heb met de muziek die ik leuk vind om te maken toch echt wel een ruig karakter nodig.
Bax of i4 liggen hier niet om de hoek om ff in de winkel te kijken of het iets voor mij kan zijn dus die optie valt af...
Misschien kunnen jullie me overtuigen om wel of juist niet tot aanschaf over te gaan?

Wat ik zoek is een bak voor harde leads/schreeches...tuurlijk kan ik dan een VA kopen maar ik vind de elektron van wat ik op de youtube filmpjes zie wel een erg gave uitgebreide bak met veel gave opties waar je volgens mij maanden achtereen meer dan zoet mee kan zijn . Aan de andere kant staan er de laaste tijd ook veel a4's te koop waardoor ik weer ga twijfelen en me afvraag waarom die zo vaak te koop staat...

Kortom graag jullie mening over de a4 hoe goed is deze bak in ruig, hard, rauw klinken....kan ik een beetje schreeuwende screeches maken en is met de synth in unison een beetje degelijke volle superzaag neer te zetten die niet onder doet voor een virus? Of zouden jullie dan eerder een andere synth kopen?

Ik zit te overwegen om een Analog 4 of keys te gaan aanschaffen maar ik kan op youtube/google weinig vinden over de unison future op deze bak...ook lees ik verschillende dingen de 1 noemt het een zwoel karakter de ander heeft het weer over een agressieve sound...Kortom ik begin te twijfelen of deze synth wel echt iets voor mij is want ik heb met de muziek die ik leuk vind om te maken toch echt wel een ruig karakter nodig.
Bax of i4 liggen hier niet om de hoek om ff in de winkel te kijken of het iets voor mij kan zijn dus die optie valt af...
Misschien kunnen jullie me overtuigen om wel of juist niet tot aanschaf over te gaan?

Wat ik zoek is een bak voor harde leads/schreeches...tuurlijk kan ik dan een VA kopen maar ik vind de elektron van wat ik op de youtube filmpjes zie wel een erg gave uitgebreide bak met veel gave opties waar je volgens mij maanden achtereen meer dan zoet mee kan zijn . Aan de andere kant staan er de laaste tijd ook veel a4's te koop waardoor ik weer ga twijfelen en me afvraag waarom die zo vaak te koop staat...

Kortom graag jullie mening over de a4 hoe goed is deze bak in ruig, hard, rauw klinken....kan ik een beetje schreeuwende screeches maken en is met de synth in unison een beetje degelijke volle superzaag neer te zetten die niet onder doet voor een virus? Of zouden jullie dan eerder een andere synth kopen?

misschien een heel andere kant op, maar ik zou ook eens kijken naar een blofeld...

hard, digitaal, schreeuwend, screechy, superdikke unison, polyfoon, goedkoop...

Of DSI? Een stuk luider dan de meeste, die bakken van Dave.

Dat is ook een beetje mijn probleem dat ik me blind staar op youtube filmpjes en sonicstate reviews...ik heb misschien wel veel meer aan een blofeld of een dsi maar dan zie ik dus weer dat toffe OS met een dikke sequencer en dan word ik weer te enthousiast. Ik ben op dit moment blij dat ik nu in ieder geval nog niks besteld heb want het is denk ik toch het beste om er een keer een roadtrip voor te maken om gewoon is een middag te gaan spelen in een winkel

Back