Elektron

Ik zit te overwegen om een Analog 4 of keys te gaan aanschaffen maar ik kan op youtube/google weinig vinden over de unison future op deze bak...ook lees ik verschillende dingen de 1 noemt het een zwoel karakter de ander heeft het weer over een agressieve sound...Kortom ik begin te twijfelen of deze synth wel echt iets voor mij is want ik heb met de muziek die ik leuk vind om te maken toch echt wel een ruig karakter nodig.
Bax of i4 liggen hier niet om de hoek om ff in de winkel te kijken of het iets voor mij kan zijn dus die optie valt af...
Misschien kunnen jullie me overtuigen om wel of juist niet tot aanschaf over te gaan?

Wat ik zoek is een bak voor harde leads/schreeches...tuurlijk kan ik dan een VA kopen maar ik vind de elektron van wat ik op de youtube filmpjes zie wel een erg gave uitgebreide bak met veel gave opties waar je volgens mij maanden achtereen meer dan zoet mee kan zijn . Aan de andere kant staan er de laaste tijd ook veel a4's te koop waardoor ik weer ga twijfelen en me afvraag waarom die zo vaak te koop staat...

Kortom graag jullie mening over de a4 hoe goed is deze bak in ruig, hard, rauw klinken....kan ik een beetje schreeuwende screeches maken en is met de synth in unison een beetje degelijke volle superzaag neer te zetten die niet onder doet voor een virus? Of zouden jullie dan eerder een andere synth kopen?

Als ik moest kiezen zou ik gaan voor een Mopho X4, terwijl ik ook de AK heb staan. Die is behalve een stuk goedkoper ook echt een fantastische synth.

Alstenblieft, een testje met analog four in unison. Dit is regelrecht uit het apparaat opgenomen zonder mix/master/eq/compressie.

http://soundcloud.com/steeboo/unison-a4/s-BMf34

Als ik moest kiezen zou ik gaan voor een Mopho X4, terwijl ik ook de AK heb staan. Die is behalve een stuk goedkoper ook echt een fantastische synth.
Ja DSI's klinken zeker lekker, maar is idd heel wat anders, geen sequencer en geen ingebouwde fx maar wel goeie sound.

Laatst gewijzigd:
Hé dat klinkt weer heel anders dan wat ik tot nu toe van de A4 had gehoord. Lijkt me toch wel een mooie bak. Maar ik heb dezelfde terughoudendheid, voor het geld is het niet iets wat je zo even koopt.

Bedankt voor het advies de 60 dagen afkoel periode hebben me overgehaald...Ik heb hem gister bij bax besteld ik denk dat ik met deze machine gewoon het meeste plezier ga hebben in combinatie met de sequencer..Verder ga ik wel merken of ik blij ga worden van de sounds die er uit te halen zijn....Ook heb ik overwogen om bijvoorbeeld een Blofeld te nemen maar de a4 lijkt me toch het tofst om uren achtereen mee te sequencen...Ik hoop dat ik er blij van ga worden maar in 60 dagen moet ik dat wel kunnen beslissen en als die toch niet naar mijn smaak is doe ik hem retour naar bax.

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp/meedenken ik heb nu in ieder geval een wel overwogen beslissing genomen waar ik op het moment achter kan staan en hopelijk is dat na 60 dagen nog zo

Ik ben er harstikke blij mee in ieder geval

Attachments

• 10402893_10152247185239545_7637064394452258272_n.jpg
    10402893_10152247185239545_7637064394452258272_n.jpg
    31 KB · Bekeken: 76
@ Dat snap ik sinds vandaag ook gedeeltelijk dan want ik heb een probleem met mijn a4

Hebben er meer mensen last van een OS dat vast slaat? Na ongeveer een halfuur slaat mijn unit compleet vast...noten blijven hangen en er is dan niks meer te editten en het enige wat helpt is een reboot zelfs op stop drukken om de sounds af te kappen helpt niet, eigenlijk reageerd geen enkele knop op het moment dat hij vast slaat....

Ik dacht eerst dat het aan de usb verbinding lag maar die is er nu uit en weer slaat mijn Elektron na een halfuur vast...zou ik een zogenaamde DOA hebben ontvangen of misschien niet het juiste OS? Kan ik uberhaupt ergens zien welk os er op staat?Poly en unison mode zitten op deze machine dus het lijkt me dat dit het laatste os is of is er nog een latere update verschenen?

Het geeft in ieder geval weinig vertrouwen want wie wil er nou een synth die vast slaat...:( op het moment dus blij met de sounds die ermee te maken zijn maar toch zeker niet met een OS dat blijft hangen

Nooit een probleem gehad, wellicht even een factory-reset?

Ik had al even gezocht en er schijnen meer units last van te hebben...ik lees ook dingen over vast slaan door de usb maar dat zijn posts van meer dan een jaar geleden dus misschien dat die usb problemen inmiddels al zijn opgelost?
http://www.elektron-users.com/index...=view&id=205781&catid=9&limit=10&limitstart=0

Als die usb nog niet normaal werkt hoe kunnen ze dan overbridge aankodigen?

Verder nog een vraag over de factory-reset...Als ik dat doe blijven de factory presets er dan wel gewoon in staan of ben ik die dan ook kwijt?

Die krijg je dan terug. En heb een A4 en nu een AK, nooit vastloper gehad. Usb werkt bij mij prima.

ok bedankt ik zal zo is even de factory reset doen, hopelijk werkt het, ik zal sowieso ook even laten weten of het heeft geholpen zodat anderen die eventueel het zelfde probleem tegen komen er ook wat aan hebben.

Verder niks dan lof over deze machine wat een heerlijke sound komt er uit :)

Nooit problemen gehad met Elektron app. behalve met de OT (bij opstarten vroeg deze telkens om datum / tijd instellen...)

Ik heb zowel me octatrack als me machinedrum op zijn knieen gekregen... maar, dat is zeker niet regelmatig te noemen.
eerder "tis me een keer overkomen"

Na de factory reset ging het een aardige tijd goed, toch sloeg die later op de avond weer een keer compleet vast.
Volgens mij doe ik niets verkeerd ik laat gewoon een lege kit in om vervolgens in track 1 met een init preset een leuke patch te maken....beetje met envelopes spelen en met lfo's en een pattern neer zetten...Als ik vervolgens een half uur niets doe met de A4 omdat ik bijvoorbeeld even iets anders doe in Ableton, of omdat ik bijvoorbeeld toch echt wat moest gaaan eten en ik daarna weer verder wou met de A4...tja dan merk ik dus dat de A4 helemaal vast staat....Als of het een vsti demo is die na een halfuur zegt van ja zoek het zelf maar uit maar ik doe niets meer. geen enkele knop die nog reageerd....Wat ik ook eigenlijk al apart vond is dat bij de eerste keer opstarten van de unit hij kit 23 inlaad en na de factory reset stond die wel gewoon op kit nr 1....ik krijg een beetje het idee dat bax mij een gebruikte unit heeft opgestuurd die eventueel om dezelfde reden al een keer naar hun retour is gegaan. Ik heb er in ieder geval een slecht gevoel bij en zit er toch over te denken of het misschien niet beter is om de A4 om te ruilen vor een andere A4

Je hebt toch nog garantie? Kontakt opnemen met Bax en evt Elektron, want dit is gewoon niet goed. Met een ander apparaat kreeg ik bij Elektron priority support, omdat het direct out of the box niet goed werkte.

Dat hij startte bij pattern 23 zou ook nog kunnen betekenen dat QC hem na het testen niet netjes weer op 1 had gezet.

@Mozt-Hard
Ik heb geen A4 of AK maar wel een handleiding :)

Controleer voor de zekerheid of OS 1.1 wel op je AF staat. Ik kan niet zo snel vinden waar je dat kan zien, bij het opstarten misschien. Dat kan iemand anders je hier wel vertellen.
Bij hetzelfde menu waar je de Factory reset kan uitvoeren staat ook een Test mode, bladzijde 57 van de handleiding, om een hardware test uit te voeren. Heb je dit al geprobeerd?

@ Renee OS 1.1 staat er volgens mij op tijdens opstarten verschijnt dit in het scherm. Ook heb ik die test uitgevoerd maar de unit geeft aan dat er geen problemen aanwezig zijn.

@HansM Daar had ik niet over nagedacht van QC, het zou inderdaad kunnen dat die na het testen door hun niet goed is terug gezet....verder heb ik inderdaad nog gewoon garantie dus ik ga even bellen met bax of ik hem om mag ruilen voor een andere, want het zit me niet lekker dat die vastloopt...Ik zal hier ook nog wel even het verloop van dit verhaal plaatsen

Back