beginnen met modulair eurorack

Johndoe11

Gedeactiveerd account
moet er toch maar eens aan geloven
stel dat ik iets zou willen bouwen met eurorack, wat zijn dan de leukste 5 basismodules om van start te te gaan?

ligt eraan wat je wilt doen.

vco vca lfo filter en envelope = 1 synth voice 5 modules.

5 modules is wel mager

In jouw geval zou ik kiezen voor minstens 1 goeie analoge sequencer, 2 vco's, 2 adsr's, 1 of 2 filters en een vca

Maar dan zit je al op 8. Ik zou beginnen met 10 modules als ik jou was.

da's om te beginnen he ;) kan niet in één een rack volhangen met 20 modules van €300 elk :D
daarnaast is het voor mij ook wel handig om de modules te leren kennen, spelen en weer bijhangen is wat minder overwhelming dan gelijk 20 units in een doos toch?

Hij heeft al een cirklon, dus sequencer is niet echt nodig.....dan wordt een CVIO wel handig.
Verder is het gewoon basis beginnen, VCO/VCF/VCA/ENV.

In jouw geval zou ik kiezen voor minstens 1 goeie analoge sequencer, 2 vco's, 2 adsr's, 1 of 2 filters en een vca

Maar dan zit je al op 8. Ik zou beginnen met 10 modules als ik jou was.
sequencer heb ik al (Cirklon) 1 voice is goed om te beginnen, wil puur gaan noodlen /dronen dus niet lineaire patches, maar patches die op basis van net voldoende feedback in leven blijven en evolven. hoef geen analoge polysynth, meer voor obscure FX / noodles

Pittsburgh Synth Block lijkt me ideaal om mee te beginnen omdat je de componenten (LFO, VCO, VCA, VCF, EG) ook los kunt gebruiken.
SynthesizerBlock.jpg

http://pittsburghmodular.com/synthesizer-block/
De klank is :okdan:

Ik heb nog een pittsburgh synthblock en een 6u case te koop. Wellicht leuk om mee te starten

goede tips
zou natuurlijk ook idd een CVIO voor de cirklon en een VX-352 CV kunnen kopen en vandaar uit verder bouwen met modules?

voor drones:

-Osc met div waveforms, iig sine, square, met FM
-Lfo (ik gebruik de doepfer a143-9 en de 143-3 erg vaak, ook te gebruiken als Vco )
-een filter is fijn (er zijn er mega veel, dus zelf naar smaak uitkiezen)
-een waveshaper kan saaie waveforms verbouwen naar mooie :), de toppobrillo TWF is vet, ufold ook
-een vca / mixer.. je heb ook combinaties. voor de modulaties en om waveforms te mixen

en een makenoise maths. musthave voor envelopes, lfo's. een multitool.

Ik zou gewoon lekker voor een (of 2) rijtje(s) hordijk 5U gaan.

HRMOSC / Rungler / Filtertje etc kost je zon 1500 all in( 1 rij is dat dan 4 modules/voeding voor 10, frame/kast)

dat is en goed gebouwd en klinkt ook nog super en goede doordachte patching/normalisering.

3U is toch veels te pietepeuterig joh...

Hij kan ze kant en klaar leveren met voeding en kast als je wilt, lekker makkelijk. Komt ie het ook nog langsbrengen en persoonlijk demonstreren.

Raphie die kan je alles aansmeren, ze hebben hem ook verteld dat Camel Audio's Alchemy een rompler is :D

Ik zou gewoon lekker voor een (of 2) rijtje(s) hordijk 5U gaan.

HRMOSC / Rungler / Filtertje etc kost je zon 1500 all in( 1 rij is dat dan 4 modules/voeding voor 10, frame/kast)

dat is en goed gebouwd en klinkt ook nog super en goede doordachte patching/normalisering.

3U is toch veels te pietepeuterig joh...

Hij kan ze kant en klaar leveren met voeding en kast als je wilt, lekker makkelijk. Komt ie het ook nog langsbrengen en persoonlijk demonstreren.

En je hebt al een voyager toch?
CV outputboard van je sequencer erbij kopen (als dat kan..)
VX units voor je RME en die hordijk, dik dik dik

Back