beginnen met modulair eurorack

Makenoise Maths is ook nogal gewild.

maths_900.jpg

en de DPO schijnt wel een aardige complex waveform osc te zijn.

dpo_900.jpg

Hoewel, Malekko Antiosc ook gewaardeerd wordt vanwege zijn Waveshaping

ANTI_RICHTER_BLK.1.png

Ik heb ze alle 3 niet overigens. :D

En je hebt al een voyager toch?
CV outputboard van je sequencer erbij kopen (als dat kan..)
VX units voor je RME en die hordijk, dik dik dik
Hier zat ik dus ook aan te denken, kan m'n foogers er ook nog tussen hangen en dan uitbreiden en sequencen via cirklon

Ik zou eurorack laten liggen en voor een formaat met grote jacks kiezen..
Je kan al je gear dan makkelijk integreren en het maximale eruit halen.., sowieso de cirklon uitbreiden met CV outs

Ik geloof overigens dat Septic een hoop mooi 5U spul te koop heeft/had staan..

om antwoord te geven op je vraag zul je denk ik eerst moeten zeggen wat je ermee wilt gaan doen. je hebt al best wel veel... wat mis je?

WOW!!!! ff nog bijkomen hoor....

RAPHIE HEEFT HET LICHT(KNOPJE) GEVONDEN!!! :okdan:
van samplecedeeeee's, software, naar hardware en nu zelfs MODULAIR! :D
Verder is het gewoon basis beginnen, VCO/VCF/VCA/ENV.
+1 :okdan:
gaandeweg aanvullen met .......

WOW!!!! ff nog bijkomen hoor....

RAPHIE HEEFT HET LICHT(KNOPJE) GEVONDEN!!! :okdan:
van samplecedeeeee's, software, naar hardware en nu zelfs MODULAIR! :D

+1 :okdan:

Een duet met Brz kan nu ook niet ver meer weg zijn?

binnen euro is er het meest aan variatie...
voor 5U wordt het DIY of laten bouwen....

de MATHS is hot omdat het meerdere modules in 1 zijn...

@Conso: langzaam aan hebben ze steeds meer raakvlakken..... ben benieuwd wanneer de 1e date is?!!! :D

Als je voor euro ga en de basis hebt gelegd dan kan ik je de modules van FALAFELBIELS aanbevelen :okdan:
Help Falafelbiels de winter door :P

Ok, nu houd ik erg van de MOOG sound wat is een vette VCO.
wat is een mooie alround VCA
wat is een leuk ladder type filter
en wat is een leuk modulatie kastje
dan misschien nog een env shaper

maar welk platform? en kleine of grote plugjes? welke formfactor is het meest open, zodat ik ook eenvoudig exotische hebbedingetjes er tussen kan proppen?

Als je van MOOG houdt dan is er natuurlijk Synthesizers.com of Moslab (MOOG 900 series clone)
De Dotcom modules zijn goed betaalbaar, doen wat ze moeten doen en zijn degelijk gebouwd :okdan:

Heb zelf ook een Dotcom system ipv een moog :P

BRZ heeft een leuk dotcom system dus die 1e deet komt er best snel verwacht ik! :D

Iemand al gehoord van de nieuwe MacBeth Bomber VCO. Ziet er ook niet verkeerd uit.

Macbeth-Bomber-5U-compact-modular-synthesizer.png

"I call this minimal 3 module Macbeth Mk1 synthesizer the Bomber! Specifically put together to Bomb that Bass!

The single Mk1 Oscillator ‘B’ gives you 1 x Sawtooth, 2 x Pulse Width (Square) Waveforms, 2 x Sub Octaves, one below the other whi…ch all go into the discrete Mk1 Filter ‘B’ – State Variable Filter that loves Overdrive! Gated and controlled by the Mk1 Dual EGs with built in Utility VCA.

As a modification- there is a Noise Generator normalized into Audio Input 3 on that Filter!

…and remember- this is just one Oscillator!"

Als je veel mogelijkheden wilt dus.

Als je voor de echte Moog modular sound wil gaan.....Club off the knobs.

Heb aardig wat modulars en euro gehad en macbeth......de echte moog sound heb ik in euro nog nooit gehoord, zit toch meer in de 5u hoek volgens mij.

Was pas ook draadje over op Muff

Ik zou i.d.d. Wel graag die MOOG Modulair sound benaderen, maar me ook niet te veel willen beperken qua uitbreidingen. Het assortiment modulair is volledig nieuw voor mij ken de pro's en cons van alle formaten en fabrikanten nog niet.

Club of the knobs system 35 lijkt me wel wat, kan ik natuurlijk altijd wat exoten in eurorack formaat aanknopen? Of niet?

Ik denk dat ik hier dus nog wel wat hulp bij kan gebruiken, ben echt een noob hierin.
Wat zou een leuke start setup zijn voor zeg €2.000 ? Kabinet, voeding, en wat leuke eerste modules

Ik zou eerst eens nadenken wat je er precies mee wilt gaan doen. Gewoon als synth gebruiken, als effectprocessor, live machine of sounddesign box.

Ik zou 2 of 3 oscillatoren nemen...allemaal met verschillende mogelijkheden (denk aan een DPO, Braids, Morphing Terrarium. 2 verschillende filters (LPG en een multimode filter), minimaal 3 VCA's, een paar mixers (Mutamix van intellijel is erg cool), een paar LFO's bv Pingable LFO's van 4Ms pedals. Daarnaast zou ik kijken naar Doepfer utilitie modules. Deze zijn goedkoop, erg goed, handig en doen dingen die andere merken vaak niet doen voor die prijs.

Op http://www.modulargrid.net kun je een rack samenstellen met alle modules die beschikbaar zijn. Kun je ook zien wat het gaat kosten en hoeveel mA het gaat gebruiken.

GoodLuck

fx generator, noodle generator, evt gesynced, heb geen aspiraties om er mee op pad te gaan en dus eigenlijk ook wel sounddesign box, hoewel ik hem wel live wil laten genereren en niet de ambitie heb om hem te samplen en via audio in een daw te recyclen
alles blijft live midi/cv

Back