beginnen met modulair eurorack

Veel modules zijn erg smaakgebonden....het ene filter is het andere niet. Zoals ik al eerder aangaf en anderen ook....kijk eerst eens op modulargrid en lees eens wat meer info over de modules. Op youtube vind je vaak ook nog geluidvoorbeelden. Zo krijg je een beter beeld van wat er is en wat er mogelijk is.

De hele wereld kan je advies geven maar een modular is heel erg persoonlijk. :D

Als je zoveel mogelijk functies in een paar modules wilt proppen is een Expert Sleepers ES-3 ook wel iets om naar te kijken.

Je eerste module moet natuurlijk een matrix mixer zijn!

Hoe dan ook, het nut van een modulaire monosynth bouwen terwijl je al van alles aan synth hebt ontgaat me nog steeds een beetje. Als je iets modulair wil doen zou ik vooral op zoek gaan naar dat waar de meeste fixed architecture niet zo heel sterk in zijn. Volgens mij is dat dus in modulatie en routingmogelijkheden daarvan. Ik zou het vooral zoeken in sequencers en alle VOLTAGE CONTROLLED (!) modulatiebronnen. Natuurlijk heb je dan nog geluids nodig, maar daar zou ik ook niet zoeken naar welke VCO of filter het meest klinkt als die van een Moog of een Korg of wat dan ook, maar naar de VCO of het filter dat gewoonweg het meest veelzijdig is.
Schuw vooral ook de digitale modules niet omdat ze vies lijken.

Oh ja en als je de modulatie en sequence mogelijkheden van een modulair systeem denkt te vervangen door een computer en Expert Sleepers, dan kun je net zo goed geen modular aanschaffen en gelijk rubber duck aansturen vanuit Ableton Live. Wat is de lol ervan? Patchen is waar het om gaat.

Oh ja en als je de modulatie en sequence mogelijkheden van een modulair systeem denkt te vervangen door een computer en Expert Sleepers, dan kun je net zo goed geen modular aanschaffen en gelijk rubber duck aansturen vanuit Ableton Live. Wat is de lol ervan? Patchen is waar het om gaat.

Wat een bullshit :duivels: Met Expert Sleepers kun je dingen doen die je niet kun doen met modulars dus het is een super toepassing. Echte aanrader!!!!

Patchen doe je toch wel...ook met silent way :D Het één sluit en ander niet uit!!!

Ik ben begonnen met 2 x RS95e (dikke oscilators voor redelijke prijs, tracken erg goed), een STG .MIX, een Cwejman MMF6, tiptop z2040 en een WMD digital VCA. Daarnaast een hoop Doepfer utilities, EG, LFO's etc. En een Maths. Je wil een Maths. Echt. Ik heb ook geprobeerd tegen te zijn maar t is too much fun.

Oh ja, ik heb ook een Cirklon en je wil een CVIO euro BOB. Als je m zelf kan bouwen is t extreem betaalbaar, gebouwt is i wat prijzig maar oh zo veel de moeite waard. 16 CV uit en 8 gate. Nu nog die drum mux….

Met expertbsleeperscbedoel je de vst plugin? Da's idd geen optie wil standalone kunnen noodlen en idd cv via cirklon

Zowiezo is er een cash-teveel probleem, aan ons om te bepalen wie de gelukkige leverancier mag zijn voor Raphie. :D

Filters, shapers, modulators, er is als zo veel verzonnen wat leuk is om mee te spelen
Met niet linear bedoel ik (maar misschien omschrijf ik het verkeerd, dan laat ik me graag verbeteren)
Dat de bouwstenen (modules) niet in vaste volgorde gepatched zitten zoals by een niet modulaire synth
Dus je zit niet vast aan A>B>C, maar als je A>C>B en een feedback loop terug in C wilt doen dan kan dat ook. Toch?

Back