'Mental' met rs7000

krinkel

Stamgast
Ik heb al een tijdje een rs7000 en plan met de feestdagen nog een x0xb0x kit te kopen maar ik krijg uit men rs7000 niet echt de geluiden die ik er uit zou willen krijgen. Ik ben op zoek naar nogal duistere trippy synths zoals deze .
Men rs7000 heeft vooral nogal schelle synths naar mijn mening, maar er staan er natuurlijk zoveel op dus het zou goed kunnen dat ik hetgeen ik zoek gewoon nog niet gevonden heb. Iemand ervaring met de rs7000 of algemene tips om aan die mental sound te komen?

samples gebruiken, of re-sampelen van bestaande rs7000 geluiden, en bitrate reduceren.
die dubbele filters in het menu gebruiken
veel reverb en delay toevoegen.....

Die interne RS7000 synth kan dat ook wel (is het zelfde als RM1X toch maar dan beter nog?)
Zoals Pieew zegt gewoon veel reverb en delay erover, en de Filters moduleren...en geluiden op extreme octaven afspelen (heel laag of hoog)
De geluiden worden minder schel als je ze filtert (cut off omlaag, resonantie beetje omhoog)

Bedankt voor de tips! Er zit zelfs een synth op die atmo(sphere) noemt, net wat ik zocht eigelijk.

Vooral veel modulatie erop zetten.....gebruik de lfo's, ENV's om je pitch/filter/etc aan te sturen en dan niet alles voluit open, maar subtiel proberen te blijven:)

Met wat geduld kan je er behoorlijk fijne acid-like patterns mee maken, maar je moet dan goed de filters kiezen en opschroeven die hap. Fx eroverheen, en dan resamplen...
Zoveel opties..

Back