Doepfer MSY2 x Yamaha RM1X

Morpher

Ouwe rot
Hey medesynthliefhebbers,

Ik heb een MSY2 waarmee ik een clock signaal wil uitsturen naar mijn eurorack schatjes.
Dit doe ik met een Yamaha RM1X.. echter gebeurd er naar mijn idee iets wat niet handig is, namelijk dat de clock al begint uit te sturen vóór ik überhaupt op Play heb gedrukt op de RM1X. Daar is weinig sync aan natuurlijk.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier dus om de clock/pulse out, niet de DINsync out.
Iemand enig idee of dit normaal is? En heeft iemand wellicht een oplossing?

:stupid

Bedankt, maar heeft dit niet alsnog alleen met de DIN out te maken?
Waar het mij om gaat is dus dat de 3.5mm uitgang pas gaat lopen wanneer ik op mijn sequencer op Play druk

SYNC-CLOCK is a periodic signal (0/+5V) representing the tempo. SYNC-START/STOP is a signal that indicates one of the 2 possible states: START = +5V, STOP = 0V.
msy2.htm
http://www.doepfer.de/msy2.htm

http://www.doepfer.de/pdf/msy2_man.pdf

grappig ik wist niet dat:

je de sync kon vertragen.

je de unit kon gebruiken zonder voeding maar via intern midi power.

The MIDI Clock is defined as 96 beats per measure. To obtain an even SYNC Clock like 32, 16 or 8 beats per measure the dividing factor must be a multiple of 3 (e.g. 96/3 = 32, 96/6 = 16, 96/12 = 8). Especially for non-SYNC applications (e.g. arpeggio of a synthesizer) you will need such even Clocks.

Laatst gewijzigd:
Ja best leuk om mee te experimenteren allemaal! :D

Mja snap nog steeds niet waarom de "Clock miniature jack socket (3.5mm)" niet ook gewoon op 0v blijft tot dat je op Play drukt.
Wat heb je dan aan zo een uitgang? :(

enige wat ik kan bedenken is een schakelaar er tussen solderen op de kabel.

Bedankt, maar heeft dit niet alsnog alleen met de DIN out te maken?
Waar het mij om gaat is dus dat de 3.5mm uitgang pas gaat lopen wanneer ik op mijn sequencer op Play druk

Weet ik
Wat ik zeg is de start signal vd DIN uitgang gebruiken als schakelaar voor de 3.5 inch uitgang, mits simpele transistor schakeling

Ahh ik snap hem al.. nu is de tweede vraag; gaat mij dit lukken haha..
Krijg over 2 weekjes wat parts binnen dus wellicht ga ik het even proberen!

Back