Sequencer voor MS20 mini

Frenklin

Ingeburgerd
Ik heb nu een tijdje een MS20 mini en wil misschien een sequencer erbij kopen.
De Doepfer Dark Time spreekt me wel aan, iemand ervaringen met deze 2 apparaten?
Zou een Volca Keys ook een optie zijn? Dit spreekt me ook wel aan omdat deze een sequencer heeft maar zelf ook een synth is. Ik denk dat de Volca Keys in combinatie met een MS20 beter is dan de Volca Bass?

Zou een analoge sequencer wel echt een aanwinst zijn, want ik kan natuurlijk ook een sequence maken in mijn DAW. Tips voor andere sequencers zijn ook welkom.

De Volca's hebben geen Midi of CV Out en zijn dus niet geschikt als sequencer. Ze zijn natuurlijk weer wel heel geschikt om "gewoon" naast een MS-20 (mini of niet) te gebruiken. Ik heb de grootste lol met mijn Volca Beats en MS-20 mini.

http://www.ehx.com/products/8-step-program

met clock out mod, natuurlijk...

9246_clock_outsm_1.jpg

Laatst gewijzigd:
Ik heb de xoxbox en de darktime die als sequencer dienen op de ms20 mini.
Kan een microbrute niet dienen? Dacht dat die ook sequencer had.
Ik roep maar wat - de roland 303 groovebox misschien?
Of heerlijk best of both worlds, voor minder dn 250 euro een maschine mk1

als je werkt in een DAW zou ik Volta en SilentWay eens checken.
Als je werkt met een DAW, kun je ook de USB poort van de mini gebruiken... ;)

Volgens mij wil de topic starter juist echte knoppen.

Korg MonoTribe met MIDI mod. Mooi meteen als derde oscillator en/of extra lowpass inzetbaar. Kan ook je CV/Gate omzetten naar MIDI.

ik hoop dat Korg zelf met een midi to CV kastje komt. speciaal voor de mini ms20.
zo goedkoop mogelijk gehouden maar wel goed werkend en aangepast speciaal de mini ms20, net genoeg outputs.

misschien zo iets:

klein doosje wat achter de Korg verscholen zit met midi out naar Korg...midi in....en iets van 4 kabeltjes waar CV uitkomt. die kabeltjes laat je dan naar voren komen..

ik hoop dat Korg zelf met een midi to CV kastje komt. speciaal voor de mini ms20.
een SQ-10 Mini zou ook erg goed van pas komen. En doe dan gelijk ook maar een MS-50 Mini

ze produceren die Korg MS-mini's natuurlijk niet zo maar even in een scheet en zucht

als Korg nu bijvoorbeeld een soort MS-20 mini extension op de markt zou brengen met:

midi to CV outputs
paar extra modulaire elementen (LFO, ramp, enzovoort)
eventueel Sequenser (maar dat vind ik onzin. als je al midi in/ midi to CV hebt dan is een analoge 16 staps beperkte sequenser totale onzin en maakt het allleen maar duuurder)

dan koop ik het me teen !

We hebben het hier al vaker over gehad, maar waarom wil je nou zo graag dat er Korg opstaat?

ik omschrijf iets wat Korg zelf natuurlijk het beste kan produceren. welke fabrikant gaat nu speciaal voor
De Korg mini ms-20 een additief kastje op de markt brengen?

waar jij mee aan komt slepen heb ik niks aan en en heeft ook niet veel te maken met wat ik omschreef.
en ook nog eens een losse print/front zonder stroom...wat moet ik daar nou mee?

duidelijk nu?

:mexico:

als Korg nu bijvoorbeeld een soort MS-20 mini extension op de markt zou brengen met:

midi to CV outputs
paar extra modulaire elementen (LFO, ramp, enzovoort)
eventueel Sequenser (maar dat vind ik onzin. als je al midi in/ midi to CV hebt dan is een analoge 16 staps beperkte sequenser totale onzin en maakt het allleen maar duuurder)

waar jij mee aan komt slepen heb ik niks aan en en heeft ook niet veel te maken met wat ik omschreef.

Op zich was mijn optie niet alleen voor jou bedoelt, of ben jij de TS?

Daarnaast:

midi to CV outputs: CHECK.
LFO's: CHECK.
Sequencer: CHECK.
Achter je mini ms-20 te plaatsen: CHECK.

Verder een fijne dag:)

Ik ben erg tevreden over mijn MFB Urzwerg sequencer.. een analoge step sequencer vergelijken met een DAW is onzin. Het is een heel andere benadering. Een analoge sequencer gebruik je niet om een 'song' te programmeren. Het is veel meer een sequence instrument die je live kan bedienen en gebruiken waarmee je tot veel andere ideeen en resultaten komt dan uit een DAW. Ook mooi naast een DAW.

Het leuke van de urzwerg is dat hij 4x steps kan doen waardoor je behalve noten ook bv het filter aan kan sturen en dit bv ook in verschillende stap lengte waardoor je steeds varierende patronen krijgt.

het hangt er helemaal van af wat voor en hoe je muziek maakt en waar je een sequenser naar een synth voor wilt gebruiken.

je kan een computer met midi net zo goed gebruiken als een standalone sequenser en is niet alleen om een song in te programmeren. je zou net zo goed patroontjes in loopvorm kunnen uitzenden naar de Korg en deze on the fly veranderen en aanpassen. net zo als bij een vintage step-analoge sequenser...maar dan veel meer mogelijkheden en veel meer stappen mogelijk...
als je vooral werkt met computer en sequenser software, dan zou een midi to CV kastje de hemel zijn!
je kan inderdaad in songvorm dingen doen en bij je song ook een speciale midi-track mee laten lopen die de Korg op allerlei manieren aanstuurt , maar ook volledige sequenser-patronen oneindig laten veranderen. je hebt heel veel mogelijkheden.

maar als de alleen maar een 8/16 stappen sequenser of zo nodig hebt voor realtime muziekmaken, dan is een standalone weer handiger misschien..

ik hoop gewoon dat Korg met iets slims en moois komt. en dat ik zo zit te hameren op midi is omdat de ms-20 dan gemakkelijk bruikbaar is in een modern systeem...

Als je werkt met een DAW, kun je ook de USB poort van de mini gebruiken... ;)

Volgens mij wil de topic starter juist echte knoppen.
mss nog ff de startpost lezen? :geslaagd:
Zou een analoge sequencer wel echt een aanwinst zijn, want ik kan natuurlijk ook een sequence maken in mijn DAW.

trouwens met usb:
Only note messages (velocity is not used) can be transmitted and received.

Korg MonoTribe met MIDI mod. Mooi meteen als derde oscillator en/of extra lowpass inzetbaar. Kan ook je CV/Gate omzetten naar MIDI.

Die sequencer is best wel onbruikbaar en omslachtig toch op de monotribe, ik vond dat echt helemaal niks.
Ik zou voor een darktime gaan echt fantastisch ding! :okdan:

Back