Sequencer voor MS20 mini

Die sequencer is best wel onbruikbaar en omslachtig toch op de monotribe, ik vond dat echt helemaal niks.

Het hangt er een beetje van af of je voor improvisatie of exacte loopjes gaat. Dat laatste gaat je echt te veel tijd kosten, zou ik niet doen. Maar je kunt er wel snel spontaan iets mee in elkaar zetten wat gauw aardig klinkt, beetje random kloten in verschillende octaven en noten uitzetten tot het wat is.

Ik heb de xoxbox en de darktime die als sequencer dienen op de ms20 mini.

Hoe bevalt de Dark time samen met de ms20?

het hangt er helemaal van af wat voor en hoe je muziek maakt en waar je een sequenser naar een synth voor wilt gebruiken.

Ik gebruik momenteel ook de USB voor midi input om zo een sequence naar de MS20 te sturen maar ben daar niet helemaal tevreden mee, heb veel vertraging en storing in het signaal bovendien geen velocity.
En ik heb ook het idee dat ik hele andere resultaten krijgen dan met een analoge sequencer.

Ik wil hem gebuiken om patronen te maken, op te nemen als audio en in mijn tracks te gebruiken. Niet echt voor live gebruik.

Dus een korg Volca is sowieso geen optie, Dark Time spreek met wel erg aan maar ook de Monotribe of Electro Harmonix zijn opties die wel een stuk goedkoper zijn.

Edit: bedankt voor de reacties trouwens

Het hangt er een beetje van af of je voor improvisatie of exacte loopjes gaat. Dat laatste gaat je echt te veel tijd kosten, zou ik niet doen. Maar je kunt er wel snel spontaan iets mee in elkaar zetten wat gauw aardig klinkt, beetje random kloten in verschillende octaven en noten uitzetten tot het wat is.

Ja daar heb je gelijk in....kreeg er wel debiele atonale acid riffs uit die je niet zomaar verzint achter een keyboard. En dan heb je ook meteen een derde osc voor de MS20 zoals je zei wellicht leuk

Ben nog niet genoeg bezig geweest met
De darktime maar is echt een bak om te experimenteren.
Toch wat ingewikkelder dan ik eerst dacht.
Hopelijk heb ik weldra eindelijk wat tijd om bezig te zijn met mijn speelgoed...

ik weet het fijne er niet van maar de ms-20 heeft verschillende voltage-ranges
-5 naar 5
0 naar 5
-2,5 naar 2,5

hoe werkt dat bij de verschillende midi-CV uitspuwers?

Als ik eens niet weet wat doen maak ik een filmpje van de darktime naar de monopoly en de ms20
Ik zal de aansluitingen tonen en wat laten horen. Punt.
Theorie enz moet je niet verwachten, ik ben maar een noob die moet leren wat ik eigenlijk aan t doen ben, naast mezelf verbazen en amuseren ;)

Misschien moet ik maar wachten op de SQ-10 mini mocht die komen :) iemand mss meer informatie hierover? Wat zal hij ongeveer kosten bv?

Wat zijn goede synths in combinatie met de MS20? Die elkaar goed aanvullen. Bv een Dark Energy zal dat echt een aanvulling zijn? Of krijg je daar een beetje verglijkbare sounds uit als de MS20? Ik denk dat een poly synth beter aanvult. Vooral om meer lead achtige sounds en pads te maken. BV de Volca keys, ook de delay functie spreekt mij wel aan.
Was de Microbrute ook poly? Ik hoop er binnenkort eentje te kunnen lenen en te testen of ze elkaar goed aanvullen.

Je noemt een boel mono bakken en ik dacht dat de volca geen midi heeft.
Ik zou een VA nemen. Nord 2 lead of virus B?
Voor bij de korg ms 20 lijkt me een bassstation 2 mijn keuze boven de minibrute. Ik vond de BS beter klinken.
Maar kocht de minibrute omdat ie me zou leren ivm synthese en de rest nog niet te koop was...
Moet echt eens terug aan de slag met r papen zijn boek en de minibrute...
Veel te veel werkdagen en een ontslagen vrouw die thuis is geeft ook rem op lawaai maken..

waarom niet een gewone sq-10 harstikke leuk dingEn soms al te koop voor 700 euro.

IK denk dat ik Korg maar eens ga schrijven/mailen met een verzoek/suggestie.....

baat het niet dan schaad het niet

Misschien is een Doepfer Dark Time een goed alternatief? Al is het dan het beste om hem via midi aan te sluiten. Of je moet een English Tear hebben. Ik ben ook wel benieuwd of die SQ10 mini nou gaat komen en wanneer en hoe duur die gaat worden. Zou een welkome aanwinst zijn mits hij binnen mijn budget geprijsd is.

ik weet het fijne er niet van maar de ms-20 heeft verschillende voltage-ranges
-5 naar 5
0 naar 5
-2,5 naar 2,5

hoe werkt dat bij de verschillende midi-CV uitspuwers?

in herhaling maar even....ik denk namelijk dat je hiermee toch ook wel rekening moet houden. al weet ik dat niet zeker...

Ik kan heel wat met de darktime en de ms20 mini. Op youtube staat een how to. Die heeft me geholpen. Zoeken dus, met naam vd gear in t zoekvenster van YT

Bij een goeie (lees: dure) Midi 2 CV interface is dat bereik meestal per kanaal in te stellen. Als je alleen nootjes aan/uit wil sturen voldoet een simpel interface met ondersteuning voor Hz/V en negatieve triggers.

nootjes aan sturen kan via midi en werkt zonder problemen.

vandaar ook dat ik toch hoop Dat Korg met iets leuks op de markt komt omdat je dan misschien een goed aanvullend product hebt geheel aangepast aan de ms-20 mini met verschiillende voltages, midi routing enzvoort...

Misschien moet ik maar wachten op de SQ-10 mini mocht die komen :) iemand mss meer informatie hierover? Wat zal hij ongeveer kosten bv?

Wat zijn goede synths in combinatie met de MS20? Die elkaar goed aanvullen. Bv een Dark Energy zal dat echt een aanvulling zijn? Of krijg je daar een beetje verglijkbare sounds uit als de MS20? Ik denk dat een poly synth beter aanvult. Vooral om meer lead achtige sounds en pads te maken. BV de Volca keys, ook de delay functie spreekt mij wel aan.
Was de Microbrute ook poly? Ik hoop er binnenkort eentje te kunnen lenen en te testen of ze elkaar goed aanvullen.

microbrute is net als de minibrute monofoon.... kwestie van jezelf even verdiepen in de materie.. :) ofwel.. lang leve internet, google, youtube.. sjek deze meneer maar ens op youtube:

http://www.youtube.com/user/AutomaticGainsay

niet iedereen heeft of WIL (mezelf ondertekent) aan de iPad.....

dr is meer tussen hemel en aarde dan enkel Apple :)

Kan me weerstand tegen Apple goed voorstellen. Vind het ook bepaald geen sympathieke manier van zaken doen die ze daar op na houden. Maar wanneer je ziet hoeveel software er allengs is voor de iPad en tegen welke kosten dan zou ik er maar eens goed over na gaan denken. VA's synhts zijn hardware matig niet echt interessant meer nu er zoveel synth apps op de iPad beschikbaar zijn.

Los van die iPad en de sequencers daar op kwam ik laatst een wel heel aparte tegen: Make Noise René. Heb er weliswaar een paar filmpjes van bekeken maar om nu 1-2-3 te zeggen hoe dat ding precies werkt... http://www.makenoisemusic.com/rene.shtml

Back