Sequencer voor MS20 mini

Ik roep maar wat bijvoorbeeld een fr "mobius" en heeft wel alle uitgangen die je maar wenst. maar je kan ze niet ontstemmen. hij is digitaal.

Kan me weerstand tegen Apple goed voorstellen. Vind het ook bepaald geen sympathieke manier van zaken doen die ze daar op na houden. Maar wanneer je ziet hoeveel software er allengs is voor de iPad en tegen welke kosten dan zou ik er maar eens goed over na gaan denken. VA's synhts zijn hardware matig niet echt interessant meer nu er zoveel synth apps op de iPad beschikbaar zijn.

Los van die iPad en de sequencers daar op kwam ik laatst een wel heel aparte tegen: Make Noise René. Heb er weliswaar een paar filmpjes van bekeken maar om nu 1-2-3 te zeggen hoe dat ding precies werkt... http://www.makenoisemusic.com/rene.shtml

zouden ze nu id. wat op een klantvriendelijkere manier omgaan met mensen en hun prijzen gewoon es normaal benaderen dan zou ik het nog wel overwegen.. tot dan zal ik met iets anders moeten stellen... of met alles overstappen op linux -> Bitwig bijv... ziet er erg goed uit en hoef je ook geen soort van heeeele dure pedaalemmer (nieuwe mac pro) als computer voor te hebben.

en over VA synths.. ik heb zelf een AN1x.. ook een VA, van het eerste uur zelfs.. wat een ipad, computerscherm of wat dan ook voor glasplaat ook gewoon mist is de interactie die je als muzikant heb met een tastbare instrument... of dat nu een VA is of een echt analoog of zelfs een digitaal monster,... daar kan geen software tegenop.. zelfs niet met een controller er aan vast gehangen

btw.. dat spul van Make Noise is heel apart id.

Als je langs de esp van de mini gaat kan je toch elke synth met sequenser gebruiken om de ms20 aan te sturen? (bijvoorbeeld een volca) best wel een monofone sequens nemen, en het is uiteraard een beetje omslachtig om juist in te regelen.

Als je langs de esp van de mini gaat kan je toch elke synth met sequenser gebruiken om de ms20 aan te sturen?

Daar kan je inderdaad wel iets mee doen, maar je hebt wel maar een input.
wel de moeite waard om daar mee te experimenteren:

De ESP heeft als outputs:

Freq ---> CV
env.follower ----> CV
trigger out

ik zou de voltage ranges wel willen weten.

met een audio signaal met verschillende frequenties en volumes zou je dan twee sequens-lijnen kunnen maken als ik het goed heb?

Back