Het Grote Tiesto Topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Simpel en goed is het moeilijkst om te maken............., en dan ook nog origineel is helemaal top.

als ik eerlijk ben, vind ik zelf dat deze track qua niveau een stuk lager ligt dan een stel vorige tracks van tiesto. Een beetje t idee van n kick + een supersaw en dan werkt t wel.

Maar ja smaken verschillen

zo heb ik bijv heel erg goede smaak }:|

Hmmm, ik zag laatst een interview met Triesto op TMF...

...ik krijg de indruk dat hij nog NOOIT een synthesizer heeft aangeraakt, ik zie hem NOOIT muziek maken of zn studio ofzo...}:|

Origineel geplaatst door Bass

...ik krijg de indruk dat hij nog NOOIT een synthesizer heeft aangeraakt, ik zie hem NOOIT muziek maken of zn studio ofzo...}:|

Hij heeft 'vroeger' wel degelijk muziek gemaakt (al dan niet met projectjes).
Tegenwoordig doet hij idd weinig zelf (ook wel begrijpelijk aangezien zijn drukke leven als dj zijnde).

Origineel geplaatst door sten

Tegenwoordig doet hij idd weinig zelf (ook wel begrijpelijk aangezien zijn drukke leven als dj zijnde).

Maar waarom zegt hij dan dat hij vooral zn EIGEN muziek draait ???

Maar waarom zegt hij dan dat hij vooral zn EIGEN muziek draait ???

Tis van zijn firma hè ...

Bill gates zal ook zeggen dat het allemaal zijn producten zijn terwijl hij zelf nie echt veel programmeert denk ik ...

Origineel geplaatst door Pjotr G
als ik eerlijk ben, vind ik zelf dat deze track qua niveau een stuk lager ligt dan een stel vorige tracks van tiesto. Een beetje t idee van n kick + een supersaw en dan werkt t wel.

Maar ja smaken verschillen

zo heb ik bijv heel erg goede smaak }:|

Dat kan redelijk kloppen...ik weet tenminste EEN iemand die wel 's wat 'af moet maken' voor Tijs.

Ik heb ze nog niet gehoord, maar wel de nieuwe van Ferry Corsten en die is ook heel subliem.
Weer zo'n ruige plaat a la PUNK. Maar dan totaal nieuw, vernieuwend. Enfin ik hoorde ze van de week op de radio en ik dacht wauw wat een kanjer van een plaat is dit en ik dacht nog; awel das ne gast die heeft er aan gewerkt om er een kunstwerk van te maken en dat hoor je, het druipt er vanaf". De haren recht omhoog!

De DJ op de radio zei achteraf direct; "ik zal maar direkt zeggen welke plaat dit is voor dat de telefoon hier weer roodgloeiend staat om te vragen welke plaat deze is, met name ... ..." en ik dacht meteen, had ik het niet gedacht dat het een topper moest zijn die dit gemaakt had. Je pikt ze'r zo uit.

In het geval van traffic, zal dat hetzelfde zijn, al heb ik ze nog niet gehoord maaar dat speelt dan geen rol wie daar mee achter de schermen aan werkt. Als hij zijn ideeen kan doorgeven en de details laat afwerken door iemand anders ja dan moet er een extra naam op het plaatje staan als componist normaal hè. Al dat niet zo is, dan zo dat stom zijn van die gast die daar mee aan werkt en zich niet mee als componist opgeeft. Maar ik twijfel daar sterk aan, de bewering dat hij het niet zelf zou doen.

Origineel geplaatst door Prophet
Ik heb ze nog niet gehoord, maar wel de nieuwe van Ferry Corsten en die is ook heel subliem.
Weer zo'n ruige plaat a la PUNK. Maar dan totaal nieuw, vernieuwend. Enfin ik hoorde ze van de week op de radio en ik dacht wauw wat een kanjer van een plaat is dit en ik dacht nog; awel das ne gast die heeft er aan gewerkt om er een kunstwerk van te maken en dat hoor je, het druipt er vanaf". De haren recht omhoog!

Hoe heet m ?

Ik vind de artiest Tiësto vergelijkbaar met Marc Acardipane vroeger, die ook met simpele deuntjes giga hits maakte, alleen in een andere scene. Tiësto heb ik graag aan in de auto (uitspraak die tegen mij gebruikt gaat worden ?) ...... bEuQuH 8o)

Origineel geplaatst door Prophet
In het geval van traffic, zal dat hetzelfde zijn, al heb ik ze nog niet gehoord maaar dat speelt dan geen rol wie daar mee achter de schermen aan werkt. Als hij zijn ideeen kan doorgeven en de details laat afwerken door iemand anders ja dan moet er een extra naam op het plaatje staan als componist normaal hè. Al dat niet zo is, dan zo dat stom zijn van die gast die daar mee aan werkt en zich niet mee als componist opgeeft. Maar ik twijfel daar sterk aan, de bewering dat hij het niet zelf zou doen.

Ik had het al eens eerder gepost, maar naar mijn weten heeft Tiesto alleen een engineer om alles goed te mixen en masteren. De plaatjes maakt ie zelf.

En waarom zou dat niet kunnen dan ? Alles mensen die met die kritiek komen, noemen vaak als argument dat de plaatjes erg simpel zijn enzo. Mee eens dat het allemaal vrij minimaal is, maar dat zou wel kunnen verklaren dat het Tiesto ondanks zijn drukke schema wel gewoon zelf heeft gemaakt.

DJ Jean, die maakt echt helemaal niets. Dat zijn gewoon die gasten die ook achter de Klubbheads, DJ Sammy etc. zitten.

Tiesto maakt het gewoon zelf. Mensen zullen wel weer jaloers zijn ofzo, maar de beste platen zijn vaak erg eenvoudig. Wij als synthfreaks horen uiteraard liever wat meer gefreak met sounds, en wilde modulaire sounds. Maar als je puur naar de muziek kijkt kun je simpelweg niet ontkennen dat die Tiesto op de 1 of andere manier wel een bepaalde sound heeft weten te realiseren die commercieel veel potentieel heeft.

Zou ik ook wel willen, maar dan zeik ik 'm echt nog niet af.

Als je het zelf beter kan (kan ik :engel: ) dan moet je dat gewoon doen, en dan zeggen ze over een paar jaar hetzelfde over jou op dit forum. :slotje:

Hmm al dat gekut altijd over trance.
Wat als al die trance liefhebbers zich nu zouden storten op jouw (dat is 'jouw' in het algemeen even ;)) coole underground stijltje?
Damn dan word je ineens mainstreamer tegen wil en dank!

Maar ik heb het leadje gehoord inderdaad. Het klinkt nogal goa-achtig.
Het geluidje zit dr al meteen bij in in de intro, toch? Een metaalachtig geluid?

Ik zal es opletten op radio 3 of ID-T van de week.

-C-

Origineel geplaatst door bambamstudio
De nieuwe DJ Jean al gehoord?
Lijkt ook erg veel op Traffic van Tiesto.

ja, Supersounds heet dat nummer, geloof ik . lijkt er wel op.
Nu over traffic van tiesto, nou ja ik kreeg er niet zo'n goed gevoel van toen ik het hoorde voor de eerste keer, alweer zo'n nummer met een (soort van) supersaw dacht ik (kreeg er geen kick van), maar als clubplaat is ie wel goed.

Die nieuwe van Tiesto vinnik matig tot redelijk.. Eigenlijk nix bijzonders. Ik moet zeggen dat ik laatst een cd van 'hem' gehoord heb, en die vinnik al beter dan de top40/50 nummers van hem die uitkomen.. Maar ach, als ik een nr. mooi vind, maakt 't me niet heelveel uit van wie 't is.

Origineel geplaatst door C738
[B
Maar ik heb het leadje gehoord inderdaad. Het klinkt nogal goa-achtig.
Het geluidje zit dr al meteen bij in in de intro, toch? Een metaalachtig geluid?
-C- [/B]

Zou het een JP of Virus zijn ? :confused:

Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal een beetje minder. Vond Nyana & traffic alletwee een beetje minder dan eerdere tracks die hij had gemaakt. Net als traffic vind het allemaal toch wat oppervlakkig. Eerder had ie vaak wat diepgaander tracks is mijn mening.

Maar toch slaan ze weer in als een klapper. Maar goed...

je ziet toch bepaalde producers zoals corsten toch een andere kan opgaan,opzich wel slim gezien de huidige trance. Vind hun sound ook wat volwassener moet ik zeggen. Wat mij de laatste tijd veel meer aanspreekt,dan die trancetunes.

Hmmm, ik zag laatst een interview met Triesto op TMF...

Volgens mij is dat ook waar. Zijn ideeen worden met behulp van tiesto uitgewerkt door ervaren studio producer is mijn mening. Weet het wel zeker.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back