Het Grote Tiesto Topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind het wel grappig dat er zo'n discussie kan bestaan over inhoudsloze wegwerp-muziek :D

Origineel geplaatst door BigDplayboy
...en Tijs zei van:"HM, ik ben anders gewoon een DJ, die toevallig bekend is"

Heerlijk die nederlandse nuchterheid.

Trouwens, hoe zouden schapenballen smaken eigenlijk?

Origineel geplaatst door fuse

Trouwens, hoe zouden schapenballen smaken eigenlijk?

Vraag het aan thijs als ie even niet hoeft te draaien zou ik zeggen.

Origineel geplaatst door Knaller
EDP... niets persoonlijks hoor maar dat is zoo cliche... accepteer eens dat mensen dit gewoon vinden uit de grond van hun hart.. niet uit jalozie, niet uit puberteit, enz enz.. zou n.l. betekenen dat ik alles wat het goed doet slecht vind, alles wat commercieel is slecht vind etc etc.. dat is gewoon onzin.. ik zal me niet aan de psychologische motivatie wagen waarom jij dit nu weer post..is hetzelfde als de andere posts snap je.. dan kunnen we nog wel jaren doorgaan.. gewoon accepteren dat anderen er een andere mening op nahouden.. en die mening kan dus ook zijn "bagger".
sorry maar als je niet kan lezen doe het dan niet, en ga dan zeker niet uit die paar woorden die je wel heb kunnen ontcijferen je conclusie trekken over wat ik nou bedoel. citeer mij de zin waarin ik zeg dat je van mij geen mening mag hebben. Ik accepteer andermans meningen wel degelijk.

tuurlijk mag je muziek kut vinden, maar wat ik zeg is dat er teveel wordt afgezet op een persoon of op een bepaalde stroming. de persoon op dit forum is voornamelijk tiesto en de stroming waar tegen wordt afgezet is voornaamlijk trance.
niet dat ik nou de penningmeester ben van de vereniging van behoudt van trance en tiestos of zo het is mijn muziek nou ook niet helemaal.

dit is iets wat ik in iig op maak uit mijn waarnemingen. ik ben redelijk vaak op het forum te vinden dus mijn referentie kader wat het forum betreft is dan ook groot genoeg vindt ik om deze mening te kunnen vormen. Het is mijn mening dus andere mogen daarvan afwijken (even voordat ik weer verkeerd wordt begrepen).

waar mijn betoog dus vooral overging in mijn vorige post. is het feit dat sommige personen dingen iets te vaak en iets te vaak ongefundeerd roepen.

ik ga niemand persoonlijk aanvallen. maar onderbouw je mening. dan zal je mij iig niet horen. roep je tiesto is een sukkel want hij draagt roze schitjes of zo. of iets anders nietszeggends. dan ben je in mijn ogen een van die in de puberteit blijvenstekende puber.

snap je misschien nu wel wat ik bedoel? of moet ik het in strip vorm nog een keer uitleggen voor je?

nogmaal tiesto is een merknaam. Hij is echt niet de enige die zijn muziek laat vervaardige door andere ook buiten de dancescene is dat gebruikelijk. Trance is muziek die niet onderdoet voor andere muziek stromingen. wees eigenlijk een beetje trots dat z'n klein kutland als nederland nog enigzins wat betekend qua muziekland, ook al houd je er niet van. klein beetje nationalisme is nooit verkeerd.

het is toch ook stoer dat jan de bond allemaal dure films maakt daar in dat rare amerika. en dat alfred jodokus kwak ook beroemd is in japan. en dat iedereen een naam als van gogh en rembrandt kent.

ik zal me niet aan de psychologische motivatie wagen waarom jij dit nu weer post..

doe maar wel, ik hoor graag van andere mijn bewegingsredenen.

Hey EDP ik wacht met spanning op dat stripverhaal, beetje audio erbij zou ook handig zijn (volgens mij ook nog best iets leuks van te maken.. beatje eronder.. paar juno strings en we hebben een hit ala.. ;)

Nee ff voor de goede orde, we begrijpen elkaar denk ik best. Ik heb ook liever dat mensen wat argumenten geven, maar vaak worden ook de inhoudelijke argumenten beantwoord met open deuren. Tuurlijk zijn er mensen die jaloers zijn, puberaal, adolescent, mensen die hun mening niet kunnen verwoorden.. mja trek het je niet zo aan bedoel ik, gewoon laten uitrazen, niet iedereen is hetzelfde.

Ten aanzien van Tiesto en op de persoon spelen, iemand die van zichzelf zegt dat ie het beste album aller tijden gaat maken vraagt er wat mij betreft zelf om, laat hem maar eens wat muzikale argumenten aandragen om deze stelling te onderbouwen. Ik ben echt niet trots op hem als nationaal produkt, en laten we hem ook maar niet vergelijken met Rembrandt en Van Gogh, die werden tenslotte beroemd uitzonderlijke artistieke kwaliteiten. Ook kan ik best waardering opbrengen voor sommige trance hoewel ik het niet luister, dan denk ik meer aan een BT waarvan ik het werk gewoon goed geproduceerd vind en een stuk feeling terugvind. Mja ik ben dan ook diehard principieel op dat gebied, al gaf je mij 10 zakken met geld ik zal geen commercieel nummer maken (noem me dom). Ik snap zelfs niet eens hoe mensen bezig kunnen zijn met commerciele tracks maken die ze zelf niet eens strak vinden, ik zou ziek worden van mezelf :maffia:

We kunnen hier nog jaren over praten, en dan zal de discussie verschuiven naar 'wat is muziek', laten we dat niet doen.
We begrijpen elkaar, of ik begrijp jouw tenminste, dus zand erover en EDV (even dikke vrienden).

Origineel geplaatst door bambamstudio
ik typ met deze niet meegeteld één regel:

EDP heeft geliijk !

Ahm.. ik vind dat EDP gelijk heeft staat beter .. vind ik :engel: :engel:

Ten aanzien van Tiesto en op de persoon spelen, iemand die van zichzelf zegt dat ie het beste album aller tijden gaat maken vraagt er wat mij betreft zelf om, laat hem maar eens wat muzikale argumenten aandragen om deze stelling te onderbouwen. Ik ben echt niet trots op hem als nationaal produkt, en laten we hem ook maar niet vergelijken met Rembrandt en Van Gogh, die werden tenslotte beroemd uitzonderlijke artistieke kwaliteiten.

sorry hoor niks persoonlijks knaller maar ik wordt er zo moedeloos van dat mensen niet lezen. ik vergelijk die schilders niet qua prestaties maar louter en alleen dat het een leuk export produkt is voor het buitenland. ik vergelijk hem dan ook niet qua artistikiteit(schrijf je dat zo).

Hmm..

Ik denk dat deze thread niet eens zozeer om Tiesto draait alswel het zeer overschatten van de term DJ...bij mij wel..

Iedereen met enig ritmisch gevoel en die weet hoe een SL1200 werkt, kan na een paar uurtjes oefenen plaatjes door elkaar heen laten lopen... maar dat terzijde...

Sinds de beelden die ik op TV heb gezien van menigtes die de DJ's verafgoden [op house-feesten zoals Trance-energy en Sensation van die uitmelkers ID&T waar je 4 Euro voor een biertje en 8 Euro voor een Breezertje betaald!!!]krijg ik altijd ik mijn bedenkingen als iemand zegt ' ik ben DJ' ...

Lekker snel geld verdienen en jezelf voordoen als een of andere coole gast die ongelofelijk veel verstand heeft van muziek is tegenwoordig wat je vaak ziet bij zgn DJ's op bijv TMF en MTV enz enz...
Ik denk dat dat bij mij in elk geval ook meespeeld, en dan gaat het er niet eens om of dat het Tiesto of een andere Milli Vanilli act is...

Even voor de goede orde..ik zou in zijn plaats ook zwaar incashen en zo maar ik ben nu eenmaal niet in die positie.
Ik zou ook wel voor 2 uurtjes draaien minstens 2000 Euro willen vangen !!!

Pfoeh tijd voor :biertje: en :peukie:

Nu vraag ik me alleen nog af wat jullie bedoelen met dat hij zegt dat ie het beste album allertijden gaat maken? Waar hebben jullie da dit dan gelezen?

Ik wil hem niet aanvallen vind zijn muziek zwaar oke behalve traffic,

Maar beste dj kun je gewoon niet zeggen, ik snap eigenlijk ook niet wie dat heeft durven te verzinnen.

Ze kunnen beter zeggen welke dj heeft het meeste publiciteit,

Want er zijn genoeg werkloze dj's die gewoon veel beter zijn maar wat bedoelen hun met beste dj, waarschijnlijk levert hij het meeste geld op.

Maar is wel leuk dat hij toevallig uit breda komt. Zie NB.

Tiesto draait geen TRANCE!!!!!!!!. Maar carnaval house. Hoevaak moeten we het nu nog zeggen dat alles wat ze tegenwoordig trance noemen, geen trance is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er is al een topic geweest over de verkrachting van deze naam.
Hoe noemen ze tegenwoordig een feest waar ze trance als in 1995 draaien? Is dat nu techno ofzo?

:mexico:

Hm, als je het zo gaat bekijken... :)
Trance is pas trance als mensen er van in een trance raken... Nou wordt het dus leuk: want dat betekent dat een nummer voor bepaalde mensen trance is en voor anderen niet :) (niet iedereen raakt in een trance)
Maar ons aller BoozyWoozy z'n muziekstijl valt ook onder "trance" :confused: .... (of is dat toch net eurohouse?)

Tiesto heeft zelf trouwens gezegd dat de beste trance uit 1995 komt, in tegenstelling tot wat de leken denken: de periode rond 1999... Maarja, zo is het toch bij alles?
De hardcore van 1993 is stukken anders als de hardcore van 2003 ... Maar moet ik daarom meteen een nieuwe naam hiervoor gaan uitvinden?
(misschien kan faab hier meer over vertellen, maar ik verwacht niet dat hij in een Tiesto-topic te vinden zal zijn :P)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back