draadloze muis

aeroflux

Stamgast
Hallo,

Ben m'n studio aan het reorganiseren. Nu zit ik te denken aan een draadloze muis en toetsenbord. Heeft iemand enig idee of dit "stoort" op bepaalde frequenties ?

dank

Niet dat ik ooit heb meegemaakt. Ik werk zelf met Gyration en die zit op de 2.4Ghz wat volgens mij nooit op hoorbare audio invloed kan hebben.

Vast wel. erger nog: zelfs een bedrade muis kan al storen. Ik heb hier een PC waar je de bewegingen van de muis uitstekend kunt horen in het audiosignaal. En sommige (ouwe) synths pikken nogal makkelijk allerlei frequenties op. Ik heb een zendamateur naast me wonen en als die aan het tokkelen is kan ik mijn Solina String gebruiken om 'm af te luisteren :)

Ik heb net een nieuwe PC voor muziekproductie besteld bij Vmusic Pro. Er werd mij aangeraden een bedraad toetsenbord/muis te kopen, want sommige draadloze toetsenborden/muizen veroorzaken storingen.

ik zou ook willen aaanraden zo weinig mogelijk draadloze zooi te gebruiken. Muis, toetsenbord,camera
kan allemaal prima bedraad over het algemeen.
door allerlei mix producten kan het wel degelijk hoorbaar worden.
Ik merk het vooral met mijn usb WiFi adapter, als ik ook maar wat doe op het internet dan hoor ik het piepen en kraken.
als ik met mijn gear aan de slag ga trek ik de WiFI stick er dan maar uit en is het een stuk minder.

Heb al jaren een draadloze logitech muis en toetsenbord, en heb nog nooit ergens last van gehad.
Had vroeger wel dat als ik de oude bekabelde muis bewoog dit op de geluidskaart hoorde, maar dit zegt meer over de geluidskaart toen, dan over de muis.

Ik heb altijd alles bedraad gehad. Heb je tenminste ook niet het gezeur dat precies je batterijen leeg zijn op het moment dat je lekker "in the flow" aan het produceren bent.

Nu heb ik bij m'n laptop wel zo'n Apple Magic Mouse onding. Waardeloos. Verliest constant z'n connectie met bluetooth etc. Werd er helemaal gek van, dus heb hem ergens in een hoekje gesmeten... :)

Heb al jaren een draadloze logitech muis en toetsenbord, en heb nog nooit ergens last van gehad.
Had vroeger wel dat als ik de oude bekabelde muis bewoog dit op de geluidskaart hoorde, maar dit zegt meer over de geluidskaart toen, dan over de muis.
Dit kan ik absoluut onderschrijven. Al jaren gebruik ik een draadloze muis zonder storingen. I wil niet anders meer.
Ik heb altijd alles bedraad gehad. Heb je tenminste ook niet het gezeur dat precies je batterijen leeg zijn op het moment dat je lekker "in the flow" aan het produceren bent.
Batterijen leeg is met de tegenwoordige muizen geen probleem, opladen gaat via usb, dus je kan gewoon doormuizen!

Nog nooit problemen met draadloze muizen of toetsen gehad. Zowel PC als Mac geen probleem ook geen problemen met bluetooth muis en keyboard. Wel nu een bedraad keyboard voor de Mac gehaald omdat je dan een makkelijke usb toegang hebt en een nummeriek keypad.

Nog nooit problemen met draadloze muizen of toetsen gehad.

+1

Behalve dan heel vroeger met eentje die met infrarood werkte.

En ik ben helemaal verslaafd aan de magic mouse vanwege de gestures. Ook geen enkel probleem gehad met de verbinding hier. Dus Subgroover, als je hem niet kapot gegooid heb, heb ik nog wel interesse :D

Het gaat denk ik ook niet zo zeer om problemen maar om het introduceren van een mogelijke storingsbron in je setup.
het WiFi signaal is niet erg krachtig maar kan toch instralen op kabels en electronica. Als je geen extra noise hoort als je WiFi aan staat is het ook geen issue. maar ik hoor echt storing in de audio als WiFi aan staat en dat is al bij normale volume setting.

probeer ook maar eens zonder dat je een muziekje oid aan hebt staan en dan het volume behoorlijk opvoeren
en dan je WiFI uitschakelen en waarnemenof het ruis/storings niveau afneemt.

Ik heb sinds een half jaar ook een draadloos RF setje (toetsenbord en muis) van Trust. Simpel setje van € 30,- en nergens last van.

Jarenlang moest ik niets van draadloos hebben (idd ivm storing, lege batterijen etc), maar mijn angst blijkt ongegrond. Ik vind het heerlijk dat ik de boel nu makkelijk aan de kant kan schuiven en mijn (lomp grote) keyboard naar voren kan trekken, zonder dat de snoertjes van toetsenbord en muis in de weg zitten.

Heerlijk!

Ik denk dat je het gewoon moet proberen. Desnoods vraag je of je het setje thuis mag testen, of je koop online en dan kun je het binnen 7 dagen terugsturen als het niet bevalt.

Als je storing ondervindt van wifi of de freq van muis, toetsenbord zou ik toch eerder gaan twijfelen aan de kwaliteit van je audioninterface.
Wanneer het 'instraalt' op je kabels zou ik mij ernstig zorgen maken over de kwaliteit van je kabels.
Het enig dat ik wel eens gehoord heb is de hardisk activiteit op je audio.

Precies. Is er ook al een plugin met het nostalgische geluid van vintage muis interferentie?
(Wel minimaal keuze uit serieel, ps/2 en usb aansluiting)

Back