Producer bezigheden?

Musicmaker

Vastbesloten
Hoi,

Wat doen de meeste house producers voor hun werk naast het produceren in een studio? Ben je veel tijd kwijt aan andere dingen dan muziek maken, zoals bijvoorbeeld bezig zijn met ideen voor de marketing, of kan je je grotendeels bezig houden met producties?

Re: Producer bezigheden?

Origineel geplaatst door Musicmaker
Hoi,

Wat doen de meeste house producers voor hun werk naast het produceren in een studio? Ben je veel tijd kwijt aan andere dingen dan muziek maken, zoals bijvoorbeeld bezig zijn met ideen voor de marketing, of kan je je grotendeels bezig houden met producties?

er zijn maar erg weinig "house producers" die dit full-time doen...de meeste die ik ken hebben er gewoon een baantje naast, al is dat wel vaak muziek-gelieerd, zoals bv in een platenzaak werken/je eigen platenzaak runnen, in-house producer/engineer (bv jay-j en chris lum) of professioneel DJ..... maar dit zijn echt de piekjes van de berg.. de rest werkt gewoon als postbode, programmeur of triangel-reparateur ;)

Olaf

ik denk ook van de meesten - hoe proffessioneel hun werk ook moge zijn- dat muziek zich bevind in de hobby ruimtetijd.
van mij ook.
(alhoewel ik niet het proffesionele stadium heb :D )

Ik werk full-time als producer.Daarnaast dj ik vaak in de weekends.
En ik ben er eigenlijk altijd mee bezig.....als ik niet muziek aan het maken ben,dan ben ik wel samples aan het zoeken of muziek aan het luisteren..( Of forums zoals deze bezoeken...)
Over zaken zoals marketing maak ik me niet te druk,daarvoor is de platenmaatschappij....maar je moet natuurlijk wel je administratie regelen,boekingen bijhouden enz.

Ik sta momenteel full time in een Flexodrukkerij, me zwaar in't zweet te werken met dit weer.. t'is dat ik het DTP/AV/3d en grafisch vormgeven ff achter me laat en me wat meer op mn muziek kan richten. maar zodra ik weer thuis kom kan ik weer lekker afreageren op mn apparaatjes,wat soms wel eens erg bizarre resultaten kan boeken.. :eureka:

Ik ben fulltime producer/dj.
DJ over het algemeen in de weekenden en feestdagen.
Doordeweeks om 9 uur in de studio aanwezig en werk tot 5 uur ofzo.
Deadlines kunnen er ook wel eens voor zorgen dat het tot in de late uurtjes gaat.
Daarnaast bemoei ik me met hoesontwerp van bijv mijn album lever infocopy in die ik 10x gechecked heb.
Mastering doe ik zelf,onderhandelingen over projecten,merchandising e.d. doe ik zelf.
Planning van projecten, tijdspanne afspraken met andere collega''s voor samenwerking.
etc.

in de vrije tijd die ik daarnaast nog heb mag ik graag dit synthforum bezoeken en films kijken en spaarzame sociale contacten onderhouden.

Gelukkig houd mijn vriendin de admin bij anders zou het pas echt een zootje worden:)
Deze weken doe ik vrijwel niets,mij te warm...pff

Origineel geplaatst door faab
Deze weken doe ik vrijwel niets,mij te warm...pff

Yeah right! En door de stad sjokken/racen met deze bloed hitte noem jij niks doen? ;)

Maar goed...

Ik ben dus full-time Multimedia Developer en ben dus de meeste tijd bezig met vormgeving, programmeren en AV editing. Dus werkzaamheden waar een producersloopbaan prima bij zou passen. Op mijn werk gebruik(te) ik dus Reason om producties van muzikale ondersteuning (behangmuziek) te voorzien, nu zal ik mijn baas uiteraard sneller verzoeken mij e.e.a. thuis in elkaar te laen draaien.

Door omstandigheden heb ik enkele jaren stil gelegen met DJ'n / Produce'n maar kan nu met mijn nieuwe setup-je weer aan de slag. Ik heb me voor genomen om het rustig aan te doen en het vooral als hobby te blijven zien!! Op het moment dat het mocht gaan lopen kan ik me altijd nog druk gaan maken ;) en mijn reguliere baan naar 32 uur zetten.

Yeah right! En door de stad sjokken/racen met deze bloed hitte noem jij niks doen?

Dat zijn ook producersactiviteiten toch...belangrijke nieuwe aankoop doen;) Ga hem zo ff aansluiten:duivels: :D

Bedankt iedereen.

Hoe zit het als je net begint? Kan je vaak nog een beetje aangeven wat je graag wilt, dus dat je bijvoorbeeld in overleg bepaald wat de plaathoes wordt, of ben je dan grotendeels overgeleverd aan de ideen van de platenmaatschappij?
Hoe lang mag je meestal bezig zijn met een nummer trouwens?

Naar mijn mening mag je altijd wel inspraak hebben in de hoes e.d.
Vaak vinden platenmaatschappijen het erg tof als je met frisse ideeen aan komt zetten.
Mits betaalbaar natuurlijk!

Hoelang je over een track doet ligt er helemaal aan, persoonlijk vind ik langer dan een week al veel te veel.
Als een nummer niet werkt na een week dan gooi ik het in de prullenmand.
De beste tracks onstaan naar mijn mening altijd in hoog tempo en zijn simpel.

Teveel doorproduceren op een track die niet goed is werkt niet.
In het engels hebben ze daar een fantastische uitdrukking voor:

YOU CAN'T POLISH A TURD;)

verder volg gewoon je gevoel.

Hoelang je over een track doet ligt er helemaal aan, persoonlijk vind ik langer dan een week al veel te veel.

In een paar uur heb ik wel een heel nummer af die ik goed vind klinken. Afwerken doe ik waarschijnlijk nog wel te lang als ik jou hoor. Moet wel kunnen op zich een week.

Teveel doorproduceren op een track die niet goed is werkt niet.
In het engels hebben ze daar een fantastische uitdrukking voor:

YOU CAN'T POLISH A TURD

Je hebt gelijk. Ik wou eigenlijk binnenkort nog verdergaan met een nummer waar ik al weken aan zit. Het is er in die tijd alleen maar slechter op geworden. Wel jammer, er zitten wel mooie stukken in.

Ik zal over een tijdje is wat tracks gaan plaatsen, dan hoor ik aan jullie reacties wel of het sowieso wel de moeite waard is om demo's op te gaan sturen.

Bedankt :)

Dat zijn ook producersactiviteiten toch...belangrijke nieuwe aankoop doen;) Ga hem zo ff aansluiten:duivels: :D

En dan kun jij gewoon slapen als dat ding nog in de doos staat? :confused:

En dan kun jij gewoon slapen als dat ding nog in de doos staat?

Moest van moeders de vrouw dvd kijken, dus ik had gisteravond geen tijd.
Wel complete handleiding al gelezen....soort voorspel toch;)

Ech nie.. de vrijgezel die gaat pas slapen.. als ie alle functies en geluiden heeft gehoord :) En alhoewel ik niet vrijgezel ben, kan ik ECHT nie slapen voordat ik mijn nieuwe aankoop flink onder handen heb genomen.

Da's waar :) voordat je de leadzangeres onder handen kunt nemen zit je met het hele wine&dine verhaal :mexico:

heheheheh

Origineel geplaatst door Lynxxx
Da's waar :) voordat je de leadzangeres onder handen kunt nemen zit je met het hele wine&dine verhaal :mexico:

heheheheh

En waar is dat dan goed voor? Gaat ze daar open van klinken? :P

.

ligt er natuurlijk ook aan hoeveel tijd je er in die week insteekt, als prof kun je er 40 uur insteken. ik werk gewoon en doe muziek savonds of zaterdags. hiernaast zal ervaring ook een rol kunnen spelen.

simpele tracks zijn zeker het beste.....:D (Dark Impulses :halleluja ), alleen misschien wel het moeilijkste om temaken .

Ik ben fulltime cameraman/editor; ik maak voornamelijk promofilmpjes voor bedrijven en instellingen. Eventuele achtergrondmuziek haal ik van rechtenvrije stock-cd's. Nu zijn we bezig met het maken van een korte fictie film, waarbij ikzelf de muziek voor mijn rekening ga nemen. Dat wordt dan mijn eerste beroepsmatige klus kwa muziek....ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen........

Back