Producer bezigheden?

hmm, je mag dus niet té veel tijd steken in een goeie track en hij mag niet te complex zijn?
dat zijn eigenlijk de waardevolste tips die ik ooit hoorde :D

persoonlijk kan ik mij moeilijk "producer" noemen maar eerder "muziekliefhebber"
(in een wel zeer brede interpretatie, dus ook maker)
en daarnaast was ik student en nu werkzoekende :)

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door Croaton
ligt er natuurlijk ook aan hoeveel tijd je er in die week insteekt, als prof kun je er 40 uur insteken. ik werk gewoon en doe muziek savonds of zaterdags.

Klopt, je hebt dan ook meer last van 'snijverlies'. Dus zeg maar verloren tijd door het opnieuw in je project moeten komen.

Daarnaast ligt het er ook aan of je met of zonder vocalen werkt en wat daar de kwaliteit van is.

Wat Faab denk ik een beetje bedoelt (correct me if I'm wrong, maar zo zie ik het i.i.g.) is dat wanneer je te lang (in uren) met een en dezelfde track bezig bent en blijft, de kwaliteit vaak alleen maar achteruit gaat. Je versleutelt dan tig keer wat omdat je er aan gewend raakt en hij saai begint te worden (logisch na tig keer hetzelfde loopje). Of hij niet spontaan meer klinkt (te geknutselde overgangen).

Tis ook belangrijk om af en toe ff afstand te nemen,ff iets anders doen.....dan kun je weer een beetje fris luisteren naar wat je gemaakt hebt....

Wat Mike-E zegt is precies wat ik bedoel.
Op een gegeven moment moet je kunnen zeggen nu ben ik tevreden of ik vind het klote.
Je moet gewoon knopen kunnen doorhakken.

@ croaton thx voor het compliment:biertje:

Origineel geplaatst door faab

Je moet gewoon knopen kunnen doorhakken.

Of in ons geval : Je moet gewoon kunnen hakken...:D

Maar goed,volgens mij ging deze thread over of producers full-time waren of dat ze ook nog "gewoon" werk deden...

In de hardcore-scene zijn er niet veel die full-time produceren....zeker niet producers die alleen hardcore maken.........
Ik denk dat in de mainstream dance het makkelijker is om dat te doen,simpelweg omdat daar meer geld te verdienen valt.....

Origineel geplaatst door dione
In de hardcore-scene zijn er niet veel die full-time produceren....zeker niet producers die alleen hardcore maken.........
Ik denk dat in de mainstream dance het makkelijker is om dat te doen,simpelweg omdat daar meer geld te verdienen valt.....

Ik had heel eerlijk dan ook niet verwacht dat jij dat deed!

mensen die kunnen leven van hun muziek zijn ondertussen een uitstervend ras zeker?
toch producers.
life performer is nog wat anders vermoed ik (ik zie da wel nog lukken als lucratief)
maar louter producen? hmm lijkt me moeilijk

Origineel geplaatst door bikkel
Ik had heel eerlijk dan ook niet verwacht dat jij dat deed!

wrom niet ??

nou helpt het wel dat ik er ook bij dj...

wrom niet ??

nou helpt het wel dat ik er ook bij dj...

Nou ja ik dacht dat er eigenlijk gewoon echt niemand puur met muziek en DJ'en goed rond kon komen. Maar je hebt zelf nog een label, tikt dat dan zo aan?

Het is niet zo dat ik dat nou nooit zou kunnen verwachten van zo iemand als jou, maar het stemt me eerder vrolijk dat het uberhaupt mogelijk is. No offence dus :)

okee :biertje:

maar ik heb geen eigen label hoor....

het is alleen belangrijk dat je blijft produceren en dat er een hoop blijft uitkomen....
en als je veel draait is het wel te redden....maar je wordt er niet rijk van....

okee :biertje:

maar ik heb geen eigen label hoor....

het is alleen belangrijk dat je blijft produceren en dat er een hoop blijft uitkomen....
en als je veel draait is het wel te redden....maar je wordt er niet rijk van....

wat is rijk? als je veel kunt draaien kun je toch aardig verdienen als ik de bedragen per uur hoor.......... bedragen vanaf 1000 euro per uur....is toch nie slecht..

Ik denk/weet dat de meeste hier op 't forum het meer als UITGEBREIDE hobby doen, zo ook ik..
Opzich zou ik wel van m'n hobby m'n werk willen maken, maar ik denk dat het om NU (met ZOveel dj's/producers/etc.) tegaan beginnen toch wel moeilijk is om er mee rond te komen. Laat staan dat je echt kan opstarten en het minimaal een jaar kan volhouden (qua financien). Maar misschien heb ik te weinig lef en/of connecties.

ik denk er ook zo over, beste zoidsity...
vooral nu iedereen er op los download in plaats van cd's te kopen...

ik breek soms mijn hoofd daarover of daar iets aan te doen valt.
ik zou echter niet weten wat.
zelfs vinyl platen worden in mp3 omgezet...

greetz

cloudy

wat is rijk? als je veel kunt draaien kun je toch aardig verdienen als ik de bedragen per uur hoor.......... bedragen vanaf 1000 euro per uur....is toch nie slecht..

dan moet je maar eerst een 1000 per uur krijgen.
En wat denk je dat platen kosten, dat studio gear kost.....

1000 per uur ? Dat zou mooi zijn.....:eureka:

boozy woozy: 1400 per uur
yves 1000 per uur
uhm welke wist ik ook alweer nog meer.
dana wist ik zo ook nog.......

dan nog 300 per uur. dan 3 a 4 sets per weekend. das nog 1200 per week :D

Die DJ bedragen die worden genoemd zijn en beetje erg over de top.
Ik spreek in ieder geval voor hardcore, yves vraagt zeker geen 1000 per uur want dat krijgt ie never.
Deze jongen probeert juist weer een beetje terug te komen dan kan je het zeker niet permitteren
om zo achterlijk veel te vragen.

Wat betreft dana die vraagt alleen veel geld voor hardstyle sets, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar op het internet staan ontiegelijk veel foute bedragen van dj's.
Boozywoozy is zo onderhand een popster en zal idd navenant betaald worden.

en bovendien is 3 à 4 sets per weekend ook niet echt realistisch......

Back