Producer bezigheden?

Origineel geplaatst door faab
Die DJ bedragen die worden genoemd zijn en beetje erg over de top.
Ik spreek in ieder geval voor hardcore, yves vraagt zeker geen 1000 per uur want dat krijgt ie never.
Deze jongen probeert juist weer een beetje terug te komen dan kan je het zeker niet permitteren
om zo achterlijk veel te vragen.

Wat betreft dana die vraagt alleen veel geld voor hardstyle sets, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar op het internet staan ontiegelijk veel foute bedragen van dj's.
Boozywoozy is zo onderhand een popster en zal idd navenant betaald worden.

liegt yves, dan lieg ik

hoezo yves aan het terugkomen? hij draait zowieso elke zaterdag in club insomnia (zino) en heeft voor de rest nog veel boekingen.....

Het zal wel maar de verhalen die ik gehoord heb zijn van een andere strekking.
Laat ik heel duidelijk zijn ik ken heel wat zeer grote organisaties die dat pertinent niet voor hem betalen.

begrijp me goed ik wil je echt niet voor leugenaar uitmaken.
Het boeit me zowiezo niet wat een ander verdient vind het veel belangrijker wat ik kan verdienen;)

Origineel geplaatst door faab
Het zal wel maar de verhalen die ik gehoord heb zijn van een andere strekking.
Laat ik heel duidelijk zijn ik ken heel wat zeer grote organisaties die dat pertinent niet voor hem betalen.

begrijp me goed ik wil je echt niet voor leugenaar uitmaken.
Het boeit me zowiezo niet wat een ander verdient vind het veel belangrijker wat ik kan verdienen;)

natuurlijk gaat het om wat je zelf kunt verdienen, maar je kunt je natuurlijk ook referentiekader hebben :D

Origineel geplaatst door Croaton
natuurlijk gaat het om wat je zelf kunt verdienen, maar je kunt je natuurlijk ook referentiekader hebben :D

dan is 1000 euro nog niet een goede referentie.
Alhoewel..tiesto, armin, corsten, jean...die halen dat wel....helaas.....

Wat doen de meeste house producers voor hun werk naast het produceren in een studio?

vergeten we de vraag van de thread niet ? :)

Origineel geplaatst door dione
Tis ook belangrijk om af en toe ff afstand te nemen,ff iets anders doen.....dan kun je weer een beetje fris luisteren naar wat je gemaakt hebt....

Zekerz... Ik werk altijd aan een paar nummers door elkaar, zo raken je oren niet gewend aan die ene loop... Of als de gewenning echt erg is... GAMEN!!

Ik heb zelf ook full-time-ambities, helaas moet ik wel nog even gaan kijken hoe ik dat ga aanpakken ;)
Hoef niet full-time produceren zijn, maar ook administratie en later eigen label enzo... Kan ik tenminste wel zeggen dat ik plezier heb in m'n werk! ...
Maarja, eerst eens dat eerste nummer van me gereleased krijgen, ben weer eens aan't dromen :engel:

Origineel geplaatst door dione
....maar je wordt er niet rijk van....

je bent rijk in datgene wat je doet.. het geld zou voor mij hier ondergeschikt aan zijn, wat een leven man ! :okdan:

je bent rijk in datgene wat je doet.. het geld zou voor mij hier ondergeschikt aan zijn, wat een leven man !

In zekere zin heb je gelijk, maar als je geen pegels,doekoe cq centjes verdient met je brouwsels
dan is het echt heel snel afgelopen met je levendje.
Full time producer zijn is een hard vak dat met vallen en opstaan gepaard gaat,alleen als je broodje nuchter blijft en je doelen probeerd na te streven is er een kans van slagen.
Ik zie collega's cq vrienden van me massaal weer aan het gewone arbeidsproces deelnemen of soms zelfs definitief stoppen.
Kijk niet te veel door een roze bril naar deze business want dan zou je wel eens hard een deksel op je neus kunnen krijgen.

OK, aangezien een aparte thread in de korste keren uitloopt in een grote rel toch maar even hier waar de context wat beter lijkt (hopelijk).

Waarom noemt ineens elke achterlijke boerenl*l zich producer?
Heb ik een aflevering Menthol Theo gemist of zo?

Vind dat je pas producer mag noemen als je je geld verdiend met muziek 'produceren' en in de hoogste belastingschaal ingedeeld wordt. Je minstens een huis in het buitenland hebt en het prive nummer van Katja Schuurspons hebt.

En dat de producer wereld hard en gemeen is OK. Maar denk maar niet dat andere beroepen een 'walk in the park' is. Eerder dat als je veel geld wilt verdienen er zat mensen zijn die dat ook willen en je dan beter/gemener/tactischer/eerder moet zijn.

En de 98% van de leden die zich hier producer noemt zal nooit verder komen dan het lokale jeugdhonk of een release op een underground label. Maar moet je dat dan perse zo nodig?
Er zijn zo ontzettend veel manieren om gelukkig te worden in het leven.

@fuse: je kan gelijk hebben. vanwaar de neiging om te fulmineren op een aantal van die dingen? ze irriteren je blijkbaar...

wat mezelf betreft: ik noem me geen producer, maar heb wel de ambitie om dat te worden, en als het even kan ook nog wat op redelijk niveau. maar alles op zijn tijd :)
en geld mee verdienen? we zien wel. als het even kan wordt het in het beste geval een bij-beroep :D

gelukkig worden... laat ons zeggen gelukkig zijn voor mij, daar hoort in hele grote mate muziek bij, of komt er op zeer verschillende manieren aan te pas.

@faab: spijtig en zeer pijnlijk te horen dat die ouwe reuzen het voor bekeken houden...

[ONTOPIC]

wat met de producer bezigheden dus... ik heb het fenomeen dat ik soms geen inspiratie heb en soms wel. vaak heb ik er wel na een mottige periode waar het nie zo goe met me ging. daarna "boem!" en ideetjes. soms schieten ze ook zonder problemen te binnen hangt er allemaal van af. en soms kan ik daar weinig aan manipuleren. Het enige vaak geciteerde dat aan te raden valt is eventjes iets anders gaan doen denk ik.

[ik vraag me af of dit werkelijk iets met het topic te maken had? maar misschien uiteindelijk wel. dingen die je doet om inspiratie te vinden, als procucer, zijn producer activiteiten... en ik gign er even van uit dat ik een producer ben ;) ]

greetz

cloudy

sinds 2001 ben ik full time dj en in 2004 heb ik me wat hardware en software aangeschaft, nu ben ik wat aan het puzzelen... ducen ~ heb ik al gevonden ~ pro komt eraan.

8o)

Back