Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Vandaag even met de nieuwe Odyssey gespeeld op Dancefair. De klank is echt wel goed en op zich is het apparaat prima te bedienen ondanks de wat kleinere schaal. Toetsenbordje is niet geweldig maar op zich kwam ik er wel goed op weg; als monosynth is het nu eenmaal niet dat je moeilijke akkoorden gaat spelen en voor de gewone riedeltjes functioneert het wel. Had toch liever full size toetsen en hoog kwaliteit klavier gehad. Al met al een leuk apparaat, maar dat hele mini/shrink down gedoe is niet voor mij. Als je per se die klank wil een no-brainer natuurlijk voor die prijs vergeleken met een vintage model in goede staat.

Vandaag even met de nieuwe Odyssey gespeeld op Dancefair. De klank is echt wel goed en op zich is het apparaat prima te bedienen ondanks de wat kleinere schaal. Toetsenbordje is niet geweldig maar op zich kwam ik er wel goed op weg; als monosynth is het nu eenmaal niet dat je moeilijke akkoorden gaat spelen en voor de gewone riedeltjes functioneert het wel. Had toch liever full size toetsen en hoog kwaliteit klavier gehad. Al met al een leuk apparaat, maar dat hele mini/shrink down gedoe is niet voor mij. Als je per se die klank wil een no-brainer natuurlijk voor die prijs vergeleken met een vintage model in goede staat.

Aangezien ze full size toch niet gaan doen denk ik, hopen dat ze een desktop / 19" module gaan maken dus, maar dat zal, als het al gebeurt, nog wel even duren..

je kan dat loopje toch met een hele reeks synths maken? omdat een kniedel het op youtube zet is het een prophecy?

gaan het zien of voor mij die percussie sounds een 808 gaan overtreffen met organisme. anders gaat hij weer net zo hard de deur uit.

de ARP Odyssey verkoopargument bij uitstek
wat dacht u van de solo aan het eind van On Boradway van Gary Numan?!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=TaPzt0vK7Ok

die sound heb ik zelf nooit uit mijn Ody gekregen, heb hem helaas ook niet meer.
zit er toch wel aan te denken om de KORg Ody aan te schaffen Rev03.

hoewel ik toch altijd liever voor het origineel ga
mar beschikbaarheid etc...

De slimkeys is voor mij wel echt een afknapper. Wacht wel tot de rackversie uitkomt. Als die uitkomt.

je kan dat loopje toch met een hele reeks synths maken? omdat een kniedel het op youtube zet is het een prophecy?

Ik was nogal verbaasd hoeveel sounds van the Prodigy uit de prophecy kwamen. Ik was er hevig van overtuigd dat het analoge geluiden waren. Dit lelijke grijze doosje zet toch redelijk wat analoge synths in de schaduw en klinkt vaak nog analoger. Er zijn maar weinig va's die ik vet vind. En de prophecy is een goed argument om analoge puristen de mond te snoeren. :-O

Dit lelijke grijze doosje zet toch redelijk wat analoge synths in de schaduw en klinkt vaak nog analoger.

Dat kan nie he. Je kan een mening hebben dat iets mooier dan het andere klinkt.
Maar een digitale synth kan niet analoger klinken dan een analoge synth. (tenzij de analoge synth stuk is en geen geluid meer produceert. naja eigenlijk dan zelfs niet. :p)

Maar waarom wil je zo graag puristen de mond snoeren? Die mogen er toch ook gewoon zijn?

Nou het is niet dat ik dat zo graag wil, het is meer dat ik echt verbaasd ben dat de Prophecy de sounds maakte die zo analoog klinken waarvan ik jaren dacht dat ze analoog zijn en waarvan vele dat dachten.

die prophecy ziet er mij te buck rogers achtig uit....

mede daarom altijd al gemeden ---> lekker elitair, ik weet het :P

maar eh nog 4 dagen volgens bax, dat betekend zaterdag up en running...lekker puh met je prophecy :D

Ik ga hem gebruiken voor theta hersengolf manipulaties en MK ultra applicaties

echt-wel-hoop-jongen.jpg

........

Back