Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

je zal wel deels gelijk hebben, maar die rare behringer zet toch weer n onverwachte stap en hij heeft wel iets opgebouwd door de jaren, met zijn goedkope rip-offs.
hoe dan ook, kopen doe ik zo'n nieuwe synth sowieso niet - wat voegt t toe? een extra knop, een extra schuif - het blijft allemaal speelgoed. ;)

De andere aangekondigde op de ARP Odyssey gebaseerde synth, de Athena van modular bouwer AMSynths, komt er nu mogelijk niet. Onderstaande update van 31-12-2014 hebben ze zelf de datum February 2012 meegegeven. Blijkbaar hebben ze daar de champagne al erg vroeg opengetrokken, want er wordt ook meermaals gesproken over de Arp Odyssey van Kong ;)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    64,6 KB · Bekeken: 87
$ 999,- met alle 3 de filters en hij komt ook in 3 uitvoeringen, zw/or zw/gd en wit.

Dan wordt het even afwachten hoe de bouwkwaliteit en geluidskwaliteit is, want 1000 koopt je natuurlijk ook mooie andere vintage of nieuwe synths.

1000 ballen maakt deze voor mij niet meer interessant. Er zijn veel betere synths op de markt voor dat geld in mijn opinie. Ook het gebrek aan vernieuwing is frappant, puristen gaan me hier tegenspreken natuurlijk maar een leuke midi implementatie had het voor live een veel interessanter instrument gemaakt. Geef mij maar de creamware DSP versie.

Info komt van synthopia en is nog niet bevestigd dus schiet mij aub niet af als er iets niet klopt.

Minikeys is wel een dealbreaker. Lijkt dezelfde kant op te gaan als de MS-20 mini. Zo jammer, Korg heeft goud in handen maar komt wederom met Fischer Price spul.

Kan me voorstellen dat je als band zo een bak best kan gebruiken. Dus ik kan me dan ook voorstellen dat de mini-keys dan
wel een beetje een probleem vormen. Op een podium hang je er niet snel een extern keyboard aan lijkt me.

ik denk het ook hoor, wordt history repeating zoals de ms 20 mini - er volgt vast wel een groot bouwpakket. Zijn die grote ms 20 paketten ondertussen uitverkocht, trouwens? Recent bleek van niet.

als ie echt met minkeys komt dan laat ik hem gewoon voor wat ie is, ik g daar echt niet in mee in die verloedering.

Breng hem dan gewoon ZONDER keys uit Korg zzzz tot de 1000e macht

Wel dat is het hem net. Door gebrek aan creativiteit gaan ze ouwe meuk heruitgeven..

Hier ben ik het niet echt mee eens aangezien ze ook genoeg nieuwe troep uitbrengen. De Korgarp lijkt mij meer een antwoord op de eeuwige vraag van de consument: "waarom maken ze niet weer een nieuwe batch jup8/prophet5/oddyssey/ouwetroep???". Nou hkrijg je die meuk gaat men lopen zeuren dat ze lijden aan gebrek aan creativteit . haha

Inderdaad… het is een beetje hetzelfde als Metallica. Als ze eens iets nieuws proberen, krijgen ze van iedereen te horen dat ze hun roots zijn vergeten. Maar als ze dan weer eens wat lekker ouderwets beukwerk afleveren, zegt iedereen dat ze niet vernieuwend genoeg zijn. ZZzzzzz…

Enfin, Korg is gewoon een commercieel bedrijf. Ze proberen gewoon zoveel mogelijk winst te maken, dus als ze ergens een grote vraag/gat in de markt zien, springen ze daar in. Zo simpel is het volgens mij.

De lol van minikeys heb ik echter nooit begrepen...

De lol van minikeys heb ik echter nooit begrepen...

Tja ook dit is wel weer te verklaren aangezien tegenwoordig 90% van de studios in slaapkamertjes zit en veel mensen een synth verkopen omdat die teveel ruimte in neemt.

Daarnaast is het makkelijker om een synth (klavier) groter te maken dan kleiner te maken ;) een soort van bij- versus af-knippen
Neemt niet af dat ik hem zelf graag met grote keys had gezien, het zelfde geld voor die MS20. Maar toen na de release van de MS-20mini de diy kit uitkwam met de full-sized keys was ik toch niet verkocht. Ik heb ook niet echt de drang gehad naar re-isseus. Het word een soort monalisa print in een posterlijst.

hoe mini zijn die dingen nou helemaal, op de ms-20 zit toch ook niet echt mini maar meer midikeys, nooit op gespeeld, zijn die ruk?

Back