Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

de ms 20 mini keys zijn 19 mm breed, die van mijn juno 2 22mm
Vermoedelijk zullen ze de arp ook wel dezelfde keys geven, zou voorspelbaar zijn.
we hebben het over 3 mm smaller.
hoe breed zijn ze vd microbrute of microkorg?

de ms 20 mini keys zijn 19 mm breed, die van mijn juno 2 22mm
Vermoedelijk zullen ze de arp ook wel dezelfde keys geven, zou voorspelbaar zijn.
we hebben het over 3 mm smaller.
hoe breed zijn ze vd microbrute of microkorg?

Speciaal voor jou :P ff de toetsen van mijn MicroBurte opgemeten: 22 mm.

Ik vind echte minikeys onhandig omdat je spiergeheugen voor akkoorden bv niet meer klopt. Wil je een echte eighties 2 octaafs baslijn spelen, zit je constant een noot te ver.

Maar meer nog dan dat: als ik 1000€ betaal wil ik een synth met volwaardige keys, met controls die wat ruim opgezet zijn zodat ik er vlot mee kan werken.

Het full-size MS20 bouwpakket was 2x zo duur dan de mini en ongeveer dezelfde prijs als een 2e hands originele. Als dat met de Odyssey ook zo is dan komt dat dus neer op zo'n €2000. Ook weer dezelfde prijs als wat de originele tegenwoordig zo'n beetje kost. Zou wel consequent zijn :)

welnu...

elka synthex minikeys
obxa minikeys

OMFG

Het wordt nu echt te bizar

Zou die R van Velzen soms groot aandeelhouder zijn bij al die bedrijven?

Die Synthex heeft full size keys denk ik, maar 3 octaven op een polysynth, are you kidding me? Maar zijn beide video's niet gewoon een mopje en geen echt standalone hardware product?

Die Synthex heeft full size keys denk ik, maar 3 octaven op een polysynth, are you kidding me? Maar zijn beide video's niet gewoon een mopje en geen echt standalone hardware product?

idd die elka is een minisynth geen minikeys, das wel beter idd.

General Music heeft deze week al aangegeven enkele classics w.o. de synthex te gaan releasen in 2015...

Dus je kan kiezen tussen een polysynth met 3 octaven en een polysynth for ants. Als er maar niet fatsoenlijk op te spelen valt. Leuke marketing, niks voor mij.

Nee, geen mini-keys!! Als er dan een toetsenbord aan moet zitten, dan in ieder geval genoeg full-size toetsen. Voor een poly-synth is dat toch het liefst 61 toetsen voor mij, waarbij 49 wel echt het minimum is. Voor een mono-synth mogen het er iets minder zijn, maar ook dan gewoon full-size a.u.b. ;)

Als je iets wilt wat er uitziet als een echte remake van de OBXa, dan kan ik me wel voorstellen dat ze voor mini-keys gaan. De kast van een echte OBXa is veels te groot (in verhouding met wat er nu op de markt is).

Ik denk helaas wel dat de maker van dit filmpje ons op het verkeerde been wil zetten :(

De bijgevoegde foto van KVR exact dezelfde knoppenstanden, spiegeling én beschadiging op het houtwerk aan de zijkant als de mini OBXa in het filmpje.

Daarbij heeft Gibson dacht ik de merknaam Oberheim nog steeds in handen. Ik kan me niet voorstellen dat Gibsons ineens mee gaat doen aan de vintage remake trend, zonder de naam Oberheim daar al een beetje zichtbaar te maken.

Helaas...

Attachments

• oberheim-ob-xa.jpg
    oberheim-ob-xa.jpg
    48,2 KB · Bekeken: 84

Lijkt inderdaad wel erg sterk dat die synths out of nowhere plotseling het levenslicht zouden zien.

Als je een Ob-Xa remake wil maken en je vindt de originele kast echt te groot tov wat er vandaag is (en je kan dei ngewanden blijkbaar kleiner maken dan origineel), beknip dan wat op de diepte en hoogte en je hebt moderne verhoudingen voor een hedendaags 5 octaafs synth.

'k Snap het probleem niet zo.. Sluit er gewoon een midi-keyboard naar keuze op aan en voila: full-size keyboard met 25 t/m 88 toetsen !

Back