Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Korgs markt is niet "vintage liefhebbers op synthforum" maar "tieners met DJ-aspiraties". Logisch, want een veel grotere markt.

Lijkt me stug dat Korg er een VA van zou maken. Korg weet beter dan wie ook dat hun KingKorg niet echt het verkoopsucces is geworden wat Korg wellicht wel in gedachten had met dat die synth goed en wel gelanceerd werd.

Daar zijn ze dan. 3/4 size keys, schijnbaar

imgext.php

mini-keys... :stupid
Doet m niet echt eer aan vind ik zelf. Ziet er een beetje als een toy-piano uit nu :\.

Maar wel erg vet dat ze alle 3 de filters erin gezet hebben :D!

Niet blij met mini uitvoering, ziet er verder wel tof uit. Ik parkeer mijn mening even totdat ik hem een keer zelf uit kan proberen.

Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar ik vind deze trend van re-issues met mini-keys eigenlijk geweldig. Iedereen heeft nu betaalbaar toegang tot deze analoge bakken, maar de snobs met vintage exemplaren zien niet hun investering in duigen vallen.

Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar ik vind deze trend van re-issues met mini-keys eigenlijk geweldig. Iedereen heeft nu betaalbaar toegang tot deze analoge bakken, maar de snobs met vintage exemplaren zien niet hun investering in duigen vallen.

Ik vind in eerste instantie de functionaliteit als instrument van belang, mensen die willen investeren kunnen beter naar het Damrak gaan en in aandelen gaan handelen.

Iedereen heeft nu betaalbaar toegang tot deze analoge bakken, maar de snobs met vintage exemplaren zien niet hun investering in duigen vallen.

Maar misschien moeten de snobs het dan ook niet als investering zien maar als een instrument waar je op speelt? Als investering is sowieso niet een hele verstandige, rekening houdend met inflatie en onderhoudskosten dan zul je op de lange(re) termijn er weinig op kunnen verdienen. Investeren in aandelen Korg is dan misschien handiger, die zijn goed bezig!

Investering is een groot woord. Maar de enigszins waardevastheid van vintage maakt het wel mogelijk om zo af-en-toe van instrument te wisselen zonder geld te lekken.

Als de sound ''RIGHT'' is en ik zou tot aanschaf overgaan dan zou ik voor het MK II design gaan, dus de zwarte met gouden opdruk.
Prijs zal hier wel wat duurder worden dan ''NORMAAL'' gesproken het geval zou zijn, de $ (dollar) staat op dit moment behoorlijk hoog.
Denk van een adviesprijs van om en nabij de 1300 euro!
We zullen spoedig zien.

Waar komt die prijs vandaan? Ik lees steeds dat hij $1000 zal gaan kosten, niet $1400
Zal de originele versie met 4035 filter dan straks het meest gewild worden? Het enige filter wat niet op de Mini aanwezig is :D

Back