Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Je vind de digitale versie beter klinken?
Of begrijp ik je verkeerd.
o nee, gebruik `m niet eens digitaal :) hahaha
nee maar gewoon opzich maakte de demo's weinig indruk.

let maar niet te veel op mij, ik ben toch geen muzikant :D

o nee, gebruik `m niet eens digitaal :) hahaha
nee maar gewoon opzich maakte de demo's weinig indruk.

let maar niet te veel op mij, ik ben toch geen muzikant :D

Nee klopt je weet er idd nog niet veel van. Dit is de sound zoals het hoort te zijn. Je kan wel 4k meer uit geven maar als je goedkoop arp 2600 sounds wilt. Dit is "het"

Of probeer je stiekem de nieuwe onderuit tehalen omdat je zelf een oude hebt..het zou netjes zijn als je dat er bij zou zeggen. ;)

Laatst gewijzigd:
nee oude vind ik ook niet zo heel super interesant klinken :)
hoogst waarschijnlijk dat ie wel in nummers zit waar die goed tot zn recht komt helemaal bewerkt en zo met effecten, maar zo`n droge demo doet me weinig.
niet om af te zeuren.
snap dat anderen dr meer mee kunnen.

hoogst waarschijnlijk dat ie wel in nummers zit waar die goed tot zn recht komt helemaal bewerkt en zo met effecten, maar zo`n droge demo doet me weinig.
niet om af te zeuren.

Oké dat kan toch.

Ik ken maar 1 nummer waar de ARP odessy lekker in zit. Herby hancocks cameleon. Maar voor moderne begrippen is de oddesy maar een saaie synth die enig sinds scherp klinkt. Begrijp me niet verkeerd ik zou er zeker plezier mee hebben maar dat heb ik ook met een kerkorgel of piano. Bv een ms bied meer mogelijkheden en heeft een aangenamer karakter

niet om af te zeuren.

Nee, Dit geluid rond 1:45 laat je koud?

Dat kan natuurlijk..

Laatst gewijzigd:
Pwm dat is geen ARP maar de coolste mono va synth ooit gemaakt, de korg Prophecy. Of bedoel je niet die acidachtige lead? Het geluid is zelfs een preset op het bakkie.

Ha Demian Ik wilde hem net posten. Idd de korg prophecy. De favoriete synth van Don Buchla en door iam veel gebruikt op tracks van de Prodigy.

Nee, Dit geluid rond 1:45 laat je koud?
http://www.youtube.com/watch?v=3zFZ32ZWj2I

Dat kan natuurlijk..

Komt dat geluid uit een Odyssey dan? Nooit geweten... Dacht altijd dat het een 101 was..

Edit: lol, niet verder gelezen, zou ds de prophecy zijn. Met een 101 en distortion ook prima na te maken!

Ik dacht eerder aan ABBA

Wat is er mis met de muziek van ABBA, die composities zitten heel goed in elkaar.
Dat hebben er na hun maar weinig voor elkaar gekregen, de main instrumenets van ABBA waren op een piano na ook nog eens een Yamaha CS-80, MiniMoog en i.d.d. ook een Odyssey.

Toch maar ff besloten van de nieuwe Ody te af te zien, ik zie meer in een vintage Mono-Poly geloof ik op t moment. :D

Back