Roland Aira

Crosstalk... Of gewoon dikke 50hz brom :D

dikke 50 hz ruis bedoel je.

er staan nu wel heel veel tr-808's te koop op ebay .. nu een stuk of 6 :D dus misschien gaan ze toch minder waard worden.

Hoe lang is de decay van de 808 bassdrum van de TR-8? Kan iemand een goeie sample plaatsen van een single 808 bassdrum met maximale decay?

Komt het in de buurt van deze?
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=117951&postcount=11

spectrum van die kick .. nu ik toch bezig ben.

Attachments

• 808bassdrumsound.jpg
    808bassdrumsound.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 61
Laatst gewijzigd:
edit: gevonden

Anyhow, deze ochtend de tr8 gehaald bij een locale muziekwinkel en ik vind t echt wel een superbak. Zowel op vlak van geluid als gebruik! Zal nog een beetje opnemen en delen

Laatst gewijzigd:
Ja ben er zo na een dagje spelen ook wel blij mee, geluid is ok, maar niet top, maar daar hebben we zat andere speeltjes voor, qua UI en funfactor is die gewoon top

Ja ben er zo na een dagje spelen ook wel blij mee, geluid is ok, maar niet top, maar daar hebben we zat andere speeltjes voor, qua UI en funfactor is die gewoon top

Persoonlijk vind ik 'm voor een digitale machine juist ERG goed en vol klinken. Daarbij is het hands-on gevoel helemaal top! Hem in dezelfde categorie plaatsen als de MC-303 is niet reëel.

Vandaag de TB-3 binnen gekregen, maar ben not impressed
Hij klinkt echt cheapo als een rompler, heeft totaal niet de feel qua reso en filter van een TB of TT en mist de puntige attack en vloeibare feel in de SAW based patches, verder zit er een verzameling geluidjes in categorie KAOSS of MC-303
Ook zit er storend veel LAAG in lijkt wel alsof er al een EQ op aan staat.
Maar als je van een puntige vloeibare 303 houdt, is dit niet je ding. De squelch klinkt ook camp, zijn plugins die beter klinken. Als laatste de sequencer, die klinkt niet strak en zijn onregelmatigheden in volume en attack /legato
Tot zo ver echt categorie speelgoed

Ja, eigenlijk wel, je hoopt toch stiekem dat... :D
Is de tt toch echt wel een stap hoger, sommige effectjes zijn wel leuk om te layeren maar er zijn zelfs VST's die een betere job doen. Wel de AIRA hands on experience en dat maakt hem wel fun, mar ik ben benieuwd of die de 30dgn zichttermijn overleeft

Een tt of welke kloon dan ook heeft genoeg hands-on-fun, dit ziet eruit en klinkt als speelgoed.......ik vind het erg jammer. De drums heeft ook steeds meer punten dat ik me afvraag waarom mensen niet voor de ruim aanwezige alternatieven kiezen.

Vandaag ook de TB-3 binnen, hij valt niet helemaal tegen maar de wauw factor heeft die ook weer niet, heb ook de volca bass oke niet te vergelijken met een 303, die heeft toch echt wel iets meer.

echt een twijfel geval is dit voor mij, maar moet er denk ik meer mee gaan "spelen" met dit speelgoed om er helemaal zeker van te zijn dat dit niks of wel wat is. wat me wel opvalt als je als je met de resonantie en cuttoff speelt, dat ja hoe moet je het uitleggen, je op een gegeven moment bij een limiet zit en dan klinkt het zo gemaakt, analoog zou dit vloeiender geweest zijn. Blijft toch een rompler.

Voor de rest wel de TR-8 getest, maar niet genomen, heb zelf al een novation drumstation en het verschil is er niet, tenminste niet veel. enigste pluspunt is dat er een sequencer in zit en nog een paar extra functies en fx.

Een Korg EM-1 of andere sequencer bij je drumstation en whala.

mocht ik geen goeie drumdoos hebben gehad dan had ik deze zeker wel genomen, hij klinkt wat ik zo hoorde in de winkel gewoon goed! En daar heb ik ook wel de TB-3 getest, maar op dat moment, vond ik hem wel klinken maar bij thuiskomst ja, het is gewoon een twijfel geval. maar goed, heb net een uur of 2 in huis. Ken nog veranderen, ondanks ik vele video's al bekeken had op youtube, dat ik dacht dat klinkt :luv: super..... daar wel en hier.......? :bekdicht: :stupid :? =(

Aira stuurt distorted sounds uit.

Aira stuurt distorted sounds uit.

Ik zit met een probleem m.b.t. de Aira TR-8.
Ik wil graag de sounds van de Aira via usb routen naar ableton Live 9. Ik werk met een Midas Venice F24 mixer, welke ik als output selecteer in preferences van Live. Als ik de TR-8 selecteer als input kan dit niet, dan komt er no device te staan.
Ik heb inmiddels een aggregate device aangemaakt met de Aira & Midas en deze als input geselecteerd en dat werkt.

In ableton komen alle sounds apart van elkaar binnen, maar alle sounds zijn super distorted en klinkt bitcrush achtig.. Ook op -20db klinkt het voor geen meter.
Ik heb inmiddels de driver meerdere malen geïnstalleerd, maar zonder succes.

Als ik de TR-8 via de analoge outputs uitstuur heb ik geen problemen met het geluid.
Ik heb verschillende usb-kabels geprobeerd evenals verschillende usb poorten op mijn Mac, maar zonder resultaat.

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt voor de hulp!

Grt Tim

Bedankt voor de reviews so far. Ik heb in ieder geval geen behoefte meer om ze te proberen. Speelgoed is het dus, wat ik al zei. Zelfde zagen we met de jupiter reïncarnatie: wat een plastic (klinkend en ook uitziende) rommel.

Ja, de tb gaat retour, de tr-8 is gewoon een tabletop drumstation met een step sequencer en wat cheezy fx

quote; *Bedankt voor de reviews so far. Ik heb in ieder geval geen behoefte meer om ze te proberen. Speelgoed is het dus, wat ik al zei. Zelfde zagen we met de jupiter reïncarnatie: wat een plastic (klinkend en ook uitziende) rommel. *

precies datgene wat men zon 30 jaar geleden van die roland bakjes zeiden :-)

precies datgene wat men zon 30 jaar geleden van die roland bakjes zeiden :-)

De TR-808 en 909 zijn anders een metalen tank. Zeker dat ze toen geen "goedkope" looks hadden, ook die status hadden ze niet. Ze zijn ook nooit heel goedkoop geweest. De TB, ja die zijn van plastic maar werden zeker niet als speelgoed in de markt gezet.

De tr8 blijft nog wel even, misschien geef ik hem na de zomer wel aan de kids
Denk serieus dat in combinatie met m'n Cirklon, ik met een drumstation voor 909 even goed af ben
Qua sound is er i.i.g. Niks nieuws onder de zon, de funfactor zit hem in de TR interface, krijg geen grijns van oor tot oor soundwise zoals met m'n Miami, zeker niet.

De tr8 blijft nog wel even, misschien geef ik hem na de zomer wel aan de kids
Denk serieus dat in combinatie met m'n Cirklon, ik met een drumstation voor 909 even goed af ben
Qua sound is er i.i.g. Niks nieuws onder de zon, de funfactor zit hem in de TR interface, krijg geen grijns van oor tot oor soundwise zoals met m'n Miami, zeker niet.

Raphie, ben erg benieuwd wat het verschil is tussen je Miami en je TR-8, is dat uit te leggen?

Back