Roland Aira

heeeej, ik wil niet veel zeggen
maar wat een DIKKE PRET

even een stukje Miami met Bs2, klinkt toch nog net was frisser ;)

Maar yes, de AIRA's zijn big fun!

als je goede monitoren hebt, staan vanaf de eerste seconden de ramen al bol, hoor je de eerste seconden niks, dan mis je een oktaaf :D

Als Roland op deze manier doorgaat word het hier binnenkort nog heel rustig, omdat iedereen muziek zit te maken.... ;)

Nee, het is ff leuk, maar na een weekje of 3 jammen begint fase 2, het inpassen in je workflow :D

het is leuk dat het een instrument is
je moet m echt bespelen, dan wordt t vet
vloeibaar maken die handel

Ik vind de geluiden die er in de TR-8 zitten precies het soort geluiden dat ik wil, maar belangrijker nog is inderdaad de manier waarop hij zich laat bespelen en programmeren.

Als MIDI sequencer aan m'n Jupiter 80 (en ongetwijfeld ook aan andere instrumenten) voldoet hij prima. De manier van werken neem je dan mee naar dat andere instrument en ik denk dat dat voor mij op termijn ook een waardevolle toevoeging is.

Op dit moment hebben mijn vrouw en ik uitermate veel plezier met de TR-8 en TB-3 samen.
Als het goed is wordt er over enige tijd een Analog Keys aan onze setup toegevoegd en ik heb het gevoel dat die mooi past tussen de Aira instrumenten.

even een stukje Miami met Bs2, klinkt toch nog net was frisser ;)

Maar yes, de AIRA's zijn big fun!

als je goede monitoren hebt, staan vanaf de eerste seconden de ramen al bol, hoor je de eerste seconden niks, dan mis je een oktaaf :D

het klinkt meer als brei .. hz uitschieters van 10 11 17 20 23 29 32 35 .. dat is brei.

kan iemand uitleggen hoe in Ableton via USB de 8 audio kanalen op te zetten?
ik heb al een audio kaart actief (roland octa-capture) en die in preferences staan als default audio kaart.
dan moet ik daar toch niet TR-8 van maken?
als ik een audio track aanmaak krijg ik geen TR-8 usb audio channel te zien.
Is er al iemand mee bezig geweest in Ableton?

overigens vind ik net als bij de originele 808 de Toms wel erg slecht, is wellcht de charme vh instrument
maar eigenlijk is het gewoon helemaal niks., dus...

Yep! Maar één kaart mogelijk, beperking van daw/os niet roland
Of je moet met ASIO4all gaan bundelen, maar dat werkt voor geen meter

Yep! Maar één kaart mogelijk, beperking van daw/os niet roland
Of je moet met ASIO4all gaan bundelen, maar dat werkt voor geen meter

Toevoeging: Dit is absoluut geen beperking van OS of DAW maar van de ASIO standaard. Asio ondersteund multi-device en multi-client audio volledig (mits de fabrikant het in de driver inbouwt) echter is de beperking dat er maar 1 driver gebruikt kan worden. Indien een fabrikant dus één samengestelde driver heeft voor zijn hele selectie aan audio interfaces kun je dus, binnen dat merk, alle interfaces tegelijk gebruiken.

Aangezien verschillende merken verschillende drivers gebruiken beperkt de ASIO standaard dus de inzet van multi-device. Dit is ook de reden waarom het met ASIO4ALL wel kan. Je gebruikt dan namelijk voor alles de ASIO4ALL driver.

Dit probleem kan op 2 plaatsen opgelost worden:
- Microsoft introduceert iets vergelijkbaars als Aggregated devices in Core Audio (OSX)
- Steinberg lost op ASIO niveau de beperking van 1 driver op.

DAW fabrikanten kunnen hier niets aan doen aangezien ze immers de ASIO standaard moeten ondersteunen.

Waar Roland weer wel iets aan kan doen is die belachelijke lock van de samplerate op 96khz! ;)

Sorry, maar het DAW laat je echt maar één driver selecteren. Dat sommige drivers BINNEN DE DRIVER meerdere units ondersteunen (zoals RME of Steinberg geluidskaarten) is geheel iets anders ;) je kan nog steeds maar één driver activeren, niet meerdere ASIO drivers bundelen.
De reden daarvoor is simpel, STEINBERG geeft geen support op multivendor (meerdere drivers, ipv meerdere devices binnen een driver)
ASIO4all is een farce, het is een ASIO WRAPPER voor meedere directsound devices, perfomance zuigt ook flink. Geen alternatief dus.

Laatst gewijzigd:
Sorry, maar het DAW laat je echt maar één driver selecteren. Dat sommige drivers BINNEN DE DRIVER meerdere units ondersteunen (zoals RME of Steinberg geluidskaarten) is geheel iets anders ;) je kan nog steeds maar één driver activeren, niet meerdere ASIO drivers bundelen.
De reden daarvoor is simpel, STEINBERG geeft geen support op multivendor (meerdere drivers, ipv meerdere devices binnen een driver)
ASIO4all is een farce, het is een ASIO WRAPPER voor meedere directsound devices, perfomance zuigt ook flink. Geen alternatief dus.

Heb je uberhaupt gelezen wat ik heb gepost? Multi-device is multi device.....het zal steinberg echt jeuken of daar een Motu en een RME in zit maar de beperking (van de ASIO standaard) is wel dat dit door dezelfde driver moet worden afgehandeld en daar zit hem het probleem (technisch gezien een hele logische overigens). Motu en RME hebben namelijk niet dezelfde driver en we kunnen denk ik ook lang wachten voor dit gaat gebeuren.

Kortom: Zelfs als een DAW fabrikant het toestond meerdere drivers te selecteren is het probleem niet opgelost omdat de ASIO standaard dit als multiclient ziet en niet als multi-device. Dan zou dezelfde DAW dus 2 aparte audio engines moeten draaien.

Mocht steinberg er een laag tussen bouwen zodat (net als bij aggregated devices in Coreaudio) beiden audio interfaces worden aangesproken via 1 stuurprogramma (aggregated device doet namelijk niets anders dan dat) dan is je probleem opgelost. Dit is geen uitdaging die aan de DAW kant ligt maar bij de aansturing van audio interfaces. DAW fabrikanten volgen de standaarden

Anyways....off topic. Het wijzen naar DAW fabrikanten is simpelweg niet correct, het is niet hun probleem. Audio interface fabrikanten zitten er ook niet zo op te wachten want die hebben veel liever dat je een 2e interface bij ze koopt.....want zoals je al aangaf (en ik daarvoor ook) kan het met dezelfde driver wel omdat de ASIo standaard dat wel toestaat.

Laatst gewijzigd:
Mooie draaikonterij AF :D Zelfs als Steinberg meerdere drivers zou ondersteunen, kan je nog steeds binnen een DAW geen meerdere drivers selecteren. Maar goed we weten dat je graag je gelijk haalt, zelfs wanneer je fout zit, dus ik gun jouw hierna het laatste woord.

Weet iemand of je je eigen patterns houdt als je de tb3 update naar het nieuwste OS? ik heb alle 64 patterns nu omgeprogrammeerd naar eigen patterns plus de patterns van de acid klassiekers en zit er niet op te wachten dat die allemaal weg zijn als ik die update doe, en aangezien ik die patterns niet kan backuppen naar schijf zou dat weer een hoop werk zijn.

Mooie draaikonterij AF :D Zelfs als Steinberg meerdere drivers zou ondersteunen, kan je nog steeds binnen een DAW geen meerdere drivers selecteren. Maar goed we weten dat je graag je gelijk haalt, zelfs wanneer je fout zit, dus ik gun jouw hierna het laatste woord.

Hiermee geef je vooral aan dat je duidelijk geen ervaring hebt met coreaudio en gewoon niet begrijpt wat acidfever vertelt.

Back