Roland Aira

MusicStore Koln update for whoever cares: ik zit helaas niet in de lading van 25 maart, maar wel in die van 12 april. Ze komen met de 200 tegelijk binnen en nu zijn er 80 gereserveerd, dus als Bax er je te lang over doet...

Ik denk dat dit leuke dingen betekent voor Roland's jaarcijfers. Ik zou wel even een vlieg op de muur willen zijn in de executive room (maar dan wel een vlieg die vloeiend Japans kan spreken en begrijpen)

In principe moet Bax-shop er ook net zoveel krijgen..

VT-3 lijkt me alleen zinvol als je live gaat knallen.. Voor een DAW kom je met NI the Mouth een heel eind!
Vandaag overigens NI Molekular geprobeerd = WOW!

Gister avond voor het eerst mee kunnen spelen. Ik kon op een moment niet meer in INST PLAY mode komen zonder TR-8 uit en aan te zetten. Vanavond verder kijken of ik dat kan reproduceren.

Ik kon voor Open Hihat intrument niet een ander instrument kiezen. Twee pads waren wel lit maar als ik de tweede selecteerde kreeg ik geen geluid.

Copying a pattern
1. Press the [PTN SELECT] button (3).
*If a pattern is playing, stop it.
2.Hold down the [PTN SELECT] button (3) and use the pads (14) to specify the pattern that you want to copy.
3.Press the pad to which you want to paste the pattern

Dit nog niet getest maar kan je alleen een pattern kopieeren als pattern gestopt is?

je open hihat is niet hoorbaar als er een closed op de zelfde step staat dan. is dat t niet?

Zou graag eens een voorbeeld horen van de TB-3 in de stijl van "Choice - Acid Eiffel".

Vandaag overigens NI Molekular geprobeerd = WOW!

ik zag de mail, ben ook wel benieuwd. Jammer dat 'ie zo duur is, misschien dat ik hem een keer op pik als ze weer eens een dikke aanbieding hebben bij NI.

Zou graag eens een voorbeeld horen van de TB-3 in de stijl van "Choice - Acid Eiffel".

Choice - Acid Eiffel - YouTube

Vetste 'house' track ooit wat mij betreft. Echt een klassieker, ik dacht altijd dat het van Laurent Garnier was trouwens... Maar tjeezis wat ben ik ver weg geweest op dat nummer zeg. Oh wacht choice is dan het label zeker.

Vetste 'house' track ooit wat mij betreft. Echt een klassieker, ik dacht altijd dat het van Laurent Garnier was trouwens... Maar tjeezis wat ben ik ver weg geweest op dat nummer zeg. Oh wacht choice is dan het label zeker.

http://www.discogs.com/artist/849-Choice

Laurent Garnier en St. Germain samen.

Ik vind de zaag in je demo wat minder overtuigen, Raphie. Is dat een van de niet-303 modellen?

ja dat is A03, oftewel de "authentieke "TB saw met een beetje reverb" preset uit de TB-3.
Maar dat heb ik dus ook met de drums, op een of andere manier klinkt de TR-909 minder schoon, meer mid en knalt nog een niveautje droger. de TR-8 klinkt iets meer "hifi"
je hebt de "tik" er wel in, maar niet die lompe bijna jomox achtige jaren 90 "plok" die krijg ik er nog niet uit

Zullen we evn bij de AIRA blijven? Zijn toch al zat hommage aan aceeed topics? Beetje zonde om al die zelfde YT hier nogmaals te linken

even een stukje Miami met Bs2, klinkt toch nog net was frisser ;)

Maar yes, de AIRA's zijn big fun!

als je goede monitoren hebt, staan vanaf de eerste seconden de ramen al bol, hoor je de eerste seconden niks, dan mis je een oktaaf :D

Persoonlijk vind ik dit 10x lekkerder klinken dan de TR-8. Yum!

True, die miami is leuker. Vind de sound v/d tr-8 ook wat een beetje tegenvallen. Denk dat je hem gewoon wat meer moet bewerken. Vergeet niet dat die tracks van Stakker Humanoid etc (top tracks) of setup 707 van edge of motion etc, allemaal analoog gemixt zijn, dus als je niet weet welke tafel het is, ga je er sowieso niet dichtbij komen imho.

Enfin, vind het qua performen weer wel super. Ik heb er op gespeeld in de Music Store, voor we vrijdag aankwamen bij de Messe en dat was super qua performen, geen handleiding voor nodig. Later weer in een winkel gespeeld in Nijmegen, maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik heb qua sound liever een volca beats bijv en qua performance en soundedit mogelijkheden liever een tr08. Gaat Yamaha de ultieme combinatie van die twee realiseren? :)

Weet iemand hoe ik patterns kan kopieeren op de tb3 en waar die random pattern generator zit? Die manual is echt shitty, er staat meer niet dan wel in. Transpose heb ik gelukkig al wel gevonden. Verder een epic apparaat!

Random pattern:

If you hold down the [PTN SELECT] button and press the [SCATTER] button, a random pattern is generated for the current pattern number.
If you want to save the random pattern, press the [REALTIME REC] button (blinking). If you want to discard the random pattern, select a different pattern.

Random pattern 2:

If you hold down the [KEYBOARD] button and press the [SCATTER] button, the octave shift, slide, and accent will randomly change from the current pattern, letting you create variation without changing the character of the pattern.
You can save or discard the variation in the same way as for Random Pattern.

Copying a pattern

Hold down the [PTN SELECT] button and press the pad to select the copy-source pattern.
The copy-source pattern lights, and the other patterns blink.
Select the copy-destination bank and pattern (blinking pad).

Je kunt verschillende patterns automatisch achter elkaar laten spelen.
Ik weet niet of jou dat helpt, maar ik vind het wel een handige functie.

Back