internet over stroomnetwerk 240V.

Heb ander merk.. maar als antwoord op je vraag:
nee.. ik hoor het niet... niet op me vs2400.. noch op me andere machines.
ook geen storing op me tv. (waar je soms wel eens over hoort)

ik geloof dat je zelfs speciale filters kan kopen om voor je tv te doen.. als het niet werkt
maar hmm nooit hoeven kopen/testen.

Ik heb eenzelfde soort oplossing geprobeerd en ik had last van vervelende storingen in mijn audio, die samen leken te gaan met het knipperen van de lampjes op de ontvanger. Het is bij mij wel allemaal op 1 ongeaarde groep (oud huis).
Heb nu een usb dongle van 8 euro aan een USB verlengkabel hangen en dat werkt perfect.

Hier werkt het perfect (zelfs over diverse groepen, inclusief meerdere elektriciteit-meters).

Ik heb zelf nog een vraagje daarover :
ik zou m'n set met één zender en twee ontvangers willen uitbreiden naar drie of vier ontvangers. Heeft iemand dit al geprobeerd (huiidige set bestaat uit drie Devolo dLAN 500) ?
Heeft elke set zijn specifieke coderingsleutels of niet ?
(Ik zal dit wss wel bij Devolo zelf moeten vragen, tenzij...)

volgens de site zijn alle Devolo systemen onderling uitwisselbaar. dus zolang je maar dezelfde fabrikant gebruikt zit je goed. Ik heb hier zelf een setje Devolo 500 Duo als uitbreiding van m'n bedrade LAN en dat werkt uitstekend, zonder storingen in andere apparatuur.

is dat niet een beetje link, als er iets fout gaat en de 230V op de ethernet draad komt?

nee hoor, stroomverbruik is helemaal niet zo hoog. tussen de 4 en 6 Watt. en er kan echt geen hoog voltage op je ethernet kabel komen, dat is allemaal keurig gescheiden. anders zou zo'n kastje niet eens op de markt mogen komen. Beloofde snelheden worden nergens gehaald dus daar maak ik me niet zo druk over. de snelheid/bandbreedte is in de praktijk ieder geval ruim genoeg om een full HD film te streamen of een online game te spelen (en ik heb een 200Mbs setje ipv 500). Een goed bedraade LAN verbinding is natuurlijk altijd sneller maar niet altijd mogelijk en/of praktisch

ik heb er ook een aangeschaft. werkt super ..ik hoop dat het zo blijft. dank voor de info...

Ik werk met naaktslakken die de 1en en 0en op en neer naar zolder brengen. Is wel vervelend als je op eentje trapt..

Back